اخبار روز

«کارفور» از چهارراهی در فرانسه به یک غول در ترکیه

آموزشگاه کار و تجارت عصر ایران / برندها و تجربیات آنها را بشناسید

در این بخش از مدرسه کسب و کار و تجارت عصر ایران که به صورت مستمر منتشر می شود، به معرفی برندهای شناخته شده و روش کار آنها برای توسعه و ارتقاء می پردازیم. البته هدف تبلیغ این برندها نیست، به خصوص اینکه برخی از این برندها اساسا در ایران وجود ندارند. هدف ارائه یک منبع فارسی زبان به روز در مورد این برندها و تاریخچه و تجربیات آنها در زمینه های مختلف از جمله روش استقرار و گسترش، جذب و حفظ مشتری، شبکه توزیع و جزئیات دامنه، به فعالان تجاری ایرانی است. نحوه نوشتن تبلیغات و این موارد برای توسعه کسب و کارش.

***

عصر ایران; ehsan mahdinjad*در این مقاله در مورد راه اندازی اولین سوپرمارکت سرپوشیده در اروپا و همچنین وضعیت فعلی این برند در جهان و کشور همسایه ما ترکیه می خوانیم.

اسان مهدی نژاد

کارفور با تلفظ فرانسوی برتر یک شرکت خرده فروشی و عمده فروشی چندملیتی فرانسوی است که دفتر مرکزی آن در ماسی، فرانسه قرار دارد. این برند هشتمین خرده فروش بزرگ جهان از نظر فروش، این شرکت زنجیره ای از هایپرمارکت ها، خواربار فروشی ها و فروشگاه های رفاه در سراسر جهان را اداره می کند.

کارفور

تا دسامبر 2021، کارفور دارای 13894 فروشگاه در بیش از 30 کشور با 319000 کارمند بود. فروش این برند در آخرین سال اعلام شده یعنی سال 2021 بالغ بر 81.25 میلیارد یورو بوده است.

تاریخچه کارفور

این شرکت در سال 1958 توسط مارسل فورنیه، دنیس و ژاک دفوری این توسط کسانی ایجاد شد که در چندین سمینار آموزشی و انگیزشی در ایالات متحده ارائه کردند برناردو تروخیو “پادشاه خرده فروشی” پس از بازگشت از آمریکا، آنها تصمیم جدی گرفتند و آن افتتاح یک فروشگاه خرده فروشی بود.

به دنبال این تصمیم، اولین فروشگاه کارفور (نه هایپرمارکت) در سال 1960 (معادل سال 1339) در یکی از حومه شهر انسی، نزدیک یک تقاطع افتتاح شد. از این رو این نام کارفور در فرانسه به معنای آن است همپوشانی انتخاب شده است است. در لوگوی اصلی می بینیم که دقیقاً تصویر یک تقاطع خاص است!

لوگوی کارفور

لوگوی این برند که پس از تغییرات اولیه نهایی شد و در طول سال ها تغییر چندانی نکرده است سی در داخل این آرم فضای منفی بین رنگ های قرمز و آبی قرار دارد و رنگ آن از پرچم فرانسه گرفته شده است.

اولین سوپرمارکت سرپوشیده اروپا

گروه کارفور اولین گروه در اروپا بود که یک هایپرمارکت، یک سوپرمارکت بزرگ و یک فروشگاه بزرگ زیر یک سقف افتتاح کرد. آنها اولین هایپرمارکت خود را در سال 1963 در Sainte-Geneviève-des-Bois، نزدیک پاریس افتتاح کردند.

به همین ترتیب، روند گسترش این برند تا به امروز در بسیاری از نقاط جهان ادامه دارد.

در ژانویه 2018، الکساندر بومپارد، مدیر عامل برند، یک برنامه استراتژیک پنج ساله با هدف تبدیل کارفور به “کارفور” اعلام کرد.ارائه دهنده پیشرو در تحویل غذا برای همهاین طرح شامل اقداماتی برای پایداری کشاورزی و کیفیت بالاتر مواد غذایی و بسته بندی، به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی، توسعه سبد محصولات ارگانیک، مشارکت در تجارت الکترونیک و دو میلیارد یورو سرمایه گذاری سالانه از همان سال تا به امروز است. در همان زمان اقدامات انجام شده برای کاهش هزینه های اضافی نیز گنجانده شده است.

کارفور در ترکیه

Carrefour اولین فروشگاه خود را در İçerenköy استانبول در سال 1993 افتتاح کرد ترکیه کمی بعد کارفور با این برند در ترکیه افتتاح شد کارفورا به فعالیت خود ادامه داد و اکنون دارای 850 فروشگاه در 44 استان ترکیه است که در ادامه به شما خواهیم گفت.

Carrefour در سال 1996 یعنی سه سال پس از ورود به ترکیه در یک سرمایه گذاری مشترک با یک هلدینگ قدرتمند. درگروه بنی نام محلی و کمی تغییر یافته است کارفوردر تغییر کرده و از آن زمان با این نام فعالیت می کنند. به عبارت دیگر ترک ها این نام را شخصی کردند.

اقدام خلاقانه!

یکی خلاقیت های Carforsa در ترکیه شامل رستوران های بسیار جذاب با نام است مزه بین را می توان در فروشگاه های بزرگ این برند یافت. این رستوران‌ها که در داخل فروشگاه و درست در کنار قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها و ماهی‌فروشی‌های داخل فروشگاه قرار دارند، این فرصت را به شما می‌دهند تا بسته‌های گوشت، مرغ یا ماهی تمیز و بریده شده خود را جمع‌آوری کرده و وارد فروشگاه سلف‌سرویس و سلف‌سرویس شوید. تازه و داغ به آشپزخانه سفارش داده شد بیرون‌بر و صرف غذا با قیمت بسته به اضافه درصد کمی برای پخت و پز و تحویل!

رستوران Lezzet Arasi

در حال حاضر 14 رستوران اصلی متعلق به این برند و 175 رستوران با فرنچایز کافورسا در ترکیه فعال هستند.

حق رای Carforsa در ترکیه

کارفور در حال حاضر در ترکیه در حال انجام اقدامات است واگذاری حقوق فرانشیز ظاهر می شود. در جدیدترین پروموشن این شرکت، علاقه مندان می توانند فروشگاه های 25 متری با نام کارفورسا اکسپرس را با هزینه اکتساب بسیار ناچیز اما با شرایط زندگی خاص مدیریت کنند.

در زیر تبلیغ برند Carrefour را در وب سایت این شرکت به شما معرفی کرده ایم که توضیح می دهد چرا مردم باید حق رای دادن Carrefour را انتخاب کنند. بررسی این آگهی برای صاحبان مشاغل، به ویژه در فرنچایز Ezzah، روشنگر است.

  • شما نماینده یکی بیرون از ده برند برتر آنها به بزرگترین زنجیره خرده فروشی در اروپا تبدیل می شوند. (موقعیت لاف زدن)
  • تصویر برند قوی کافور و انجمن های تجاری قابل اطمینان و با نرخ تماس بالا در بین مشتریان ترکیه، بازار را برای شما تضمین می کنند.(مربوط به قدرت برند)
  • انبارهای بزرگ و خدمات لجستیکی در سراسر ترکیه بسیار قوی است، بنابراین هیچ مشکلی برای دریافت کالا وجود ندارد. (پشتیبانی از پشتیبان گیری)
  • قدرت خرید عالی این برند در ترکیه از سوی تولیدکنندگان، قیمت خرید و فروش را مناسب کرده است. (پرشور باشید)
  • محصولات ویژه و انحصاری تحت برند Carrefour که قیمت های مقرون به صرفه با کیفیت های مقرون به صرفه دارند. (محصولات خود)
  • طیف گسترده ای از محصولاتاین امر مشتریان را از مراجعه به فروشگاه های دیگر بی نیاز می کند.(تنوع محصول)
  • حمایت از مالکیت قدرتمند سابانجی همچنین به شما این اطمینان را می دهد که این برند برای سالیان متمادی در ترکیه فعال باقی خواهد ماند. (دیدگاه بلند مدت)
  • راه حل کلید در دست کلید چرخانبه این معناست پس از عقد قرارداد با کارفور و انتخاب پلن فروشگاهی خود، فروشگاه خود را پس از مدت مشخص شده کامل و مجهز دریافت خواهید کرد! (راحتی برای کارگزار)

کارفورسا در ترکیه

انبارهای گسترده Carrefour در سراسر ترکیه

انبارهای گسترده Carrefour در سراسر ترکیه


اطلاع از شرایط محیطی و مالی فرانشیزها می تواند راهنمای خوبی برای کارآفرینان داخلی باشد.

کارفور

معماری برند کافور در ترکیه. یعنی برندها و برندهای فرعی متعلق به Carrefour در ترکیه:

معماری برند کافور در ترکیه

مجموعه ای از محصولات انحصاری تحت برند Carrefour

مجموعه ای از محصولات با برند انحصاری که معمولا یکی آنها یکی از جذاب ترین گزینه ها برای مشتریان هستند زیرا کیفیت قابل قبول و قیمت های نسبتاً پایین تری نسبت به رقبای موجود ارائه می دهند و در عین حال با برند اصلی مرتبط هستند.

مجموعه ای از محصولات انحصاری تحت برند Carrefour

سیستم تبلیغاتی و وفاداری مشتری قدرتمند Carforsa

کافورسا در ترکیه از شما می خواهد برای اولین خرید شماره تلفن خود را در فروشگاه ها ثبت کنید زیرا در غیر این صورت باید شماره تلفن خود را وارد کنید. تخفیف های خوب زیاد شما در اولین قدم شکست می خورید!

در مرحله بعد پس از اولین خرید مثلا اگر بیش از 1000 لیر باشد، امکان ثبت نام در طرح کازان را خواهید داشت که این امکان را در همان لحظه یا در خریدهای بعدی 100 به شما می دهد. 500 لیر برنده تخفیف نقدی شوید!

اگر یک بار برای شما مشتری این اتفاق بیفتد کافی است. این واقعیت که می بینید برند شما نادیده گرفته نشده و به شما توجه می کند، به وفاداری شما کمک زیادی می کند.

علاوه بر این، پیام‌های تبلیغاتی که اغلب شامل تخفیف‌های دوره‌ای از برند هستند، دائماً برای مشتری ارسال می‌شوند و اجازه فراموشی را به او نمی‌دهند.

در دید

بازرسی فشرده، چک های سلامت دائمی فروشگاه های شرکت، استفاده از خریدار مخفی برای بررسی تجربه خرید برای مشتریان و آزمایشگاه های خصوصی این برند برای سنجش سلامت مواد غذایی از جمله مکانیسم ها و روش های اصلی پایش این برند می باشد.

امیدواریم خواندن این مقاله برای شما دوستان جالب بوده باشد. در مطالب زیر به معرفی برندهای دیگر در ایران، منطقه و جهان می پردازیم.


* نویسنده حوزه نام تجاری
نویسنده کتاب های تجاری : یک برند ضد گلوله، یک برند باز و یک برند با شخصیت
📍 موسس وب سایت Hazarmadir.com
📍 مدیر مسئول مجله ViVi
📍 مدرس MBA در دبیرستان ماهان
📍 سخنرانان بزرگترین سمینار آموزشی کشور در سالن 3000 صندلی وزارت کشور
📍طراح دوره جامع برندسازی شخصی صفر درصد
📍آموزش حضوری و غیر پرسنلی برای بیش از 15000 نفر
📍صاحب و گوینده پادکست ViVi
دبیر اتحادیه
📍مدیریت پروژه های برندسازی در ایران و ترکیه
📍 نویسنده و مدرس دانشکده تجارت و بازرگانی عصر ایران
nstagram.com/ehsan.mehdi.nezhad

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا