دانستنی ها

کدام ویتامین خطر ابتلا به میوم رحم را کاهش می دهد؟

اگر با بیماری میوم رحم دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است به دنبال روش های درمانی جایگزین باشید. به خصوص اگر در مورد انجام یک روش پزشکی مردد هستید یا اگر علائم خفیفی دارید که به سختی قابل کنترل هستند. با این حال، همیشه باید قبل از امتحان درمان های جایگزین با پزشک خود صحبت کنید. ویتامین هایی وجود دارند که اندازه فیبروم ها را کاهش می دهند. مصرف این ویتامین ها می تواند راهی عالی برای کمک به مدیریت علائم فیبروم باشد. مهم است که بدانید کدام ویتامین برای فیبروم مفید است.

بر اساس گزارش مثبت سبز، فیبروم ها توده های کوچک و غیرسرطانی هستند که می توانند در رحم ایجاد شوند. اگرچه برخی عوامل می توانند شانس ابتلا به فیبروم رحم را افزایش دهند، اما همه زنان در معرض خطر ابتلا به فیبروم هستند. اگرچه این توده ها خوش خیم هستند، اما همچنان می توانند عوارضی در چرخه قاعدگی، اختلالات پیشگیری از بارداری، کمردرد، تکرر ادرار و درد در حین رابطه جنسی ایجاد کنند.

برخی تحقیقات در مورد ویتامین ها برای کوچک کردن فیبروم نتایج امیدوارکننده ای را نشان داده است. اما تقریباً همه این نتایج قبل از تبدیل شدن به درمان های قابل اعتماد نیاز به تکرار و آزمایش دارند. بنابراین، اگرچه نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که کدام ویتامین‌ها خطر فیبروم‌های رحمی را کاهش می‌دهند، می‌توان گفت که این روش‌ها ارزش بررسی و پرسش از پزشک را دارند.

ویتامین D در برابر فیبروم رحم

رابطه بین کمبود ویتامین D و فیبروم یک حوزه نسبتاً جدید مطالعه در علم پزشکی است. یک مطالعه اخیر نشان داد که زنان مبتلا به کمبود ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به فیبروم هستند. افزایش مصرف ویتامین D ممکن است به جلوگیری از رشد فیبروم و بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که ویتامین D راهی ایمن و امیدوارکننده برای مدیریت یا پیشگیری از فیبروم است. این مطالعات کنترل شده اکنون نتایجی را نشان می دهد که نشان می دهد ویتامین D رشد فیبروم ها را متوقف می کند و احتمالاً راهی موثر برای جلوگیری از فیبروم است. در آزمایشگاه زیست‌شناسی، ویتامین D رشد سلول‌های فیبروم را متوقف می‌کند، آپوپتوز (مرگ خود به خود) سلول‌های فیبروم را ترویج می‌کند و در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که فیبروم‌ها را تقریباً 75 درصد کوچک می‌کند.

استفاده از قرص های ویتامین D در مطالعه ای بر روی 108 زن مبتلا به فیبروم رحمی آزمایش شد. زنان در این مطالعه کمتر از 5 میوم داشتند که قطر هر کدام کمتر از 50 میلی متر بود. این مطالعه نشان داد که زنانی که مکمل‌های ویتامین D مصرف نمی‌کردند به طور متوسط ​​40 درصد رشد فیبروم کمتری را طی یک سال پیگیری تجربه کردند. با این حال، زنانی که به طور منظم مکمل های ویتامین D مصرف می کردند، رشد میوم را در همان دوره تجربه نکردند.

با توجه به این نتایج، ویتامین D یکی این یکی از محبوب ترین ویتامین ها برای فیبروم است و بهتر است در مورد مصرف آن با متخصص خود صحبت کنید.

ویتامین A

ویتامین A سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، می تواند به بازسازی سلول ها کمک کند و به ویژه برای تکثیر گلبول های قرمز خون مفید است. ویتامین A باعث کاهش تکثیر سلولی و تشکیل ماتریکس خارج سلولی و افزایش آپوپتوز در میوم می شود.

رژیم غذایی غنی از ویتامین A می تواند از ایجاد فیبروم رحم جلوگیری کرده و رشد آنها را محدود کند. علاوه بر این یکی علائم فیبروم ممکن است شامل خونریزی شدید یا سیکل های قاعدگی نامنظم باشد. به همین دلیل است که یک مطالعه اخیر نشان داده است که بسیاری از زنانی که خونریزی شدید را تجربه کردند، کمبود ویتامین A نیز داشتند.

حرف آخر

فیبروم رحم (UF) شایع ترین تومور خوش خیم اندام های تناسلی زنانه است. فیبروم رحمی علت اصلی هیسترکتومی (برداشتن رحم) و بستری شدن در بیمارستان زنان است. یکی از موضوعاتی که اخیرا مورد توجه محققین قرار گرفته، نقش ریزمغذی ها مانند ویتامین ها در کاهش و پیشگیری از پیشرفت این بیماری است. در این مقاله اطلاعات موجود در مورد نقش ویتامین ها در کنترل فیبروم رحم را بررسی کردیم. به طور خلاصه نتایج بررسی ها نشان داده است که برخی ویتامین ها مانند ویتامین های A و D تاثیر بیشتری در درمان میوم رحم دارند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا