اخبار روز

کاهش نسبی دمای هوا در نیمه شمالی کشور/ در برخی مناطق احتمال بارش باران و وزش باد

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی استان های مختلف را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت جوی استان های کشور اظهار کرد: امروز (5 مردادماه) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، استان های ساحلی دریای خزر و دامنه ها و ارتفاعات البرز. کوهستان شنبه (27 مرداد) در برخی استان های ساحلی در شمال شرق، شمال غرب و دریای خزر و همچنین در استان های دامنه جنوبی البرز و یکشنبه (28 مرداد) در شمال غرب، در استان های ساحلی دریای خزر و در استان‌های دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد بی‌صبرانه انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه شنبه (8 و 30 مردادماه) در برخی مناطق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش پراکنده خواهیم داشت، افزود: در بعدازظهر و اوایل پنج روز آینده افزایش ابر، رگبار و در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و ارتفاعات کرمان و در شرق و جنوب شرق فارس رگبار، گاهی وزش باد شدید و در نقاطی خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی، انفجار در برخی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز رخ خواهد داد. در پنج روز آینده وزش باد شدید و رعد و برق تا ساعاتی دیگر و بدتر شدن کیفیت هوا پیش بینی می شود.

ضیائیان با بیان اینکه کاهش نسبی دما از امروز تا یکشنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود، گفت: طی سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز، جمعه و شنبه خزر. دریا و خلیج فارس در روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی استان تهران در دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (7 مرداد) نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و تا ساعاتی دیگر بارش پراکنده، وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای 23 درجه پیش بینی می شود. درجه سانتیگراد و 35 درجه سانتیگراد و برای روز یکشنبه (7 مرداد) نیمه ابری، قسمتی افزایش ابر و بارندگی ایزوله، وزش باد شدید برای چند ساعت با حداقل و حداکثر دمای 23 و 34 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان خاطرنشان کرد: فردا و پس فردا اردبیل با کمینه 12 و 10 درجه سانتی گراد و اهواز با حداکثر 48 و 49 درجه سانتی گراد خنک ترین و گرم ترین مراکز استان ها پیش بینی می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا