یکی یکی از بزرگترین مشکلات تغذیه ای جوامع امروزی مصرف بیش از حد سدیم و کم پتاسیم است، بنابراین شناخت غذاهای سرشار از پتاسیم و یا غذاهای سرشار از پتاسیم که در ادامه این بخش سلامت معرفی می شوند، مهم و ضروری است. . . این غذاها سرشار از پتاسیم هستند، بنابراین آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

چرا باید غذاهای پر پتاسیم بخوریم؟

به گزارش نمناک، کلسیم، سدیم و پتاسیم از مواد معدنی موجود در برخی غذاها هستند. داشتن مقدار مناسب پتاسیم در رژیم غذایی به حفظ سلامت کمک می کند، بنابراین خوردن غذاهای غنی از پتاسیم بسیار مهم است.

مطالعات نشان می دهد که افزایش جذب پتاسیم و کاهش نمک و سدیم خطر حمله قلبی را تا 21 درصد کاهش می دهد. پتاسیم با محافظت از رگ های خونی در برابر ضخیم شدن و آسیب اکسیداتیو به بدن کمک می کند.

هر فرد بالغ روزانه به 4700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارد. پتاسیم بیش از حد می تواند خطرناک باشد. غذاهای زیر به بدن شما کمک می کنند تا پتاسیم کافی دریافت کند.

بیشتر غذاهایی که می خورید از قبل حاوی پتاسیم هستند. غذاهای ذکر شده در زیر دارای پتاسیم بالایی هستند. اگر نیاز به افزایش میزان پتاسیم در رژیم غذایی خود دارید، از لیست زیر انتخاب کنید.

بسیاری از میوه ها و سبزیجات تازه سرشار از پتاسیم هستند:

موز، پرتقال، خربزه، زردآلو، گریپ فروت (برخی میوه های خشک مانند آلو، کشمش و خرما نیز سرشار از پتاسیم هستند)

اسفناج پخته

بروکلی پخته شده

سیب زمینیها

سیب زمینی های شیرین

قارچ

نخود

خیار

کدو سبز

بادمجان

کدو سبز

برگ های سبز

آب میوه غنی از پتاسیم نیز انتخاب خوبی است:

آب پرتقال

آب گوجه

آب آلو

آب زردآلو

عصاره گریپ فروت

برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست سرشار از پتاسیم هستند (بهتر است کم چرب یا بدون چربی).

برخی از ماهی ها حاوی پتاسیم هستند:

ماهی تن

نوعی ماهی پهن بزرگ

ماهی قزل آلا

حبوبات با محتوای پتاسیم بالا:

لوبیا لیما

لوبیاقرمز

سویا

عدس

سایر غذاهای غنی از پتاسیم:

جایگزین های نمک (برای بررسی محتوای پتاسیم برچسب را بخوانید)

فندق

گوشت و مرغ

برنج قهوه ای

لوبیا

نان گندم و ماکارونی

چقدر پتاسیم نیاز دارید؟

شما باید هر روز 4700 میلی گرم پتاسیم بخورید.

در صورت ابتلا به بیماری کلیوی مقدار مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد. برخی از افراد مبتلا به بیماری کلیوی نیاز به مصرف سدیم کمتر از دستورالعمل 4700 میلی گرم دارند.

اگر کلیه ها خوب کار نکنند، ممکن است پتاسیم بیش از حد در بدن باقی بماند و باعث مشکلات عصبی و عضلانی شود. اگر بیماری کلیوی دارید و پزشک به شما نگفته است که چقدر پتاسیم باید مصرف کنید، از او بپرسید.

برای مدت طولانی، پتاسیم در بسته های مواد غذایی ذکر نشده بود، اما در ماه می 2016، قوانین حقایق تغذیه تغییر کرد و پتاسیم در لیست قرار گرفت.

شرکت ها موظفند برچسب های مواد غذایی را تا جولای 2018 به روز کنند، بنابراین برای شما آسان تر است که بدانید چقدر پتاسیم دریافت می کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما