دانستنی ها

این مواد غذایی باعث کاهش فشار خون می شوند!

فشار خون بالا درمان نشده به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود زیرا خطر زوال عقل، حمله قلبی، سکته مغزی و آسیب کلیوی را افزایش می دهد. تغییر سبک زندگی و پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند. برخی از عوامل مانند چاقی، سیگار کشیدن، سابقه خانوادگی یا کم تحرکی از جمله علل شایع فشار خون بالا هستند. افزایش وزن اغلب باعث فشار خون بالا می شود، اضافه وزن خطر آپنه انسدادی خواب را افزایش می دهد و تنفس در خواب را مختل می کند. در ادامه به بررسی غذاهایی می پردازیم که خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می دهند:

ماست

لبنیات کم چرب منبع عالی کلسیم است که یکی از مواد مغذی ضروری برای کاهش فشار خون است. ماست سرشار از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و پتاسیم است. مصرف این غذا همراه با میوه ها می تواند به طور قابل توجهی به کنترل فشار خون کمک کند.

موز

یک موز متوسط ​​حاوی 420 میلی گرم پتاسیم است که 9 درصد از پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی بدون پتاسیم باعث افزایش فشار خون می شود، در حالی که پتاسیم به طور قابل توجهی به کنترل فشار خون کمک می کند.

میوه ها

توت ها حاوی مقادیر زیادی اکسید نیتریک هستند که با افزایش جریان خون به کاهش فشار خون کمک می کند. نتایج مطالعات نشان می دهد که حتی مصرف کمتر از ۲۸ گرم میوه در روز می تواند فشار خون بالا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، سبزی چغندر و کاهو منبع عالی منیزیم و پتاسیم هستند که به کنترل فشار خون کمک می کنند.

سیر

سیر توانایی کنترل فشار خون بالا را دارد و موسسه ملی بهداشت (NIH) اعلام کرده است که ماده آلیسین موجود در سیر توانایی کاهش فشار خون را دارد.

کلم بروکلی

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی سرشار از کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین C هستند. این مواد ضروری به کاهش فشار خون کمک می کنند. نتایج مطالعات نشان می دهد که پیروی از رژیم های غذایی حاوی سبزیجات چلیپایی با کاهش بروز بیماری قلبی مرتبط است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا