اخبار روز

کدام نمادهای سهام مورد توجه سهامداران است؟


به گزارش مانیبان به نقل از مشرق، پس از دو روز کاهش شاخص، امروز بورس تهران سبز شد. به نظر می رسد فعالان بازار تصمیم به خرید گرفته اند. امروز از ابتدای معاملات سهام خرد در کانون توجه قرار گرفت و این روند تا پایان معاملات ادامه داشت.

شاخص پس از روند نزولی اردیبهشت ماه ماه در ماه‌های اخیر روندی خنثی داشته و شاخص همچنان پایین‌تر از بالاترین حد خود است. به نظر می رسد اهالی بازار سرمایه همچنان بر این باورند که بازار منتظر چاشنی است تا حرکت بلندمدت خود را آغاز کند و آنچه در این بازار مشخص است، انتظار اهالی بازار سرمایه از شکل و نحوه تهیه بودجه 1403 است. .

* بررسی فنی کل شاخص سهام.

از نظر فنی، شاخص کل بورس با قدمت چند روزه به محدوده میانگین 55 روزه خود رسیده و در این محدوده ها متوقف شده است. تا زمانی که این مشکل با ارزش معاملاتی بالا همراه نباشد، نمی توان آن را شکست اولین مقاومت در مسیر حرکت شاخص کل تلقی کرد.

* سهامداران منتظر لایحه بودجه دولت هستند.

راضیه آرمند کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد بازار در ابهام و در حالت انتظار و انتظار است. این انتظار مربوط به فرا رسیدن فصل بودجه نویسی دولت است. لایحه بودجه 1403 در دستور کار دولت قرار گرفته و بازار منتظر اخباری از آن است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: حجم کم مبادلات و عدم ورود پول واقعی نشان از ناامیدی معامله گران و انتظارات منفی آنها دارد.

* شاخص های سبز در بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز دوشنبه ۲ هزار و ۳۲۶ واحد افزایش نسبت به روز کاری گذشته داشت و به سطح ۲ میلیون و ۵۵ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. بازده این شاخص 0.11 درصد بود.

شاخص کل هم وزن بورس با 4612 واحد افزایش عدد 705 هزار و 632 واحد قرار گرفت. کارایی این شاخص 66 درصد بوده است.

شاخص کل فرابورس با 109 واحد افزایش به عدد 25 هزار و 128 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش یک هزار و 598 واحدی به سطح 126 هزار و 505 واحد رسید.

* ورود پول واقعی به بازار سرمایه.

روز دوشنبه تغییر خالص از مالکیت قانونی به پول واقعی در بازار مثبت بود و 15 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

نمادهای ونوین (بانک اقتصاد نوین)، خساپا (سایپا) و بوعلی (پتروشیمی بوعلی سینا) بیشترین میزان خروج پول واقعی را داشتند. از سوی دیگر بیشترین هجوم ارز واقعی از نمادهای وتجارت (بانک تجارت)، وبملت (بانک ملت) و زشریف (کشت و صنعت شریف آباد) بوده است.

* افزایش ارزش معاملات خرد بازار سهام.

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 242.309 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 234.319 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار در این روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 10 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 4.181 میلیارد تومان رسید.

* رشد ارزش صف های بازار سهام

در پایان معاملات امروز تعداد نمادهای مثبت 366 نماد و تعداد نمادهای منفی 416 نماد بود. یعنی 53 درصد نمادها رنگ قرمز داشتند.

در جریان معاملات روز دوشنبه 72 نماد با صف خرید و 34 نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با 21 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 193 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش نیز با 41 درصد کاهش به 196 میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات، سرانه خرید افراد به 27.4 میلیون تومان و سرانه فروش آنها به 23.8 میلیون تومان رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا