اخبار روز

کادیلاک کروکی جدید با بدنه ای چشم نواز معرفی شد; اما در حال حاضر تولید نمی شود (+عکس)

کادیلاک سابقه طولانی در تولید خودروهای مفهومی دارد و اکنون نوبت کادیلاک سولی است. ماشین الکتریکی خیره کننده کروک یادآور خودروهای سفارشی یک قرن پیش است. اما در عین حال فناوری مدرن خود را نشان می دهد.

به گزارش زومیت، نام Sollei ترکیبی از کلمات لاتین Sol است به معنای خورشید و لی به معنای اوقات فراغت است که حس خوشایند و راحتی خودروی کج دو نفره را تداعی می کند. خودروی مفهومی جدید کادیلاک کشیده و عریض با جلوپنجره متمایز و رینگ های بزرگ است. همانطور که از کادیلاک انتظار می رود، عناصر روشنایی متمایز را می توان در جلو و عقب مشاهده کرد و عقب خودرو به سبک «دم قایق» طراحی شده است. کادیلاک برای خودروی جدید خود از رنگی به یاد ماندنی به نام Manila Cream استفاده کرد که اولین بار در بین سال های 1957 تا 1958 در محصولاتش استفاده شد.

سالی در اصل یک نسخه کروکودیلی از سدان لوکس سلستیال است. Celestial با قیمت محدود به 340000 دلار در مرکز فناوری شمال دیترویت جنرال موتورز ساخته خواهد شد. این دو خودرو دارای طول و فاصله محوری و همچنین نیروی محرکه یکسانی هستند.

جان روثیکی از معاونان کادیلاک در پاسخ به سوالی درباره تولید انبوه Solly گفت: «در حال حاضر این یک نوع ماجراجویی در طراحی است. از پاسخ او به نظر می رسد که احتمالاً برنامه ای برای تولید تک نوازی حداقل در آینده نزدیک وجود ندارد.

مایکل سیمکو مدیر طراحی جنرال موتورز می گوید: «هر چیزی ممکن است. اما در حال حاضر سولی فقط یک مدل مفهومی است.” او اضافه کرد که ساخت چنین خودرویی به عنوان “نماد” طراحی آسمانی “آسان” خواهد بود.

این امکان وجود دارد که Soli، مانند Celestic، نسخه محدود و سفارشی برای طیف وسیعی از مشتریان ثروتمند ساخته شود. کادیلاک هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانه این خودرو ارائه نکرده است. سولی در حاشیه مسابقات Pebble Beach Concours d’Elegance در ماه اوت (مرداد و شهریور) به صورت عمومی نمایش داده می شوند.

یک صفحه نمایش لمسی 55 اینچی در کابین وجود دارد، درست مانند Celestial. لیوان های کریستالی در جا لیوانی تعبیه شده اند. یک صفحه نمایش کوچکتر بین راننده و سرنشین جلو برای کنترل سیستم تهویه وجود دارد. فضای داخلی سولی مجهز به صفحات چوبی و نورپردازی محیطی قابل تنظیم در 126 رنگ مختلف و همچنین چرم ناپا می باشد.

در کابین سولی دفترچه ای وجود دارد که مشاهدات مسافران در طول سفر در آن ثبت می شود. پد شارژ بی سیم و پد درب از میسلیوم ریز ساخته شده اند. ماده ای تجدیدپذیر که توسط شرکتی به نام MycoWorks از ریشه قارچ ها ساخته شده است. کف ها از ماده ای به نام Bask ساخته شده اند.

کادیلاک در تاریخ خود گنجینه ای از خودروهای مفهومی دارد. از Ciel و Elmirage گرفته تا Cadillac Scala، همه آنها الهام بخش طراحی خودروهای بعدی کادیلاک بودند. سیمکو قبلا گفته بود که کادیلاک از خودروهای مفهومی برای توسعه چشم انداز برند خود استفاده می کند.

کادیلاک کروکی جدید با بدنه ای چشم نواز معرفی شد; اما در حال حاضر تولید نمی شود (+عکس)

کادیلاک کروکی جدید با بدنه ای چشم نواز معرفی شد; اما در حال حاضر تولید نمی شود (+عکس)

کادیلاک کروکی جدید با بدنه ای چشم نواز معرفی شد; اما در حال حاضر تولید نمی شود (+عکس)

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا