اخبار ارز دیجیتال

کاهش سودآوری بازار آتی بیت کوین؛ احتمال سقوط قیمت تا ۶۰ هزار دلار وجود دارد؟

با ادامه فشار فروش بیت کوین (BTC)، جذابیت بازار آتی این ارز دیجیتال نیز نسبت به قبل کاهش یافته است. طق گزارش‌ها، سودآوری معاملات آتی بیت‌کوین با سرعت بیشتری رو به کاهش بوده و فرصت‌های کمی برای معامله‌گران باقی مانده است.

به گزارش رمزارز نیوز، در بازار مشتقات، معاملات کش‌ اند ‌کری (Cash-and-Carry) یک استراتژی محبوب است که خرید یک دارایی در بازار اسپات و فروش همزمان آن در بازار آتی را شامل می‌شود.

تنها چند هفته قبل، معامله‌گران بازار آتی بیت کوین موفق شدند به پریمیوم سالانه (annualized premium) تقریباً بدون ریسک ۱۰ درصدی در معاملات کش‌ اند ‌کری دست یابند. این بدان معنی است که تفاوت بین معاملات آتی و قیمت اسپات BTC به صورت سالانه ۱۰ درصد بوده است.

با این حال، معامله‌گران برای نگهداری بیت کوین و مارجین به همراه قراردادهای آتی، به سرمایه نیاز دارند. به این ترتیب، این پریمیوم سالانه اکنون به ۶ درصد و با توجه به هزینه‌های مارجین برای نگهداری در بازارهای اسپات به ۳ درصد کاهش یافته است.

اگر بازدهی سالانه معاملات کش اند کری بیت کوین به زیر منطقه بدون ریسک (risk-free) برسد، جذابیت آن کمتر می‌شود.

در همین راستا، یکی از تحلیلگران محبوب رمزارز به نام چک‌میت (Checkmate) خاطرنشان کرده که میزان سودآوری معاملات آتی بیت کوین دیگر جذاب نیست. بنابراین، این احتمال وجود دارد که معامله‌گران این ارز دیجیتال به دنبال جایگزین‌های دیگری باشند.

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد از سقف خود در ماه ژوئن کاهش یافته، تحلیلگران حدس می زنند که افت قیمت این رمزارز به ۶۰ هزار دلار قریب‌الوقوع است.

در همین حال، چک‌میت می‌گوید که نسبت ریسک سمت فروش بیت کوین به سطوحی رسیده که نشان می‌دهد در آستانه یک تغییر بزرگ قرار داریم.

این تحلیلگر بیت کوین اضافه کرد:

بازار بیت کوین در حال ایجاد محدوده جانبی جدیدی برای قیمت است و در نتیجه، احساساتی مانند ترس، طمع، وحشت یا سرخوشی، فاز بعدی حرکت بازار را هدایت خواهد کرد.

همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، قیمت بیت کوین در حال حاضر در تایم‌فریم ۲ ساعته یک الگوی کنج نزولی تشکیل داده و احتمال سقوط به محدوده ۶۰ هزار دلار بسیار بالا است.

2 8

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا