دانستنی ها

این کار ها را اول صبح انجام ندهید!

انجام برخی از فعالیت ها اول صبح اشتباه است و می تواند روز شما را خراب کند.

به گزارش برنا،به نقل از پی ام آپ دقایق صبح بسیار مهم است و سرنوشت روز را رقم می زند. از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

به محض اینکه چشمانتان را باز کردید موبایل خود را روشن نکنید

اکثر مردم عادتی شبیه به این دارند؛ صبح به محض اینکه از خواب بیدار می شود، موبایلش را روشن می کند و وارد شبکه های اجتماعی می شود تا بفهمد آیا دنیا در خواب از مدارش خارج شده است یا خیر! نکته منفی این است که صبح زود مغز و ذهن شما با انواع اخبار منفی، تبلیغات و پیام های آزاردهنده بمباران می شود که می تواند کل روز شما را تحت تأثیر قرار دهد.

برای رهایی از این عادت، گوشی ها را از تخت خود دور نگه دارید.

زنگ تلفن همراه خود را به تعویق نیندازید

ما افرادی را می شناسیم که وقتی تلفن همراهشان زنگ می زند، بلافاصله آن را در حالت چرت زدن قرار می دهند تا بتوانند کمی بیشتر بخوابند. ده دقیقه بعد دوباره زنگ هشدار به صدا در می آید و با چند بار تکرار دوباره آن را به تعویق می اندازند.

اتفاقی که می افتد این است که بدن شما بعد از بیدار شدن وارد فاز خواب جدیدی می شود و نتیجه آشکار این است که بعد از بیدار شدن و چند بار به خواب رفتن احساس خستگی بیشتری می کنید.

توصیه می کنیم موبایل را دور از تخت قرار دهید، پس سعی کنید زنگ ساعت را روی موبایل تنظیم نکنید و برای این منظور از ساعت استفاده کنید. امروزه ساعت های دیجیتال بسیار خوب را می توان با قیمت های ارزان پیدا کرد.

تخت خواب خود را مرتب نمی‌کنید

چارلز داگ، نویسنده کتاب «قدرت عادت» می گوید صبح بیدار شدن و مرتب کردن رختخواب عادتی است که شما را برای سایر کارهای روزانه تان آماده می کند و برای انجام کارها انرژی و قدرت خواهید گرفت.

صبح‌ها با آب گرم دوش نگیرید

زمستان در راه است، بنابراین مردم حمام آب گرم را دوست دارند، اما کارشناسان می گویند دوش آب گرم راهی عالی برای رفع خستگی عصرگاهی است. اما حمام آب گرم در صبح باعث ایجاد آرامش و تنبلی بیش از حد می شود و در نتیجه فرد از تصمیم گیری های مهمی که نیاز به چابکی و هوش تیز دارد، چه در اداره، چه در مدرسه و چه در دانشگاه باز می دارد.

در تاریکی آماده نشوید

سیستمی در بدن شما وجود دارد که در نور فعال است و در تاریکی کمتر فعال است. وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، آماده می شوید و زیر نور شدید صبحانه می خورید، سیستم بیداری بدن به طور کامل فعال می شود و شما از نظر ذهنی و جسمی چابک هستید و برای کار در دانشگاه یا اداره آماده هستید.

با این حال، اگر پس از بیدار شدن از خواب برای مدت طولانی در نیمه تاریکی و نیمه روشن بمانید، بدن شما نمی تواند با تصور اینکه خورشید هنوز طلوع نکرده است، از حالت سست و تنبل خواب خارج شود.

اعصاب خود را برای انتخاب لباس و کفش خرد نکنید

برخی از کارشناسان می گویند اراده انسان محدود است، بنابراین بهتر است لباس خود را در شب انتخاب کنید تا صبح نگران نباشید و بر توانایی تصمیم گیری شما در روز تأثیر بگذارد.

مارک زاکربرگ موسس فیس بوک می گوید که هر روز یک تی شرت می پوشد تا انرژی ذهنی اش هدر نرود و بتواند قبل از رفتن به دفترش تصمیمات مهمی بگیرد.

به محض بلند شدن از خواب قهوه و چای تیره ننوشید

در صبح، بدن هورمونی به نام کورتیزول ترشح می کند. این هورمون به بدن نشاط و انرژی می دهد، اما چای و قهوه تیره حاوی مقادیر زیادی کافئین باعث کاهش تولید کورتیزول می شود. بنابراین حتی اگر به نوشیدن قهوه عادت دارید، آن را بعد از ساعت 9.30 صبح بنوشید. کورتیزول به طور طبیعی شما را هوشیار و هوشیار نگه می دارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا