اخبار خودرو

کانادا هم احتمالاً برای خودروهای چینی تعرفه سنگین وضع می‌کند

کانادا هم احتمالاً برای خودروهای چینی تعرفه سنگین وضع می‌کند

بر اساس برخی گزارش ها، دولت کانادا به تبعیت از دولت آمریکا و اتحادیه اروپا در حال بررسی وضع تعرفه های جدید بر خودروهای برقی چینی است. هدف از این اقدام حمایت از صنایع ملی و مشاغل محلی است.

طبق آخرین گزارش خودرو، شاید بدانید که چند هفته پیش در ماه می، دولت بایدن تعرفه واردات خودروهای برقی ساخت چین را 4 برابر و تا 100 درصد افزایش داد. در اوایل ژوئن، اتحادیه اروپا تعرفه واردات خودروهای چینی را به 38.1 افزایش داد. اکنون داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو از جاستین ترودو خواسته است که حداقل تعرفه واردات خودروهای الکتریکی چینی را با تعرفه جدید آمریکا مطابقت دهد.

دولت ترودو اعلام کرده است که اقدامات سایر کشورها را در نظر گرفته و در نشست اخیر سران گروه 7 مذاکراتی را درباره خودروهای الکتریکی ساخت چین انجام داده است. با این حال، هنوز قانونی تصویب نشده است، زیرا هر تصمیمی احتمالاً با اقدامات تلافی جویانه از سوی پکن همراه خواهد بود.

کانادا هم احتمالاً برای خودروهای چینی تعرفه سنگین وضع می‌کند
کانادا هم احتمالاً برای خودروهای چینی تعرفه سنگین وضع می‌کند

آمارها نشان می دهد که فروش خودروهای ساخت چین در کانادا به سرعت در حال افزایش است. بر اساس اطلاعات موجود، ارزش خودروهای وارداتی از چین در سال 2022 به 2.2 میلیارد دلار کانادا (معادل 1.6 میلیارد دلار آمریکا) افزایش خواهد یافت. قبلا این رقم کمتر از 100 میلیون دلار کانادا (معادل 73 میلیون دلار آمریکا) بود. البته لازم به ذکر است که عامل اصلی این افزایش واردات محصولات تسلا از چین است. طبق گزارش بلومبرگ، دولت کانادا مشکلی برای واردات تسلاهای ساخت چین ندارد.

علاوه بر نخست وزیر انتاریو، چندین فعال و اتحادیه در صنعت خودروی کانادا نیز از دولت ترودو درخواست کرده اند که تعرفه خودروهای برقی چینی را افزایش دهد. از دیدگاه این گروه، کانادا نمی تواند سیاستی متفاوت از آمریکا در این زمینه اتخاذ کند، به ویژه با توجه به اینکه قرار است قرارداد سه جانبه تجارت آزاد منعقد شده بین آمریکا، مکزیک و کانادا مورد بازنگری قرار گیرد.

ناگفته نماند که ترودو اعلام کرده است که در حال بررسی دقیق این موضوع است و به دنبال انجام اقدامات لازم برای حفاظت از صنعت خودروسازی کانادا و حقوق مصرف کنندگان کانادایی است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا