اخبار روز

کاهش شدید قیمت خودرو در بازار + جدول

به گزارش پی ام آپ، قیمت خودرو در 18 خرداد 1402 با توجه به قیمت های درج شده در سایت کارنامه، اکثر محصولات موجود در بازار نسبت به روز گذشته تغییراتی داشته اند.امروز نسبت به روزهای قبل که قیمت ها مقاوم بودند. عوض شدن. ، کاهش بیشتری یافت. زیرا اکثر محصولات موجود در بازار روند نزولی داشته و برخی دیگر کاهش قیمت زیادی را تجربه کرده اند اما نکته مهم این است که خریدار در بازار وجود ندارد و به همین دلیل قیمت ها روز به روز کاهش می یابد.

قیمت خودروهای ملی.

در سایت های خرید و فروش، قیمت خودرو در زمان نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است، قیمت پراید 131 و پراید 111 دقیقاً مانند چند هفته گذشته تغییر کرده است. پراید 131 با 5 میلیون کاهش به 330 میلیون تومان و پراید 111 با 5 میلیون کاهش به 350 میلیون تومان رسید. کاهش خودروهای داخلی این خودرو با کاهش 15 میلیون تومانی در یک روز و با نرخ 530 میلیون تومان به بازار عرضه شد. تارا اتوماتیک مدل 1402 به عنوان یک سدان لوکس ایران خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبود و با کاهش 12 میلیونی بیشتر به نرخ 818 میلیون تومان رسید. به این ترتیب این سدان تنها در دو روز 31 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

کاهش شدید قیمت خودرو در بازار + جدول

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی.

در بازار خودروهای خارجی و مونتاژی، روند بازار خودروهای داخلی تکرار شد. با این تفاوت که افت قیمت خودرو در این بازار نسبتاً بیشتر بود، MVM X22 PRO، کراس اوور جمع و جور مدیران خودرو، پس از چند روز مقاومت در کانال 990 میلیونی، 10 میلیون تومان دیگر افت کرد و در بازار بورس معامله شد. نرخ 980 میلیون تومان باستران B30 رکورد کاهش قیمت در کل بازار داشت. این سدان چینی تنها در یک روز با کاهش 100 میلیون تومانی توانست به کانال یک میلیارد و 250 میلیون تومان سقوط کند. Respect Prime بهمن موتور نیز با کاهش 50 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته در جایگاه دوم قرار گرفت که بیشترین افت از زمان عرضه تاکنون بوده است. به این ترتیب این سدان چینی 1.3 میلیارد تومان در بازار معامله شد که کراس اوور فردا T5 با مدل 1401 که روز گذشته افت 80 میلیون تومانی را تجربه کرد، امروز نتوانست بیش از این قیمت را پایین بیاورد. بنابراین با همان نرخ روز گذشته یعنی یک میلیارد و 650 میلیون تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به تعطیلی بازار خودرو در چند روز آینده، ممکن است بازار تغییری در قیمت خودروها نداشته باشد. این قوی ترین عامل کاهش قیمت روزانه است. بنابراین تا زمانی که یک رویداد بزرگ سیاسی و اقتصادی به بازار ابلاغ نشود و نرخ دلار با همان روند ثابت ادامه پیدا کند، روند نزولی بازار خودرو ادامه خواهد داشت، اما تنها یک نوسان کوچک در نرخ ارز، تغییر می تواند خریدار را جذب کند و دوباره التهاب را به بازار برگرداند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا