اخبار روز

ژوئیه گرم ترین ماه در تاریخ کره زمین! / با مقصرین گرمای زمین آشنا شوید!

احتمالا شما هم به تازگی متوجه گرمای بی سابقه هوا شده اید. این گرما به حدی بود که حتی دو روز در کلان شهر را تعطیلی اعلام شد. حال آژانس کوپرنیک اعلام کرده است که این ماه گرم ترین ماهی است که تا به حال کره زمین از زمان ثبت تاریخ به خود دیده است.

آژانس کوپرنیک از خدمات تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا تایید کرد که در ژوئیه (10 تیر تا نهم مرداد) گرم ترین ماه روی زمین از زمان ثبت تغییرات دما بود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کوپرنیک روز سه شنبه گفت: جولای امسال 0.72 درجه سانتیگراد گرمتر از میانگین دمای این ماه از سال 1991 تا 2020 بوده است.

بر اساس این گزارش، ماه گذشته (تیرماه) که با موج گرما و آتش سوزی گسترده همراه بود، 0.33 درجه سانتیگراد گرمتر از جولای 2019 بود که میانگین دمای جهانی به 16.63 درجه رسید.

از اواخر قرن 19، دمای هوای زمین حدود 1.2 درجه سانتیگراد افزایش یافته است که می توان آن را به سوزاندن سوخت های فسیلی نسبت داد.

این مشکل باعث شده است که امواج گرما داغ تر، طولانی تر و مکرر شوند و منجر به طوفان و سیل شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که جولای گرم ترین ماه امسال بوده است و گفت: تغییرات آب و هوایی وحشتناک است و این تازه شروع ماجرا است و این گرمای طاقت فرسا فاجعه ای برای کل سیاره است.

وی افزود: عواقب این گرما روشن و غم انگیز است; کودکان در سیلاب های موسمی غرق می شوند. خانواده ها در حال فرار از آتش سوزی هستند و کارگران در گرمای شدید از حال می روند.

گوترش اظهار داشت: این گرما یک فاجعه برای کل سیاره زمین است و دانشمندان بر این باورند که بدون شک انسان مقصر است.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: دوران گرمایش زمین به پایان رسیده است. عصر تحولات جهانی فرا رسیده است. هوا قابل تنفس نیست. گرمای هوا غیرقابل تحمل است، میزان مصرف سوخت فسیلی و فقدان اقدامات حفاظت از آب و هوا غیرقابل قبول است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا