اخبار خودرو

کاهش فروش ۷ درصدی محصولات پورشه در نیمه اول امسال

کاهش فروش ۷ درصدی محصولات پورشه در نیمه اول امسال

طبق آمار منتشر شده توسط پورشه، این خودروساز آلمانی در نیمه اول سال جاری توانسته است 155945 دستگاه از محصولات خود را به مشتریان خود در سراسر جهان تحویل دهد. نکته جالب این است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته معادل 167 هزار و 354 دستگاه بوده است. با مقایسه این ارقام می توان به این نتیجه رسید که فروش پورشه در نیمه اول امسال نسبت به نیمه اول سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است.

کاین پرفروش ترین پورشه در سال 2024 است

به گزارش خودروکار، نگاهی به آمار فروش انواع مدل های پورشه نشان می دهد که تقاضا برای کراس اوور کاین افزایش یافته و این خودرو با رشد 16 درصدی 54 هزار و 587 مشتری را به خود جذب کرده است. کاین با این رکورد عنوان پرفروش ترین محصول پورشه در سال 2024 را به خود اختصاص داده است.

مزیت کاین این است که در سال های اخیر ماکان همیشه پرفروش ترین خودروی این شرکت بوده است. بر اساس اطلاعات موجود، این کراس اوور جمع و جور توانسته فروش 39167 دستگاهی را بین ژانویه تا ژوئن به ثبت برساند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد کمتر است. شاید بدانید که نسل جدید ماکان با پیشرانه الکتریکی عرضه شده است و پورشه می خواهد عرضه نسخه بنزینی آن را به تدریج متوقف کند.

کاهش شدید تقاضا برای پانامرا و تایکان

تقاضا برای مدل های پانامرا و تایکان نیز کاهش یافته است. این دو خودرو به ترتیب موفق به جذب 13255 و 8838 مشتری شده اند. این ارقام در مقایسه با آمار فروش در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 25 و 51 درصد کمتر است. گفته می شود که نسخه اصلاح شده را معرفی می کند و منتظر می ماند تا مشتریان آن را راه اندازی کنند. یکی یکی از دلایل اصلی کاهش تقاضا برای تایکان است. با توجه به این مشکل، پورشه تصمیم دارد تا اطلاع ثانوی تنها یک تغییر در کارخانه تایکان انجام دهد.

کاهش فروش ۷ درصدی محصولات پورشه در نیمه اول امسال
کاهش فروش ۷ درصدی محصولات پورشه در نیمه اول امسال

افزایش فروش 911

اما مدل نمادین 911 که بسیاری پورشه را با آن می شناسند، عملکرد خوبی داشت و رکورد فروش 28212 دستگاهی را از خود به جای گذاشت. این رقم نسبت به نیمه اول سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است. شاید بدانید که این کوپه اسپرت نیز مانند تایکان وارد نسخه فیس لیفت خود شده است، این نسخه در پایان سال جاری وارد بازار خواهد شد. تقاضا برای سری 718 شامل دو مدل باکستر و کیمن نیز 8 درصد افزایش یافته و این دو خودرو موفق به ثبت رکورد فروش 11886 دستگاهی شده اند. این دو مدل از ابتدای ماه جاری میلادی به دلیل عدم رعایت مقررات جدید اروپا در قاره سبز عرضه نخواهند شد.

آمریکا، بزرگترین بازار پورشه در نیمه اول سال 2024

تجزیه و تحلیل دقیق تر آمار منتشر شده توسط پورشه نشان می دهد که تقاضا برای محصولات این شرکت در کشور 22 درصد رشد داشته است. اما در آمریکای شمالی و چین فروش این برند ورزشی و لوکس به ترتیب 6 و 33 درصد کاهش داشته است. چین در گذشته بزرگترین بازار محصولات پورشه بود، اما با افت قابل توجه 33 درصدی، این عنوان به ایالات متحده رسید.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا