اخبار روز

کدام ارز در حال حاضر بیشترین حباب را دارد؟


به گزارش مانی بان، هر زمان که به فکر خرید یک هدیه ارزشمند و نه فقط گران قیمت برای عزیزانمان هستیم یکی یکی از گزینه های جذاب و کم ریسک پیش روی ما طلاست. این فلز گرانبها از زمان های بسیار قدیم مورد توجه قرار گرفته و روند صعودی بلندمدت خود را حفظ کرده است. به دلار نیز سرمایه گذاری کنید یکی یکی از روش های مناسب برای کسب بازدهی از بازارهای مالی داخلی است که تنها در صورت تحلیل مناسب شرایط اقتصادی در این زمینه محقق می شود.

سرمایه گذاری در طلا به دلیل جذابیت آن همیشه می تواند بخشی از سبد سرمایه گذاری افراد باشد; به خصوص زمانی که بازارهای موازی مانند املاک، خودرو یا سود بانکی جذابیت خود را از دست بدهند. علاوه بر این، فعالان بازار سرمایه از پشتوانه طلا برای پوشش ریسک معاملات خود استفاده می کنند. از مزایای سرمایه گذاری در دلار می توان به حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم، دارایی های شهودی و امکان خرید و فروش حضوری اشاره کرد.

البته یک سرمایه گذار آگاه برای سرمایه گذاری بهینه به جای دلار از وجوه طلا، ارزهای وابسته به دلار و بازارهای نوسان استفاده می کند. از آنجایی که نوسانات دلار کمتر از طلا است، می توان از سهام و به ویژه ارزهای دیجیتال و صندوق های طلا به عنوان سرمایه گذاری کم ریسک استفاده کرد. علم تحلیل بنیادی به ما کمک می کند تا ارزش ذاتی دارایی ها را به طور تقریبی تخمین بزنیم و با دیدگاه صحیح وارد سرمایه گذاری شویم. از طرفی علم تحلیل تکنیکال نیز به ما کمک می کند تا حرکات قیمت و ساختار نمودار را بررسی کنیم و با استفاده از هر دو علم بتوانیم دیدی جامع از روند بلندمدت دلار، طلا و صندوق ها به عنوان ریسک داشته باشیم – دارایی مخالف در سبد سرمایه گذاری دریافتی.

در حال حاضر ارزش ذاتی سکه تمام طرح جدید (امامی) 33 میلیون تومان با حباب 7 میلیون و 500 هزار تومان، نیم سکه به ارزش 16 میلیون و 500 هزار تومان با حباب 6 میلیون تومان است. 100 هزار تومان و در نهایت سه ماهه ارزش ذاتی ارز 8 میلیون و 250 هزار تومان با حباب 6 میلیون و 300 هزار تومان است.

در حال حاضر ارزش ذاتی سکه تمام طرح جدید (امامی) 33 میلیون تومان با حباب 7 میلیون و 500 هزار تومان، نیم سکه به ارزش 16 میلیون و 500 هزار تومان با حباب 6 میلیون تومان است. 100 هزار تومان و در نهایت ربع ارزش ذاتی ارز 8 میلیون و 250 هزار تومان با حباب 6 میلیون و 300 هزار تومان است. این حباب ها دقیقا بر اساس قیمت روز اونس جهانی و دلار آزاد محاسبه می شوند.

به یاد داشته باشیم که حباب سکه طلا در این شرایط اقتصادی هرگز به صفر نمی رسد. اما می‌توانیم با افزایش بیش از حد این حباب‌ها و دور کردن آن‌ها از قیمت بازار، فروش یا پس‌انداز سود کنیم و از سوی دیگر با کاهش حباب به زیر محدوده فروش بیش از حد، خرید کنیم. تا زمانی که حباب سکه تمام امامی به کمتر از 6 میلیون تومان، حباب نیم سکه به کمتر از 5 میلیون تومان و حباب ربع سکه به کمتر از 5 میلیون و 500 هزار تومان برسد، جذابیت خرید سکه طلا خواهد بود. به اوج خود برسد و به تدریج بتوانید خریدهای خود را انجام دهید. را تکمیل کرد

برآورد ارزش سکه طلا.

ارزش ذاتی دلار برای سال 1403 84600 تومان و انس جهانی طلا 2655 دلار بوده است. در نهایت ارزش ذاتی سکه تمام طرح جدید را 52 میلیون و 850 هزار تومان، نیم سکه 26 میلیون و 425 هزار تومان و ربع سکه 13 میلیون و 212 هزار تومان برای سال 1403 برآورد کردیم. دلار را بر اساس شاخص تورم جهانی و نرخ تورم جهانی ارزیابی کردیم. طلا بر اساس میانگین حداقل ارزش 2080 دلار و هدف مورد انتظار 3230 دلار که منطقی ترین و محتاطانه ترین روش محاسبه و تحلیل است.

پیش بینی می کنیم قیمت هدف نهایی سکه تمام 116 میلیون تومان، نیم سکه 70 میلیون تومان و ربع سکه 46 میلیون تومان برای سیکل بعدی در سال های 1403 و 1404 باشد. اگر بخواهیم قیمت را از از منظر فنی، سکه تمام 60 میلیون تومان، نیم سکه 30 میلیون تومان و ربع سکه 22 میلیون تومان می تواند در روندی که به عنوان یک مقاومت نیز عمل می کند، هدف قیمتی باشد. صندوق واقعی سکه تمام را 39 میلیون تومان، نیم سکه را 20 میلیون تومان و ربع سکه را 14 میلیون تومان در نظر می گیریم و به دنبال فرصت خرید در این حوزه ها خواهیم بود.

بازدهی سکه طلا.

کل ارز در یک سال 73 درصد، سه سال 400 درصد و در پنج سال 1120 درصد بازدهی داشته است که نشان می دهد از نرخ تورم جلوتر است و نرخ رشد خوبی را به ثبت رسانده است. از طرفی ربع سکه میانگین رشد بیشتری نسبت به سکه تمام دارد و در پنج سال اخیر ۱۴۵۰ درصد بازدهی داشته است که ۳۳۰ درصد بیشتر از سکه تمام است. شاخص کل بورس نیز با بازدهی 1570 درصدی بیشترین سود را در بین بازارهای سودآور دارد و پس از آن دلار آزاد رشد قیمتی 560 درصدی را تجربه کرده اما نسبت به همه بازارها از نوسانات کمتری برخوردار است.

با توجه به شرایط اقتصادی و بازارهای مالی، پیشنهاد می شود حداقل 35 درصد و حداکثر 50 درصد از بودجه خود را به خرید فیزیکی طلا، سکه و به ویژه وجوه طلا و 50 درصد دیگر را به سهام، ارز دیجیتال و سایر دارایی ها اختصاص دهید که در این صورت تعادل بین دارایی ها و تنوع پرتفوی حفظ می شود. همانطور که گفته شد ماهیت سرمایه گذاری در طلا بلندمدت است و صندوق های طلا بازدهی بالاتری نسبت به خود طلا و ارز دارند، بنابراین اگر بتوانیم بهترین گزینه را در بین صندوق ها در شرایط کم ریسک خریداری کنیم، بالاترین عملکرد را به دست خواهیم آورد. .

هادی بهرامی، نویسنده این مقاله، به عنوان کارشناس تحلیل بنیادی و فنی در خصوص ارزش ذاتی، نمودار قیمت و نکات آموزشی بازار طلا، صرفاً نظریه و دیدگاه های خود را به صورت انتزاعی و مختصر برای سرمایه گذاران و مردم بیان کرده است. شیوه؛ بدون هیچ توصیه مالی و اهداف غیر منطقی. در این مقاله از سری ارزش گذاری ها، با کمک مدل های فراکتالی جدید و کمتر شناخته شده که عملکرد و حداقل قیمت را پیش بینی می کنند، سعی می کنیم ارزش واقعی سکه طلا و اونس طلای جهانی را مشاهده کنیم تا دیدگاهی ارائه شود. . برای سال های 1403 و 1404 برای واگذاری پرتفوی سرمایه سرمایه گذاری بهینه داشته باشید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا