کتابخانه عمومی زنده یاد فیض لاهیجان بازگشایی و به بخش‌های ویژه تجهیز شد

کتابخانه عمومی مرحوم فیض لاهیجان، با هزینه بالغ بر ۸ میلیارد ریال، با افتتاح سه بخش ویژه کودکان، بخش VIP و اتاق مطالعه گروهی، بازگشایی شد.

مراسم افتتاحیه ویژه کتابخانه عمومی زنده یاد فیض لاهیجان صبح دوشنبه (13 اسر) با حضور یاسر تقوی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد. فرهاد براتی فرماندار شهرستان لاهیجان زهرا بادان آرا، معاون کتابخانه ها و امور مشارکتی؛ رقیه زرگری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی لاهیجان؛ جمعی از مسئولان شهرستان، کتابداران، کتابخوانان، اعضای فعال کتابخانه های عمومی، نمایندگان رسانه ها و مسئولان و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان، بخش کودک، ویژه (VIP) و گروه مطالعاتی را افتتاح کردند.

تقوی: بهسازی کتابخانه های عمومی هدف در سراسر استان گیلان انجام می گیرد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در مراسم افتتاحیه سه حوزه ویژه کتابخانه عمومی زنده یاد فیض لاهیجان و بهسازی و بازگشایی این مرکز فرهنگی با اشاره به وظیفه مهم کتابخانه های عمومی در ایجاد بسترهای آموزشی استاندارد برای حضور طبقات مختلف مردم، ایجاد بخش های خاص. وی از کودک به عنوان یکی از برنامه های اصلی این مجموعه برای ارائه تسهیلات ویژه برای حضور کودکان نام برد.
یاسر تقوی یکی از اهداف اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در دوره جدید را بهبود و به‌روزرسانی کتابخانه‌های عمومی استان و ایجاد ظرفیت‌های جدید در این مجموعه‌ها برشمرد و این اقدام با هدف جلب رضایتمندی در ایجاد آنها انجام می‌شود. اعضای کتابخانه و ایشان مشتریان متعدد این مراکز را تشریح کردند.
وی همچنین به کارکردهای مختلف بخش مطالعات گروهی و ویژه پژوهشگران اشاره کرد و راه اندازی این بخش های ویژه در کتابخانه های عمومی استان را از برنامه های جدید برشمرد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل کتابخانه های عمومی در حال احداث گیلان، رشد فضای مطالعه و ارتقای بسیاری از شاخص های مطالعاتی را از نتایج مثبت این توسعه کمی و کیفی کتابخانه برشمرد.

براتی: توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی بدون توسعه زیرساخت های کتابخانه ای ناممکن است

فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این مراسم از توجه و تلاش مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برای پویایی، بهسازی و ایجاد عرصه های جدید در کتابخانه های عمومی به ویژه شهرستان لاهیجان قدردانی کرد و این اقدامات را موثر و موثر توصیف کرد. پیام امیدبخشی برای مردم داشت. .
فرهاد براتی با بیان اینکه توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی بدون توسعه زیرساخت های آن امری بدون پشتوانه است، از حمایت خود از اقدامات کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان خبر داد و از رقیه زرگری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تشکر کرد. و کتابداران این حوزه. .
گفتنی است اجرای سرود با موضوع عفاف و حجاب و مثنوی خوانی توسط اعضای فعال کتابخانه های عمومی لاهیجان از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه و بازگشایی کتابخانه عمومی فیض یاد لاهیجان بود.
کتابخانه عمومی زنده یاد عبدالحسین فیض به مساحت 344 متر مربع در سه طبقه توسط زنده یاد فیض لاهیجان به مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان و به نفع مردم شهرستان لاهیجان اهدا شد.
امسال این کتابخانه عمومی با تامین تجهیزات استاندارد کتابخانه مانند میز، صندلی، قفسه کودک و نوجوان، ایجاد فضای سبز، منابع کتابخانه، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و ایجاد فضای VIP و امکانات رفاهی، 8 میلیارد ریال هزینه کرد. و بهبود یافته است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *