اخبار روز

کدام استان ها بیشترین سپرده را در بانک ها دارند/57 درصد سپرده های بانکی در این استان متمرکز است؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاینیکی یکی از اعدادی که می تواند بخشی از نقشه مالی ایران را ترسیم کند، میزان سپرده گذاری در بانک های ایرانی در هر استان است. آخرین اطلاعات بانک مرکزی نشان می دهد که مجموع سپرده گذاری شرکت ها، افراد و موسسات در بانک ها به 10 میلیون و 480 هزار میلیارد تومان رسیده است که بالاترین ارزش ثبت شده تاکنون در تاریخ اقتصاد ایران است.

به گزارش همشهری آنلاین، از مجموع نقدینگی سپرده شده نزد بانک ها، بخشی به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی ذخیره می شود و مابقی صرف ارائه تسهیلات به مشتریان می شود که طبق اعلام بانک مرکزی تقریباً 84 درصد آن است. ، که رقمی در حدود 8033 میلیارد تومان است. از آنها برای ارائه انواع تسهیلات به مردم و مشاغل استفاده شده است.

کدام استان ها بیشترین سپرده را دارند؟
اطلاعات موجود از میزان سپرده‌های ذخیره شده در بانک‌ها نشان می‌دهد که 57 درصد از کل سپرده‌های ارزی و ریالی در بانک‌های ایرانی در تهران متمرکز است که حدود 6015 میلیارد تومان است و در استان تهران فاصله زیادی دارد. به همین دلیل در اوج قرار دارد. علاوه بر این استان تهران بیشترین تسهیلات ارائه شده به مبلغ 4893 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

کاهش اقساط وام ضروری بازنشستگان داخلی
بعد از تهران، استان اصفهان در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن استان های خراسان رضوی، فارس، خوزستان و مازندران قرار دارند.

حجم سپرده های استان اصفهان به ارزش 477 میلیارد تومان 5 درصد از کل سپرده های سیستم بانکی است و خراسان رضوی با 399 و مازندران با 261 میلیارد تومان در رتبه های بعدی قرار دارند. سوال اینجاست که چرا اکثریت سپرده های بانکی در تهران متمرکز شده است؟

دلیل تمرکز سپرده ها در تهران
علت بالاتر بودن سپرده های بانکی در استان تهران به تاسیس شرکت های زیادی در این استان و جمعیت بیشتر آن مربوط می شود. به طور کلی، دفتر مرکزی بسیاری از شرکت ها صرف نظر از اینکه کارخانه یا شرکت اصلی آنها در کدام نقطه از ایران قرار دارد، در تهران است و بیشتر تراکنش های مالی بسیاری از شرکت ها در سراسر ایران در تهران و در بانک های پایتخت انجام می شود. به همین دلیل بیشترین سپرده های بانکی در بانک های تهران انباشته شد. خود بانک مرکزی درباره دلایل حجم بالای سپرده های بانکی در پایتخت می گوید: یکی یکی از دلایل مهم تعداد بالای موسسات و سپرده ها در استان تهران این است که دفاتر اصلی بسیاری از شرکت ها و واحدهای تولیدی سایر استان ها در استان تهران مستقر هستند و بیشتر عملیات بانکی آنها از طریق شعب بانک ها انجام می شود. و موسسات اعتباری در استان تهران .

220

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا