اخبار روز

کاهش آنزیم های کبدی با ترکیب این عصاره های گیاهی

عرق چاترا و کاسنی دستگاه گوارش را تمیز می کند و بهترین تصفیه کننده خون است. ترکیب کاسنی و شاتر بهترین دارو برای آبرسانی معده است و برای نفخ و هضم غذا بسیار نافع است. عرق کاسنی و شاطره باعث تقویت معده، افزایش فشار خون، تسکین درد مفاصل و کمر و رفع بسیاری از مشکلات می شود.

به گزارش سرگرمی روزانه، عرق کاسنی و چتره خاصیت شل کنندگی دارد و کبد را سم زدایی می کند. برخی از فواید کاسنی و شاتره را برای شما یادداشت کرده ایم:

کاسنی و شاتره در درمان ورم معده و پاکسازی مجاری ادرار موثر است.

مالیدن عرق کاسنی و چتر به نواحی خارش دار بدن، التهاب و خارش را برطرف می کند.

مصرف چای کاسنی و چاترا برای شل شدن و صاف کردن مخاط بسیار مفید است.

عصاره شوتره و کاسنی دستگاه گوارش را تمیز می کند و بهترین تصفیه کننده خون است.

ترکیب عصاره کاسنی و چتر بهترین دارو برای آب کردن معده است و تأثیر بسیار مثبتی بر نفخ و هضم غذا دارد.

عرق کاسنی و چاترا برای تقویت معده، افزایش خروجی ادرار، تسکین درد مفاصل و یرقان و رفع مشکلات صفراوی بسیار مفید است.

نحوه استفاده از عرق کاسنی و دلمه برای جای جوش

برای درمان جوش صورت با عرق کاسنی و چتر توصیه می شود آنها را به نسبت دو به یک مخلوط کرده و روزانه سه لیوان از این مخلوط را قبل از هر وعده غذایی بنوشید.

عرق شاتره با دفع صفرای خود بدن، عملکرد کلیه ها و کیسه صفرا را افزایش می دهد. این عرق اثر مدر دارد و سموم را از بدن دفع می کند.

گرفتگی عضلانی در اثر اسپاسم عضلانی ناگهانی و غیرارادی ایجاد می شود. این مشکل ناشی از ورزش سنگین، گرفتگی عروق، فشار روانی و کمبود مواد معدنی است. یکی یکی از راه های پیشگیری از گرفتگی عضلات، نوشیدن مایعات است. از خواص عرق شاتره در طب سنتی می توان به تامین آب بدن اشاره کرد که از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. عرق شاطره خاصیت ضد اسپاسم دارد.

درمان ضربان قلب بالا ناشی از تعریق

تپش قلب را می توان با بال زدن و تپش قلب در قفسه سینه احساس کرد. ضربان قلب غیرمعمول یا احساس تپش در گلو می تواند نشانه افزایش ضربان قلب باشد. تپش قلب معمولاً مشکلات جدی ایجاد نمی کند، اما در صورت تداوم و بسیار شدید باید درمان شود.

افتادگی دریچه میترال، آریتمی قلبی و نارسایی قلبی، مشکلات عاطفی یا ذهنی، ورزش های سنگین، مصرف کافئین، برخی بیماری ها مانند بیماری تیروئید یا بیماری ریوی، عوارض جانبی برخی داروها و بی خوابی می تواند از علل تپش قلب شدید باشد.

شاید مصرف داروهای تنظیم کننده ضربان قلب و آرامش آن مناسب باشد، اما استفاده از عصاره های گیاهی تاثیر بهتری در درمان تپش قلب دارد و عصاره شاتره می تواند آرامش را به شما بازگرداند و ریتم ضربان قلب را تنظیم کند.

عرق شاترس، تنظیم کننده طبیعی

یائسگی وضعیتی است که در آن قاعدگی در زنان متوقف می شود. این دوره معمولا بعد از 50 سالگی شروع می شود و با علائم زیادی همراه است. در دوران یائسگی، زنان قدرت باروری خود را از دست می دهند. عوامل زیادی در بروز یائسگی موثر هستند، از جمله: سلامت بدن، نژاد، خصوصیات فیزیکی بدن، مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات برخی از این عوامل هستند.

مضرات تعریق

مصرف بیش از حد این عرق منجر به اختلال عملکرد ریه و مشکلات تنفسی می شود.

یکی یکی از مضرات عرق سرد بودن آن است. این عرق می تواند برای کسانی که مزاج سرد دارند مشکلاتی ایجاد کند و باعث سردرد و سرگیجه شود. اگر در دوران قاعدگی از این عرق استفاده می کنید از شیرینی همراه آن استفاده کنید تا سرما برای شما مشکلی ایجاد نکند و از مضرات عرق شاترا ناراحت نباشید.

مصرف دوزهای بالای عرق شاتر منجر به اسهال شدید می شود. اگر می خواهید از خواص درمانی آن بهره مند شوید، حتماً در مورد مقدار مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، عصاره های گیاهی غذاها و مواد غذایی با کیفیت بالا و دارای ارزش دارویی هستند که مصرف آنها بسیار آسان است. توصیه می شود زنان باردار، کودکان و افراد مبتلا به قند خون و دیابت قبل از مصرف طولانی مدت خواص عصاره های گیاهی با پزشک خود مشورت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا