اخبار روز

کاخ سفید: بایدن زوال عقل یا آلزایمر ندارد

به گزارش بازتاب آنلاین، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه به وقت محلی در پاسخ به پرسش‌هایی درباره سلامت جسمانی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: ما نگرانی‌ها در مورد عملکرد رئیس‌جمهور در مناظره را درک می‌کنیم، اما او داستان منحصربه‌فردی دارد مردم آمریکایی.

این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: ما هیچ اطلاعاتی در مورد سلامتی رئیس جمهور و توانایی او برای انجام وظایفش دریغ نکرده ایم.

به گزارش ایرنا؛ نیوزویک به نقل از کارل برنشتاین، روزنامه‌نگار کهنه‌کار از ایالات متحده، در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت که برخی از نزدیک‌ترین افراد به بایدن می‌گویند که وی در شش ماه گذشته دچار کاهش قابل توجه شناختی و ناتوانی جسمی شده است.

این خبرنگار که پس از رسوایی واترگیت در واشنگتن پست به شهرت رسید، از آن زمان تاکنون چندین کتاب در زمینه سیاست و روزنامه نگاری نوشته است. نیوزویک سپس به مناظره جنجالی بایدن با رقیب جمهوری خواه دونالد ترامپ اشاره کرد که در آن رئیس جمهور ایالات متحده لکنت زد و مسیر خود را در چندین نقطه از دست داد و نگرانی های جدیدی در مورد سلامت روانی رهبر 81 ساله ایجاد کرد.

نویسنده این مقاله در ادامه می افزاید: عملکرد بایدن در مناظره هفته گذشته آنقدر ضعیف بود که باعث وحشت شدید حزب دموکرات شد و به گمانه زنی های زیادی در مورد توانایی بایدن برای رقابت در انتخابات نوامبر دامن زد.

برنشتاین در بخشی دیگر از مصاحبه خود با CNN همچنین افزود: “در یک سال و نیم گذشته، حداقل 15 تا 20 رویداد مشابه در این مناظره را شاهد بوده ایم.”

وی سپس ادامه داد: افرادی که از بایدن حمایت کرده‌اند، او را دوست داشته‌اند، برای او کمپین کرده‌اند و اغلب او را از نزدیک می‌بینند، می‌گویند که به‌ویژه در ایالت‌های ۶ ماه گذشته، حوادث قابل‌توجهی از زوال و ناتوانی شناختی رخ داده است.

سیاستمداران و روزنامه نگاران آمریکایی اکنون این احتمال را مطرح می کنند که دموکرات ها می توانند بایدن را رها کرده و نامزد دیگری را جایگزین او کنند، اما در عمل این موضوع از زمانی که بایدن در انتخابات داخلی دموکرات ها پیروز شد، بسیار دشوار خواهد بود.

هیئت تحریریه نیویورک تایمز نیز در سرمقاله این نشریه آمریکایی در توصیه ای به رئیس جمهور آمریکا نوشت: بهترین خدمتی که جو بایدن در حال حاضر می تواند به مردم این کشور انجام دهد کناره گیری از رقابت برای پیروزی است. ” انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده.

بایدن 81 ساله روز جمعه از خود دفاع کرد و مدعی شد: «اگر با تمام وجودم باور نمی‌کردم که می‌توانم این کار را انجام دهم، دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شدم».

ترامپ از سال 2016، زمانی که برای اولین بار رئیس جمهور ایالات متحده شد، یکی او یکی از چهره های برجسته حزب جمهوری خواه است که در انتخابات 2020 به رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی در روز سه شنبه، 5 نوامبر 2024 (15 آبان 1403) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده به پای صندوق های رای بروید. برنده این انتخابات دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه 2025 آغاز خواهد کرد.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا