اخبار روز

کاهش قیمت شدید برای 3 محصول جذاب بهمن موتور!

وفاداری (7 نفر) یکی سایر محصولات این شرکت با کاهش 11 میلیون تومانی به یک میلیارد و 964 میلیون تومان رسید.

گروه بهمن مانند یکی این شرکت به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی ایران، در طول ۷۰ سال عمر خود، انواع خودروها از سه چرخه و وانت گرفته تا سدان و SUV را در قالب مونتاژ و واردات به بازار کشور عرضه کرده است.

لیست محصولات بهمن موتور شروع به مونتاژ وسایل نقلیه مزدا می کند که اولین آنها یک ون سه چرخ بود. اما تحریم ها و تعلیق همکاری خودروسازان داخلی به این امر منجر شد بهمن باید مانند سایر شرکت ها با شرکت های چینی همکاری کند و مونتاژ این خودروها را در بازار کشور آغاز کند.

محصولات گروه بهمن علاوه بر خودروهای مونتاژی شامل خودروهای وارداتی چینی نیز می شود که از سال 1402 در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفته است.

تاریخچه گروه بهمن

گروه بهمن از 16 بهمن در ماه 1331 فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل دریایی با نام ایران خلیج کو آغاز کرد. هفت سال بعد در سال 1338 اولین وسیله نقلیه این شرکت که یک وانت سه چرخ مزدا بود وارد بازار شد و از این پس کارخانه خودروسازی مزدا نام گرفت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نام این شرکت مجددا تغییر یافت و ایران وانت در سال 1963 تولید وانت مزدا 1600 را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۸ نام شرکت به “گروه” بهمن تغییر نام یافت و اولین محصول این دوران مزدا ۳۲۳ سدان بود.

دنبال کردن بهمن دیزل، زیر مجموعه ای از این گروه بهمن این شرکت که خودروهای تجاری سنگین تولید می کند، در سال 2003 تاسیس شد. میتسوبیشی برند ژاپنی بعدی بود که شاسی بلند پاجرو را در این گروه مونتاژ کرد بهمن به ایرانیان معرفی شد.

در ابتدای دهه 90 مدل دیگری از شریک قدیمی بهمن مزدا 2 وارد بازار ایران شد، همکاری خودروساز ایرانی با شرکت چینی FAW آغاز شد و دو خودرو B50 و B50F زیر پای رانندگان قرار گرفتند. .

در سال 2015، بخش خصوصی مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت بهمن و زیر مجموعه های آن شامل ایران دو چرخ است بهمن موتور، موتور سیبا و بهمن دیزل کار را به دست گرفت. Bastern B30، Haval H2 و H9، Dignity و Fidelity از جمله محصولات جدید این گروه هستند. بهمن هستند.

در حال حاضر Dignity، Fidelity، Respect، Capra 2، Cara، Inroads و G9 خودروهایی هستند که در لیست محصولات قرار گرفته اند. بهمن این موتور در حال تولید مزدا 3 جدید، Bestaren B50F، هاوال H2، هاوال H9 و ایسوزو است. دی مکس متوقف شد.

در سال 1402، BMW Cars به ​​عنوان زیرگروه جدیدی از این گروه تأسیس شد بهمن برای واردات خودرو معرفی شد.

بهمن موتور

لیست محصولات بهمن موتور

در حال حاضر خودروهای چینی با بدنه سدان، کراس اوور، پیکاپ و وانت در خط مونتاژ این شرکت قرار دارند.

ایسوزو دیمکس

ایسوزو دیمکس تنها محصول سبک وزن خودروساز ژاپنی ایسوزو در ایران است. گروه بهمن او سال ها به مونتاژ کامیون ها، وانت ها و مینی بوس های ایسوزو مشغول است و در سال 2014 به خودروهای سبک این شرکت ژاپنی روی آورد. اولین نسل ایسوزو دیمکس که در سال 2002 تولید شد، از خط مونتاژ این شرکت خارج شد. بهمن قرار گرفت. ایسوزو D-MAX دارای یک موتور 4 سیلندر خطی توربودیزل است. این موتور 3 لیتری مصرف سوخت دیزل دارد و مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی است که 163 اسب بخار قدرت موتور را به دو دیفرانسیل منتقل می کند. این ون قدرتمند دو کابین با دو دیفرانسیل دوام زیادی در خط تولید این گروه نخواهد داشت بهمن نداشت و خیلی زود از مجموعه محصولات بهمن حذف شده.

سرقت ها

Inroads یک ون کوچک از دانگ فنگ چین است بهمن موتور مونتاژ و تحویل مشتریان ایرانی می شود. موتور 1.5 لیتری Inroads 105 اسب بخار قدرت تولید می کند، اما به نظر می رسد این قدرت برای خودرویی با وزن 2 تن و بارگیری کامل بسیار کم باشد. فضای بار اینروادز 5.1 متر مکعب است و می تواند تا 725 کیلوگرم بار را حمل کند. مزیت Inroads در بازار ایران ابعاد فشرده آن است و برای حمل بار در شهرهای شلوغ و شلوغ استفاده می شود.

بهمن G9

بهمن G9 یک وانت بزرگ و جدید چینی است که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 به علاقه مندان ایرانی معرفی شد. این پیکاپ در چین با نام ZX Vichy 1949 به فروش می رسد و طراحی آن از وانت های فورد و رم آمریکایی الهام گرفته شده است. توان 190 اسب بخار و 360 نیوتن متر آفرود بهمن G9 می دهد تجهیزات این پیکاپ بیشتر از سدان ها و کراس اوورهای موجود در بازار است.

تخت B30

معرفی B30 به لیست محصولات پس از معرفی سدان های B50 و B50F بهمن موتور اضافه شد و توانست مشتریان بیشتری را نسبت به مدل های قبلی جذب کند و به فروش بهتری دست یابد. سدان B30 ساخت شرکت چینی FAW، بر پایه پلت فرم فولکس واگن و دارای موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر است. قدرت 107 اسب بخار صندوقدار بهمن انتقال به چرخ های جلو از طریق گیربکس اتوماتیک انجام می شود. تولید این خودرو در سال 1400 به دلیل کمبود قطعات متوقف شد، اما در اواخر سال 1401 دوباره به خط مونتاژ شد.

نخست

مونتاژ کراس اوور دیگنیتی پرایم بهمن این موتور در سال 1400 به مشتریان ایرانی تحویل داده شد. این خودرو در سال 2018 پس از رونمایی در نمایشگاه پکن با نام دانگ فنگ iX5 وارد دست خریداران چینی شد. طراحی بیرونی دیگنیتی پرایم با اکثر کراس اوورهای موجود در بازار کشور متفاوت است زیرا به شکل کراس اوور کوپه طراحی شده و ظاهری اسپرت ارائه می دهد. این خودرو نیز مانند اکثر خودروهای مونتاژی چینی با موتور 1.5 لیتری 148 اسب بخاری و گیربکس CVT به فروش می رسد.

پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ نسخه قدرتمندتر دیگنیتی پرایم است که در نمایشگاه خودروی تهران 1401 معرفی شد. مدل پرستیژ همان ظاهر کراس اوور کوپه پرایم را حفظ کرده است، اما تغییراتی در سپر جلو و عقب، دیفیوزر عقب و سیستم اگزوز دارد. زیر کاپوت دیگنیتی پرستیژ یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 228 اسب بخار قرار دارد و یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیرو را برای یک کراس اوور اسپرت به چرخ های جلو می فرستد. بهمن این موتور می تواند در 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

توجه

توجه یکی از محصولات بهمن موتوری است که پس از عرضه دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم وارد بازار خودروی ایران شد. این خودرو نسخه مونتاژی کوین شاندو است و بر پایه پلت فرم آریزو 5 و آریزو 6 ساخته شده و شباهت هایی با این سدان های چینی دارد. Respect مجهز به موتور 1.5 لیتری 154 اسب بخاری و گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی، امکانات و آپشن های بیشتری نسبت به رقبای موجود در بازار دارد. نسخه جدید این خودرو با نام Respect 2 در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 ارائه شد. کیلومتر شمار دیجیتال و دسته دنده جدید از جمله تفاوت های Respect 2 با مدل قبلی است.

Fidelity Prime

Fidelity Prime دومین خودرو پس از Dignity Prime است بهمن این موتور در تابستان 1400 به بازار ایران عرضه شد. این خودرو در چین و سایر کشورها با نام Jetor X70S و از آن زمان به فروش می رسد یکی محصولی از گروه خودروسازی چری بوده و از مشخصات فنی مشابه خودروهای آریزو و تیگو بهره می برد. یکی یکی از معایب سری اول این خودرو گیربکس 6 سرعته دوکلاچه خشک آن بود که در سال 1401 با گیربکس DCT مرطوب جایگزین شد تا راننده سواری راحت تری را تجربه کند. Fidelity Prime در مدل های 5 و 7 نفره موجود است.

پرستیژ وفاداری

Fidelity Prestige نسخه جدید Fidelity Prime است که دارای طراحی بیرونی مجلل تر، کابین مجلل تر و مشخصات فنی قوی تر است. این خودرو در چین با نام Jetor X70 Plus و از آن زمان به فروش می رسد یکی یکی از محصولات شرکت چری محسوب می شود و دارای مشخصات فنی مشترک با فینیکس تیگو 8 پرو و ​​فونیکس اف ایکس است. موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو زیر کاپوت Fidelity Prestige می تواند تا 197 اسب بخار نیرو تولید کند. مانند مدل پرایم، مدل پرستیژ فیدلیتی نیز به صورت 5 یا 7 نفره در اختیار خریداران ایرانی قرار می گیرد.

کاپرا 2

کاپرا 2 یکی یکی از وانت های سایز متوسط ​​بازار ایران است که قابلیت استفاده در خارج از جاده با دو چرخ متحرک و ارتفاع مناسب از سطح زمین را دارد. این وانت در لیست محصولات قرار دارد بهمن موتور قرار دارد و نسل دوم پیکاپ کاپرا است. گروه بهمن فیس لیفت جدیدی از این خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد 1401 رونمایی شد که دارای مشخصات فنی مشابه کاپرا 2 فعلی است، اما از نظر طراحی بیرونی و داخلی به روز شده تا با پیکاپ های جدیدتر سایر شرکت ها رقابت کند.

کارآمد

کارا یک پیکاپ است که از دهه 1960 در لیست محصولات قرار گرفته است بهمن موتور قابل مشاهده است. این خودرو با بدنه یک و دو کابین در بازار موجود است و دارای موتور 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 111 اسب بخار می باشد. کارا در کنار نیسان جونیور یکی یکی از پرکاربردترین وانت های ایران به شمار می رود. این خودرو در اصل یک وانت مزدا 2000 است که طراحی آن به پنج دهه پیش باز می گردد.

مزدا 3 جدید

مزدا 3 نیو نسل دوم این سدان ژاپنی است که این شرکت به بازار داخلی عرضه کرد بهمن مونتاژ شد. مزدا 3 در سال 2006 به بازار ایران معرفی شد و نسل جدید آن در سال 2009 به دست مشتریان ایرانی رسید. مزدا 3 جدید با سدان و بدنه هاچ بک عرضه شد اما پس از مدتی تولید مدل هاچ بک متوقف شد. این خودرو دارای موتور 2 لیتری با قدرت 148 اسب بخار و دارای گیربکس 5 سرعته تیپترونیک می باشد. ظاهر مزدا 3 جدید با مدل قبلی کاملا متفاوت است.

هاوال H2

هاوال H2 محصولی از گروه خودروسازی گریت وال چین است که از سال 1996 در کارخانه این گروه تولید می شود. بهمن آغاز شد و از سال 1376 زیر پای رانندگان ایرانی قرار گرفت. تولید این خودرو تا سال 2018 ادامه داشت. این کراس اوور دارای موتور 1.5 لیتری توربوشارژر است و اگرچه گزینه های بهتری نسبت به خودروهای داخلی دارد، اما از نظر بصری با SUV های جدیدتر این گروه قابل مقایسه است. بهمن نمی رسد

هاوال H9

هاوال H9 در کنار کراس اوور H2 یکی یکی دیگر از محصولات Great Wall China Automotive Group از این گروه می آید بهمن مونتاژ و به بازار داخلی تحویل داده شد. این SUV چینی نه تنها مانند برادر کوچکتر خود یک خودروی شهری محسوب می شود، بلکه دارای قابلیت های آفرودی مانند تویوتا پرادو و میتسوبیشی پاجرو نیز می باشد. موتور 2 لیتری توربو هاوال H9 241 اسب بخار قدرت تولید می کند و به همراه دو دیفرانسیل هوشمند این شاسی بلند چینی را قادر می سازد در هر جاده ای رانده شود. با توجه به ابعاد این خودرو به راحتی می تواند 5 تا 7 سرنشین را در خود جای دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا