اخبار خودرو

کادیلاک و احتمال ساخت یک ابرخودرو ؛ برند لوکس آمریکایی به دنبال رقابت با بزرگان

کادیلاک و احتمال ساخت یک ابرخودرو ؛ برند لوکس آمریکایی به دنبال رقابت با بزرگان

در سال های اخیر، کادیلاک با معرفی چندین مفهوم جالب، قدرت طراحی و مهندسی خود را به نمایش گذاشته است. یکی یکی از منحصر به فردترین کانسپت ها مدلی به نام Cien بود که در سال 2002 معرفی شد. این کانسپت پیشرفته نسخه سوپراسپرت کادیلاک مجهز به موتور V12 را به نمایش گذاشت. این کانسپت با وجود جذابیت های فراوان، متاسفانه برای تولید انبوه چراغ سبز دریافت نکرد. پس از گذشت چند سال دوباره ایده تولید مدلی مشابه مطرح شد.

همانطور که مدیر طراحی شرکت جنرال موتورز در مصاحبه اخیر خود با یکی به گفته مجلات استرالیایی، امکان توسعه یک ابرخودروی هیجان انگیز با برند کادیلاک وجود دارد. مایکل سیمکو در این مصاحبه با مجله Carsales گفت که در صورت توسعه چنین مدلی می توان از یک موتور تمام الکتریکی یا موتورهای دیگر برای تامین برق استفاده کرد. این قسمت از صحبت های آقای سیمکو به این معنی است که کادیلاک همچنان علاقه مند به استفاده از موتورهای احتراق داخلی است. این شرکت در حال حاضر از موتورهای V8 در محصولات خود استفاده می کند.

شاید بدانید که کادیلاک از فصل 2026 در مسابقات فرمول یک شرکت خواهد کرد این برند لوکس آمریکایی با همکاری تیم آندرتی در این مسابقات شرکت خواهد کرد. انتظار می رود خودروی این تیم به موتور V6 مجهز شود. قرار بود کادیلاک از فصل 2025 در فرمول یک شرکت کند، اما فدراسیون بین‌المللی خودرو مخالفت کرد.

نمای جانبی کادیلاک
کادیلاک و احتمال ساخت یک ابرخودرو ؛ برند لوکس آمریکایی به دنبال رقابت با بزرگان

عرضه یک ابرخودرو تحت پرچم کادیلاک ممکن است ایده بسیار بلندپروازانه ای به نظر برسد. اما علاوه بر کانسپت Cien، این برند لوکس مفهوم دیگری را با موتور V16 معرفی کرد. این مفهوم در سال 2003 با نام شانزده ارائه شد.

فروش نسخه های ویژه موستانگ با قیمت های بسیار بالا احتمالا جنرال موتورز را به فکر توسعه یک ابرخودروی چند صد هزار دلاری انداخته است. شاید بدانید که موستانگ GTD 325000 دلار قیمت دارد. علاوه بر این، فورد GT با وجود قیمت بسیار بالا کاملاً فروخته شده است.

کادیلاک احتراق داخلی
کادیلاک و احتمال ساخت یک ابرخودرو ؛ برند لوکس آمریکایی به دنبال رقابت با بزرگان

ناگفته نماند که سیمکو در مصاحبه با یکی دیگر از نشریات استرالیایی موضوع جالبی را مطرح کرد و گفت که علیرغم محبوبیت بسیار بیشتر شاسی بلندها، کادیلاک تا حد امکان به سدان های خود وفادار خواهد بود. از نظر آقای سیمکو، خودروهای سدان زیباتر از مدل‌های SUV و کراس اوور طراحی و رانندگی جذاب‌تری دارند. علاوه بر این، به دلیل ارتفاع کمتر، این خودروها آیرودینامیک بهتری دارند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا