اخبار روز سینما

کارگردان اصلی «فیلیمو» پس از جدایی جنجالی وارد «سینما» شد!


پلتفرم صداپیشگی «زینما» با تیمی خوب و حرفه ای کار آزمایشی خود را بی سر و صدا و روان آغاز کرده است. علی طلوعی تهیه کننده و سرمایه گذار آثاری چون مانکن، ملکه گدا، بخارست، کشتارگاه صاحب این پلتفرم خانوادگی جدید شبکه تلویزیونی خانگی کشور است که چندی پیش با تصمیمی عاقلانه احسان عمرانی به سمت آن منصوب شد. وی در این تریبون افزود که در این باره با احسان عمرانی نایب رئیس سابق و در واقع مدیر اصلی فیلمو گفت وگوی کوتاهی داشته ایم.

* چرا از فیلمو رفتی؟!

با تیمی قوی، خلاق و با انگیزه در 10 سال اخیر به این منظور که ثابت کنیم کشور عزیزمان با وجود همه محدودیت‌ها همچنان بستر مناسبی برای تجارت بزرگ است و مهاجرت دور از ذهن است. در این سال ها با تمام وجود و تک تک سلول های بدنمان سعی کردیم در میان زمینی کاملاً بایر و بی آب و علف سکونتگاهی بزرگ ایجاد کنیم. در نتیجه این تلاش، اکوسیستم نمایش خانگی در سطح وسیعی در کشور شکل گرفت و فیلمو در بخش خود رتبه اول را کسب کرد. دی کشور البته و از همه مهمتر دلیل اصلی این موفقیت لطف خداوند بود و قطعاً این بر تلاش ما ارجحیت داشت.

نتیجه این تلاش ها منجر به ارتقای کیفیت تولیدات نمایش خانگی شده است. به طوری که برای اولین بار در تاریخ کشور، مجموعه های تلویزیونی با کیفیت تحت مدیریت من موفق به کسب جوایز معتبر بین المللی شد و صفحه جدیدی برای صنعت تولید انبوه ایران در موفقیت و ورود به بازارهای بین المللی که ترکیه سال ها آغاز کرده بود، باز شد. پیش. او شروع کرد.

و البته باید تاکید کنم که افزایش لذت بینندگان ایرانی از سریال های تلویزیونی و کاهش جایگاه شبکه های ماهواره ای در سبد سرگرمی خانواده ایرانی دستاوردهای بزرگ و ارزشمند بعدی است.

در حالی که قطار موفقیت فیلمو روی ریل بود، متأسفانه با تحلیلی اشتباه و فکری منفعت طلبانه نسبت به ادامه مسیر، تمامی موفقیت ها بسته شد و هیئت مدیره با روحیه انحصاری تصمیم به عزل بنده و تصمیم گیری در این زمینه گرفت. هسته اصلی تیم مدیریت زمان نشان خواهد داد که آیا این تصمیم فیلیمو را در مسیر رشد قرار می دهد یا افول (همانطور که در سه ماه اخیر مشخص شده است)! دیالوگ جالبی در فیلم «فرار از آلکاتراز» وجود دارد که مدت ها در ذهنم مانده است: «ده سال پیش در رستورانی در آلاباما بودم، دو نفر آمدند و مرا زدند، این اولین اشتباهشان بود! “کشیدن چاقو، این دومین اشتباه آنها بود! “این آخرین اشتباه آنها بود زیرا آنها نمی دانستند چگونه چاقو بکشند.”

وقتی از مجموعه خارج شدم، محتوایی مانند «فصل جدید» ظاهر شد. زخم کاریمحمدحسین مهدویان، هزار و یک شب ساخته مصطفی کیایی، «حالت رفته» سجاد پهلوان زاده، «بازنده» امین حسین پور، «ساداتو» حامد جوادزاده، «شب های مافیایی» ساخته محمدرضا رضاییان اسکار» مهران مدیری، «گناه فرشته» ساخته حامد عنگا و «فصل جدید نیسان آبی» ساخته مسعود اطیابی در مرحله تولید و پخش قرار داشتند و از این رو دوستان فیلمو گفتند این محصولات برای دو فصل آینده فیلمو کافی است. فکر می کردند سال هاست و حالا که سناریوی اصلی و حتی گاه گوشه های تولید این محصولات توسط بنده حقیر و تیم قدرتمندم پشت سر گذاشته شده است، مدیریت ادامه فرآیندها برای رسیدن به موفقیت کار سختی نخواهد بود. آنها این کار را کردند و فکر کردند بازی خیلی ساده است، جالب اینجاست که عواقب این تحلیل اشتباه خیلی زودتر از آنچه فکر می کردم مشخص شده بود!

* بعد از جدایی از فیلمو پیشنهاد همکاری از مجموعه های فعال شبکه نمایش خانگی داشتید؟!

با توجه به تجربیات ارزنده ای که در این سال ها به دست آوردم و تعاملات زیبایی که با اکوسیستم شبکه نمایش خانگی از مدیرانش گرفته تا هنرمندانش داشتم و البته به فضل خدا از دو چاه بسیار مهربان و دوست داشتنی بودم. -دوستان شناخته شده و برندهای تثبیت شده اکوسیستم و سه برند تازه تاسیس این اکوسیستم پس از تحقیقات طولانی و البته با در نظر گرفتن دانش قبلی جناب طلوعی پیشنهاداتی را در خصوص سایر عزیزانی که مورد لطف بنده بوده و خواهند بود مطرح نمودند. دوستان من با فردی که همکاری کرد که مانیفست جامع و دقیق تری داشت و روحیه کسب موفقیت بیشتر هم داشت به این نتیجه رسیدم.

هر چند متأسفانه با تجربیات ارزشمندی که در این مدت به دست آوردم و البته شناخت روحیه حرفه ای، دانش مدیریتی و تجربه، شاهد رفتارهای غیرحرفه ای و شیطنت آمیزی بودم که تلاش زیادی برای رهایی از شر من داشتند. آگاهی از میل شدید به موفقیت و روحیه جنگندگی به نوعی از این اکوسیستم حذف می شود. البته قصد ندارم در اینجا به تفصیل بپردازم، شاید در فرصتی دیگر چند نمونه اختلاف را به تفصیل با اسناد توضیح دهم. ضمناً جالب است بدانید مواجهه با چنین رفتارهای ناپسندی انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت جدی در این اکوسیستم خانه نمایش و کسب موفقیت های بزرگ به لطف خداوند در من ایجاد کرده است. خداوند رحمان در آیه 26 سوره آل عمران می فرماید:

بگو: بارالها!

* با چه عنوانی در زینما شروع به کار کردید و چرا این پلتفرم را انتخاب کردید؟

به عنوان قائم مقام جناب آقای علی طلوعی با افتخار شروع به کار بر روی این بستر جدید کردم. روحیه سازنده و سلامت ایشان، اشتیاق و انگیزه آقای طلوعی برای رسیدن به موفقیت و همچنین روش هوشمندانه و بسیار سالم تامین سرمایه به گونه ای که بستر جدید در مسیر موفقیت قرار گیرد از دلایل هدف بعدی من بود. مجموعه یکی از گزینه های پیشنهادی همکاری با.

وضعیت فعلی این پلتفرم چگونه است؟

در اولین قدم، به زودی شاهد تغییر برند زینما خواهیم بود و لوگو، نام و آدرس اینترنتی جدید آن اعلام خواهد شد. در مورد تولیدات نیز انشالله بسیاری از سریال های بزرگ تلویزیونی و رئالیتی شوها در مرحله پیش تولید هستند و اسامی و بازیگران سریال طبق زمان بندی از پیش تعیین شده اعلام می شود. من انتظار دارم که راه اندازی این تولیدات جدید رقابت جذابی را در شبکه تلویزیونی خانگی ایجاد کند. معتقدم محتوای خوب و سبد محصولات متنوع در کنار اقدامات بازاریابی و سبک مدیریت داده محور در جذب مخاطب بسیار موثر است.

* آیا وجود پلتفرم های جدید انحصار را از بین می برد و به رقابتی شدن عرصه پلتفرم های بیت کوین کمک می کند؟

بدون رقیب، انحصار و فساد وجود دارد! وجود پلتفرم های جدید این یکنواختی را از بین می برد. شاهد فضای رقابتی سالم در میان بسترهای شبکه های تلویزیونی خانگی که طبیعتاً از بروز مفاسد احتمالی جلوگیری می کند و در نهایت این فضای رقابتی محتوای جذاب و مؤثرتری را به بینندگان ارزشمند کشورمان عرضه می کند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا