اخبار خودرو

کادیلاک سولی ؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس  

کادیلاک سولی ؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس  

کادیلاک سولی گزینه های زیادی برای سفارش مدل های سفارشی سازی ارائه می دهد.

کادیلاک سلست تقریبا دو سال پیش مسیر جدیدی را برای این برند مشخص کرد. این خودروی الکتریکی سفارشی نسخه محدود گزینه‌های سفارشی‌سازی تقریباً نامحدود را به مشتریان ارائه می‌دهد (رویکرد جدید جسورانه برای این برند لوکس). اما آینده خودروهای سفارشی کادیلاک چیست؟ اگر مفهوم کانورتیبل جدید Sollei پیش‌نمایش مسیر آینده این خودروساز را نشان دهد، Celestiq جای تعجب نخواهد داشت.

کادیلاک سولی; کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس
کادیلاک سولی ؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس  

سالی خاطرات مدل Ciel 2011 را به یاد می آورد که به همان اندازه شیک بود اما هرگز به تولید نرسید. (Sollei ترکیبی از SOL برای آفتاب و LEISURE برای اوقات فراغت است). سالی یک طراحی جدید است، اما تصادفی نیست که شبیه به Celestial، اولین خودروی تولیدی جدید کادیلاک در بیش از نیم قرن گذشته است. این دو همه چیز در جلو، از ستون A و کابین را به اشتراک می گذارند و از پلت فرم Ultium یکسان استفاده می کنند.

این خودرو دارای یک خط میانی بدنه است که از پایین کشیده شده و چراغ‌های آشنا و چراغ‌های عقب جدید را به هم متصل می‌کند (این چراغ‌های عقب در امتداد عقب خودرو امتداد یافته و یک تکه می‌شوند).

کادیلاک سولی ؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس  
کادیلاک سولی ؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس  

کادیلاک این فلز را در داخل و خارج با روکش جدیدی که آن را “Aurora” می نامد، رنگ آمیزی کرده است که شامل پوشش آلومینیومی شیشه جلو و جلوپنجره است. ارین کراسلی، مدیر طراحی کادیلاک سلست، گفت که این شرکت در سفارشات سفارشی خود از مواد خالص استفاده می کند و به طور خاص بر عدم استفاده از پلاستیک تمرکز می کند. او گفت: «هر چیزی که شبیه فلز باشد، فلز است.

این مفهوم واقعاً از درون می درخشد. روکش های چوبی که به طور دقیق برش داده شده و با دست گذاشته شده اند با روکش هایی با منافذ باز تکمیل می شوند. صندلی‌ها در سوراخ‌ها و دوخت‌هایشان یک موتیف آفتاب‌سوختگی دارند و کادیلاک رنگدانه‌های طیف صورتی (انواع صورتی) را به چرم ناپا اضافه کرده است تا جلوه‌ای «تغییر رنگ» ایجاد کند. سولی همچنین اولین کادیلاک است که دارای یک ماده زیستی تجدیدپذیر جدید به نام Fine Mycelium است. این شرکت از آن در تشک های باری و جیب درب استفاده می کند.

کادیلاک سولی; کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس.
کادیلاک سولی ؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس  

کادیلاک دارای یک قاب فلزی سفارشی است که با چرم پوشانده شده است تا چهار ابزار آواز پرندگان با چاپ سه بعدی را در خود جای دهد که در کنسول وسط عقب جای می گیرند. خنک کننده نوشیدنی یکپارچه با درب شیشه ای برقی که بین صندلی های عقب قرار دارد. کادیلاک همچنین یک مجله چرمی با تصاویر پرندگان نقاشی شده با دست، از جمله رول ابزار چرمی برای قلم و مداد، ایجاد کرد تا مسافران بتوانند پرندگانی را که می‌دیدند، ثبت کنند.

کادیلاک رنگ کرم Manila خود را برای این کانسپت احیا کرد که این شرکت در ابتدا در سال‌های 1957 و 1958 روی خودروهای خود استفاده کرد و زیر آن رینگ‌های آلومینیومی 23 اینچی قرار داشت. همانطور که در چندین طرح اولیه نشان داده شده است، Soli برای داشتن سقف پارچه ای در نظر گرفته شده است.

کادیلاک سولی ؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس  
کادیلاک سولی ؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس  

کادیلاک بیش از یک بار تاکید کرده است که سالی تنها یک مدل مفهومی است (مدلی مفهومی که دارای کابین مشترک با Celestial، یک قسمت جلویی مشترک با Celestial و یک پلت فرم مشترک با Celestial است). حتی دارای صفحه نمایش 55 اینچی معمولی این برند است که در سراسر داشبورد توزیع شده است.

جان راث، معاون جهانی کادیلاک، گفت: «کاری که خودرویی مانند سولی انجام می‌دهد این است که به ما این امکان را می‌دهد که به افراد خلاق در سازمان کادیلاک فرصت ابراز وجود بدهیم، و من فکر می‌کنم که آنها کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. ما چیزی را ساخته ایم که می تواند 2+2 تبدیل شود.

کادیلاک سولی; کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس
کادیلاک سولی ؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس  

15 سال از زمانی که کادیلاک یک کانورتیبل، XLR را معرفی کرد، و تقریبا 50 سال از آخرین کانورتیبل الدورادو می گذرد. چند سال پیش، فروشندگان کادیلاک ابراز علاقه کردند که کانورتیبلی را در خط تولید بخواهند که در یک بخش لوکس که تحت سلطه کراس اوورها و شاسی بلندها قرار دارد، متمایز شود. اگر کادیلاک بخواهد به تنظیم “استاندارد جهانی” ادامه دهد، ارائه یک کانورتیبل سفارشی خیره کننده آن را متمایز می کند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا