دانستنی ها

کدام سرطان را می توان از روی ناخن تشخیص داد؟

سلامت ناخن های شما می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامت کلی شما بگوید. اکنون محققان دریافته اند که تغییر در رنگ طبیعی ناخن ها می تواند نشان دهنده خطر ابتلا به سرطان در فرد باشد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج مطالعه انجام شده توسط یونایتد، وجود اونیکوپاپیلوما، ناهنجاری خوش خیم ناخن که با نوار سفید یا قرمز و ضخیم شدن در سراسر ناخن مشخص می شود، ممکن است منجر به خطر تبدیل ناخن به BAP 1 شود. مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH).

سندرم تومور BAP 1 یک بیماری ژنتیکی نادر است که با افزایش خطر تومورهای سرطانی در پوست، چشم ها، کلیه ها و مزوتلیومای پوشش قفسه سینه و شکم همراه است. این بیماری به دلیل جهش در ژن BAP 1 ایجاد می شود که به طور معمول به عنوان یک سرکوب کننده تومور عمل می کند.

یافته‌های این مطالعه پس از ارزیابی ناهنجاری‌های ناخن در 47 شرکت‌کننده از 35 خانواده در مرکز بالینی مؤسسه ملی بهداشت (NIH) برای غربالگری انواع BAP 1 منتشر شد.

رهبر گروه مطالعه الکساندرا لبنسون از موسسه ملی سرطان گزارش داد که وقتی از بیمار در مورد سلامت ناخن‌هایش در طول ارزیابی ژنتیکی اولیه سوال شد، متوجه تغییرات جزئی در ناخن‌هایش شد. نظر او ما را به ارزیابی سیستماتیک سایر شرکت کنندگان از نظر تغییرات ناخن و کشف این یافته جدید سوق داد.

محققان با کمک بیوپسی، onychopapilloma را در شرکت کنندگان تایید کردند. اونیکوپاپیلوما معمولا فقط یک ناخن را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، بیش از 88 درصد از شرکت کنندگان مبتلا به سندرم تومور BAP 1 در سنین 30 سال و بالاتر، این بیماری را در بیش از یک ناخن داشتند.

محقق این پژوهش دکتر. ادوارد کوون گفت: این یافته به ندرت در جمعیت عمومی دیده می شود و ما معتقدیم وجود تغییرات ناخن در بیش از یک ناخن نشان دهنده اونیکوپاپیلوما باید در تشخیص سندرم تومور BAP 1 ضروری تلقی شود. .

بر اساس نتایج این مطالعه، محققان غربالگری ناخن را در بیماران با سابقه شخصی یا خانوادگی ملانوم یا سایر بدخیمی‌های بالقوه مرتبط با BAP-1 توصیه می‌کنند.

دکتر رفیع حسن یکی یکی از محققان این مطالعه گفت: «این کشف نمونه‌ای عالی از این است که چگونه تیم‌های چند رشته‌ای می‌توانند بینش بیماری‌های نادر را کشف کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا