به گزارش مانیبان به نقل از تسنیم، طرح الکترونیک کالابرگ برنامه ای بود که در قانون بودجه توسط دولت با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و بهبود وضعیت معیشتی با پیگیری جدی مجلس اجرا شد. این طرح به گونه ای طراحی شد که به جای پرداخت مستقیم نقدی، نیازهای اولیه مردم با تهیه کالاهای ضروری با استفاده از کارت الکترونیکی تامین شود.

یکی یکی از اهداف اصلی این طرح کاهش تاثیر پرداخت یارانه نقدی بر تورم بود. دولت امیدوار بود با ارائه کالا به جای پول نقد، تقاضای نقدینگی را کنترل کند و تورم را کاهش دهد.

پروژه الکترونیک کالابرگ تلاش کرد تا یارانه ها را به صورت هدفمندتر به افراد نیازمند واقعی برساند و از سوء استفاده و اتلاف منابع جلوگیری کند.

همچنین قرار بود با تامین کالاهای اساسی مانند غذا و دارو از طریق این طرح، نیازهای اولیه خانوارهای کم درآمد به صورت مستقیم و به موقع تامین شود.

اکنون همانطور که در محافل اطلاع رسانی منعکس شده است، با وجود استقبال 90 درصدی دهک های کم درآمد از سامانه کارت اعتباری و تاثیر آن بر افزایش قدرت خرید مردم؛ دولت چهاردهم کارت اعتباری را تا امروز تعلیق کرده است.

در همین راستا، حسینی، سخنگوی سازمان گرنت در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص آخرین وضعیت پروژه کاتالوگ الکترونیکی، اعلام کرد که هیچ دستوری در این زمینه به سازمان گزینش ارسال نشده است.

لازم به ذکر است اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شد و 7 دهک متوسط ​​و کم درآمد جامعه (حدود 60 میلیون نفر) را در بر گرفت.

90 درصد دهک های سوم کم درآمد از اعتبار کالابرگ خود بهره مند شدند و 75 درصد دهک های متوسط ​​درآمد از این طرح استقبال کردند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما