دانستنی ها

این مواد غذایی به نفخ شکم کمک می کنند!

نفخ یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر افراد با آن مواجه هستند. نفخ زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه گوارش پر از گاز می‌شود. در این حالت شکم بسیار پر، سفت و حتی دردناک خواهد بود.

تحت شرایط خاص، نفخ دیگر یک علامت آزاردهنده نیست و می تواند علائم هشدار دهنده ای ایجاد کند که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

در زیر به نقل از «وب ام دی”، ما در مورد برخی از مواد غذایی که به کاهش نفخ کمک می کنند صحبت خواهیم کرد.

آووکادو

به گزارش ایسنا، این میوه های گلابی شکل سرشار از پتاسیم هستند. بدن شما برای تنظیم سطح سدیم خود به پتاسیم نیاز دارد. این به نوبه خود نفخ را کاهش می دهد.

موز

داده‌های یک مطالعه نشان داد زنانی که قبل از هر وعده غذایی یک موز می‌خوردند نسبت به زنانی که این کار را نمی‌کردند، نفخ کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این به این دلیل است که وقتی موز خورده می‌شود، باکتری‌های روده خاصی را منتقل می‌کند که به آرام کردن تولید گاز در معده کمک می‌کند.

کرفس

مقداری کرفس بخورید تا مایعات دریافتی بدن خود را افزایش دهید زیرا به فرآیند گوارش کمک می کند. کرفس همچنین فلاونوئیدهای خاصی (مولکول های گیاهی کوچک) را فراهم می کند که التهاب را در بدن شما از جمله در روده کاهش می دهد.

زردچوبه

این ادویه که رنگ زرد به غذا می دهد حاوی مقدار زیادی کورکومین است. مطالعات نشان می‌دهند که کورکومین می‌تواند علائم «سندرم روده تحریک‌پذیر» (IBS) را تسکین دهد، سیستم گوارشی را تنظیم کرده و نفخ را کاهش دهد.

سوسنبر

مطالعات نشان می‌دهد که درخت عرعر می‌تواند به شل شدن ماهیچه‌های دستگاه گوارش شما کمک کند، که به نوبه خود نفخ را تسکین می‌دهد.

زنجبیل

زنجبیل یک ادویه تند است که به گردش مایعات در روده کمک می کند. این وضعیت به هضم و تخلیه سریع معده کمک می کند که به نوبه خود از نفخ جلوگیری می کند.

مارچوبه

مارچوبه که ادرار را بدبو می کند منبع خوبی از اینولین است. فیبر نامحلول که باکتری های خوب روده را تغذیه می کند و در نهایت به حرکات منظم روده کمک می کند.

رازیانه

این سبزی ریشه ای و دانه های آن حاوی یک ماده فعال است که اسپاسم دستگاه گوارش شما را تسکین می دهد. گرفتگی‌های کمتر باعث می‌شود گاز راحت‌تر از روده عبور کند و در نتیجه از نفخ جلوگیری می‌کند.

گوجه فرنگی

رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی سطح لیکوپن را افزایش می دهد، آنتی اکسیدانی که اثرات ضد التهابی در سراسر بدن دارد. گوجه فرنگی همچنین سرشار از پتاسیم است که سطح سدیم نفخ را در دستگاه گوارش کاهش می دهد.

کفیر

برخی مطالعات می گویند که نوشیدن کفیر، نوشیدنی تخمیر شده مشابه ماست، گازهای معده را تا 70 درصد از بین می برد. کفیر همچنین به تجزیه قند موجود در شیر کمک می کند که می تواند باعث نفخ و درد شود.

کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده از شیر و دانه های کفیر است که از کوه های قفقاز در روسیه سرچشمه می گیرد. عطر و طعم مطبوعی دارد و می توان آن را با عسل و سایر میوه ها مصرف کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا