اخبار روز

ببینید رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی چه گفت؟ /جزئیات خبر

رهبر انقلاب از ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از «گروه فرماندهان و نیروهای ناوگان 86 (متشکل از ناوشکن دانا و بندر پشتیبانی رزمی مکران)، فرمانده نیروی دریایی ارتش و همه دست اندرکاران در طراحی، پشتیبانی و اجرای آن صمیمانه قدردانی کردند. “عملیات بزرگ” و گفت: کاری که شما انجام دادید یک افتخار بزرگ بود. ثمره شیرین اقدامات و تلاش های ارتش و سپاه در دهه های اخیر در دریا و بویژه ایثار و فداکاری شهدای سرافراز نیروی دریایی ارتش و بزرگوارانشان است. خانواده هایی که باید قدر همه آنها را بدانند.

وی با بیان اینکه پیمودن مسافت 65 هزار کیلومتر در حدود هشت ماه به عنوان یک افتخار بی سابقه در تاریخ دریانوردی ایران است، گفت: این حرکت مهم و عمیق را نباید یک حادثه نظامی و دریایی تلقی کرد، زیرا هر یک از عوامل تعیین کننده آن شایسته توجه و آموختن است.

رهبر انقلاب علاوه بر عواملی چون دانش نظامی، اراده، اعتماد به نفس و استقامت، نقش خانواده ها را در موفقیت ماموریت گردان 86 برشمردند و افزودند: صبر و تحمل در برابر نگرانی و دلتنگی، سربلندی در امتحان و یک احساس غرور متمایز از سوی پدران، مادران و همسران عامل قدرتمند دیگری در تکمیل این حرکت تاریخی بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تعظیم در برابر عظمت شهدا و خانواده معظم شهدا، افزودند: دلتنگی خانواده‌های نیروی دریایی با دیدن عزیزانشان پایان یافت، اما خلاء عزیزان خانواده شهدا هیچ‌گاه پر نشد. همه ما مدیون آنها هستیم و دعا می کنیم که خداوند سایه آنها را از سر ملت ایران دور نکند.

رهبر انقلاب حرکت ناوگروه 86 نیروی دریایی را نمونه ای از دستور صریح قرآن برای «افزایش هر چه بیشتر آمادگی ها در مقابل دشمن» خواندند و گفتند: کار شما باعث ارتقای سطح، توانمندی های نظامی کشور و «ما می توانیم» که زمینه ساز پیشرفت کشور است، در نیروهای مسلح و در اذهان مردم تقویت شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح نتایج آیات شریفه و واعدوا لحم ماستاتوم من قوا افزودند: احساس ضعف، تردید و انفعال، دشمن را به حمله و عمل تشویق می‌کند، اما وقتی آمادگی و توانایی را دید، حساب کار خود را می‌کند.

وی تجارب جدید و ارزشمند برای نیروی دریایی و نیروهای مسلح را از دیگر مزیت های ناوگان 86 دانست و گفت: این ذخایر علمی باید در دانشگاه های نزدیک به نیروی دریایی تدریس شود.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه این دریانوردی افتخارآمیز وجهه بین‌المللی ایران را نیز ارتقا داد و ارزش سیاسی آن کمتر از ارزش نظامی آن نیست، بر درس‌هایی از این اقدام تأکید کردند.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد دریا و عظمت آن به عنوان نمایشگاه آیات خداوند، اولین درس از این معرفت خداوند دریانوردی را نام برد و گفت: درس دیگر این اقدام، درس انقلاب است، زیرا در زمان ننگین در پهلوی و قاجار با وجود سواحل و امکانات دریایی فراوان، شناختی از دریا و توانمندی های آن در کشور وجود نداشت و نیروی دریایی نیز به فعالیت های دیگری مشغول بود، اما انقلاب دریا و دریانوردی باعث تعطیلی و فراموشی آنها شد. کشور، از این رو دانش شما، توانایی شما، شجاعت شما، شجاعت شما و اعتماد به نفس شما در این اقدام بزرگ یک هدیه است. انقلاب برای ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین حضور نیروی دریایی در مناطق دوردست و همچنین اقیانوس آرام و اطلس را یک حضور امنیت ساز برای کشور دانستند و افزودند: تخصص در مسائل کلان پیش روی بشریت از ویژگی های آمریکا و ابرقدرت هاست و اگر آنها می توانند، آنها حتی ادعای دریاها را به نام خود خواهند کرد که مبادا دیگران چنین کنند. ممکن است ارتباط شما قطع شود، اما با حضور و مخالفت با اقدامات دشمنان آنها برای خنثی کردن یا نابود کردن این سفر ثابت کرده اید که دریاهای آزاد متعلق به همه است.

وی با اشاره به برخی موانع آمریکا برای حمل و نقل دریایی گفت: اینکه می گویند اجازه نمی دهیم این کشتی از فلان جا عبور کند اشتباه بزرگی است چرا که آب های آزاد مال همه و دریا و هواست. “باید رایگان باشد.” برای همه کشورها و امنیت حمل و نقل دریایی و کشتیرانی باید برای همه قابل دسترسی باشد.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: امروز آمریکایی‌ها با نقض فاحش و نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه به نفتکش‌ها حمله می‌کنند و از باندهای قاچاق دریایی در منطقه ما و سایر مناطق حمایت می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی درس‌های دریانوردی سرافراز ناوگان 86 فرمودند: همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگ از دل تلاش و تحمل رنج و سختی سرچشمه می‌گیرد و با آسایش، دید، گوشه‌نشینی، حسرت و… بر هیچ چیز پیروز نمی‌شود. می توان به آن رسید.

همچنین ماجرای سفر هشت ماهه گروه دریایی ۸۶ را منشا کارهای خوب، جذاب، آموزنده و پرمعنا برای تلویزیون و سینما دانستند و هنرمندان را به این عرصه فراخواندند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سهم 90 درصدی حمل و نقل دریایی در تجارت جهانی، ظرفیت چند هزار کیلومتری مرزهای دریایی و اتصال کشور به دریا در شمال و جنوب کشور، خطاب به مسئولان گفتند: هنوز به دریا توجهی نمی شود.» البته مدتی است که در این زمینه تحرکی صورت گرفته است، اما مسئولان باید با طراحی و برنامه ریزی حرکت گسترده تری را آغاز کنند تا فرصت های دریا را غنیمت بشمارند و ملی را در نظر بگیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان با اشاره به غم و اندوه پرشور در محرم امسال گفتند: علیرغم تلاش دشمنان برای کم رونق کردن محرم، به برکت توجهات حضرت بقیه الله (عج) و دقیقاً بر خلاف میل دشمنان، امسال برگزار شد. دهه عاشورا پرنشاط تر و پربارتر خواهد بود. و مفیدتر از سالهای قبل بود و نشان داد که خداوند به همه کسانی که در مسیر اهداف الهی هستند کمک می کند.

در ابتدای این دیدار دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، ماموریت ناوگان 86 را یک عملیات تاریخی دانست و آن را مرهون اعتقاد جوانان به قدرت داخلی، دیپلماسی فعال و استفاده از سیستم های مختلف و پیشرفته بومی دانست. و تجهیزاتی که باعث افزایش عمق استراتژیک، پیام انزوا طلبی و عدم تحریم می شود. تأسیس ایران به عنوان یک قدرت مستقل و تقویت بانک اطلاعات دریایی به این امر منجر شده است.

همچنین دریادار دوم فرهاد فتاحی فرمانده ناوگان 86 نیروی دریایی ارتش نیز گزارشی از ماموریت تور جهانی ارائه کرد.

در آن جلسه همسر یکی از نیروهای گروه دریایی 86 با ابراز حسرت، صبر و سربلندی خانواده های گروه دریایی در طول ماموریت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا