اخبار روز

کدام دسته از سربازان می‌توانند وام ۱۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند؟/ جزئیات

به گزارش پی ام آپ، چندی پیش، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان اعلام کرد که از پرداخت وام سربازی خبر داده است. طبق توضیحات این مقام مسئول، سقف وام سربازی ۱۵۰ میلیون تومان است و پرداخت آن به شرایط خاصی وابسته است.

این وام فقط به سربازانی پرداخت می شود که خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند. اما همه سربازان مشمول این وام نمی شوند و فقط افرادی می توانند برای وام سربازی که تاریخ ترخیص آنها کمتر از 5 سال باشد اقدام کنند. به عبارتی این وام به سربازانی تعلق می گیرد که از سال ۱۳۹۶ خدمت خود را به پایان رسانده اند.

از دیگر شرایط دریافت وام سربازی گذراندن دوره های آموزشی و داشتن گواهینامه مربوط به گذراندن این دوره ها می باشد. این گواهینامه ها می تواند در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی، خدماتی باشد.

شرط دیگر دریافت این وام محدودیت سنی است. این وام به افراد زیر 15 سال پرداخت نمی شود.

همچنین برای دریافت این وام اشتغال افراد باید تابعیت ایرانی و کارت هوشمند ملی معتبر داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام سربازی 1402

یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای دریافت وام سربازی داشتن گواهینامه معتبر گذراندن دوره های آموزشی می باشد.

از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام مانند مدارک خدمت سربازی می توان به کارت ملی معتبر و شناسنامه متقاضی اشاره کرد.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز گواهی تحصیلی افراد است که سطح تحصیلات هر سرباز را نشان می دهد. زیرا مبلغ وام تا سقف 150 میلیون تومان است و بر اساس سطح تحصیلات افراد پرداخت می شود.

آخرین و مهمترین مدرک برای دریافت وام سربازی، کارت پایان خدمت است و فقط کارت های صادر شده از سال 97 از سوی افراد پذیرفته می شود.

اقساط وام نظامی

افرادی که این وام را دریافت می کنند می توانند اقساط خود را تا 7 سال با اجاره یک ساله پرداخت کنند. سود این وام بین 2 تا 4 درصد ثابت است. البته برای دریافت این وام باید یک کسب و کار مورد نظر یا یک شغل مناسب ارائه دهید.

سایت ثبت نام وام سربازی

برای اطلاع از شرایط و ثبت نام در وام سربازی، متقاضیان می‌توانند به سامانه‌ی اینترنتی smaher.ir مراجعه کنند.

این سایت به عنوان سامانه‌ای برای دریافت وام سربازی فعالیت می‌کند و افراد می‌توانند از طریق آن اطلاعات لازم را دریافت و درخواست خود را ثبت کنند. همچنین، برای ثبت نام در این سامانه، متقاضیان باید اطلاعات شخصی و مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا