دانستنی ها

کدام ویتامین باعث کلاژن پوست می شود؟

تولید کلاژن در بدن برای حفظ پوست سالم و جوان مهم است. زمانی که سطح کلاژن بدن سالم باشد، سلول های حاوی کلاژن ظاهری قوی و جوان دارند. رویکردهای مختلف، از جمله مکمل‌ها، تغییرات رژیم غذایی و درمان‌های پزشکی، می‌توانند به تقویت یا ترمیم کلاژن کمک کنند.

بر اساس گزارش سبز مثبت، نکته جالب در مورد کلاژن این است که تحریک رشد آن یک اثر دومینو ایجاد می کند. بنابراین، هرچه کلاژن بیشتری داشته باشید، بدن شما می تواند کلاژن بیشتری تولید و حفظ کند. برای یافتن ویتامینی که کلاژن پوست صورت را افزایش می دهد به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ویتامین کلاژن ساز

می توان ویتامین C را در بین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سنتز کلاژن قرار داد. یکی یکی از حیاتی ترین ویتامین ها در نظر گرفته می شود. زیرا اثر آن تبدیل اسید آمینه پرولین به ترکیب کلاژن ساز است. ساختار کلاژن در درجه اول از سه آمینو اسید کلیدی می آید: گلیسین، پرولین و هیدروکسی پرولین. بنابراین ویتامین C توانایی بدن برای تولید کلاژن را فعال می کند.

ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و نقش مهمی در سنتز پروتئین ها و انتقال دهنده های عصبی دارد. بدون ویتامین C کافی، توانایی بدن برای تولید کلاژن کاهش می یابد. همچنین می توانید با خرید قرص های کلاژن و مصرف منظم آنها به تقویت تولید کلاژن در بدن کمک کنید.

علاوه بر این، ویتامین C برای سنتز اسید هیالورونیک حیاتی است. ادعا می شود که اسید هیالورونیک زمان بهبودی را تسریع می کند و درد مفاصل را تسکین می دهد. بدون سطوح کافی ویتامین C، بدن شما نمی تواند به طور کامل از غذاهای حاوی هیالورونیک اسید بهره مند شود.

یک مطالعه نشان می دهد که اسید هیالورونیک ممکن است به افزایش تولید کلاژن در بدن انسان کمک کند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن یافت می شود اما با افزایش سن کاهش می یابد. خوردن غذاهای غنی از ویتامین C و اسیدهای آمینه می تواند سطح هیالورونیک اسید و کلاژن را در بدن افزایش دهد، زیرا هر دو برای پوست مهم هستند.

ویتامین C می تواند باعث کاهش سطح کلاژن شود و منجر به یک بیماری بالقوه جدی به نام اسکوربوت شود. علائم اسکوربوت عبارتند از:

بدن انسان نمی تواند ویتامین C را به تنهایی تولید کند، بنابراین باید آن را از طریق رژیم غذایی دریافت کنید. غذاهایی مانند پرتقال، فلفل قرمز، کلم، کلم بروکسل، کلم بروکلی و توت فرنگی همگی سرشار از ویتامین C هستند. همچنین می توانید با خرید قرص ویتامین C به تامین این ویتامین کمک کنید.

بسیاری از شرکت ها علاوه بر مصرف خوراکی، ویتامین C را به محصولات مراقبت از پوست اضافه می کنند. تحقیقات نشان می دهد که استفاده موضعی از ویتامین C ممکن است به محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تغییر رنگدانه های پوست کمک کند. با این حال، شواهد کافی برای تایید موثر بودن آن وجود ندارد.

آخرین کلمه

پوست سالم نشانگر سلامت اعضای داخلی بدن است و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. هیچ راهی برای معکوس کردن کامل علائم پیری وجود ندارد. محافظت از پوست زمانی که سالم است بسیار آسان تر از تلاش برای ترمیم آن در آینده است. افزایش کلاژن به طور طبیعی نه تنها ظاهر ما را بهبود می بخشد، بلکه برای سلامت بقیه بدن که از کلاژن تشکیل شده است، مانند تاندون ها و غضروف ها نیز مفید است. یکی یکی از اجزای کلاژن ساز پوست ویتامین C است که در این مقاله به آن اشاره کردیم.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا