اخبار روز سینما جهان

ژاک اودیار با فیلم جدیدش ۹ دقیقه تشویق شد/ یک درام موزیکال

به گزارش خبرگزاری «امیلیا پرز» درام موزیکال اسپانیایی زبان با بازی زوئی سالدانا، سلنا گومز و کارلا سوفیا گاسکون در جشنواره فیلم کن امسال مورد تشویق ایستاده قرار گرفت.

در حالی که حاضران در کاخ جشنواره ایستاده بودند و به مدت 9 دقیقه دست می زدند و با سر و صدا و سوت فیلم را تشویق می کردند، سلنا گومز بازیگر این فیلم اشک می ریخت.

مهر نوشت: در این فیلم که توسط اودیار برنده نخل طلای کن تهیه شده است، سالدانا نقش ریتا، وکیلی را بازی می‌کند که شرکتش بیشتر به کمک به جنایتکاران در جستجوی عدالت علاقه دارد و سعی می‌کند به رهبر مخوف یک کارتل مکزیکی کمک کند. فرار از قانون برای ایجاد تغییرات بزرگ. اودیار از این فیلم به عنوان “لیبرتو اپرا در چهار پرده” یاد کرد که بازیگران برای پیشبرد داستان می خوانند.

پیش از نمایش فیلم، کلمن دوکول، آدریانا پاز، راچیدا دوتی، سلنا گومز، ادگار رامیرز، ژاک اودیارد، زوئی سالدانا و کارلا سوفیا گاسکون روی فرش قرمز امیلیا پرز در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن حاضر شدند.

ژاک اودیارد یکی از اعضای ثابت جشنواره فیلم کن است. او که در سال 2015 برای فیلم «دیفان» برنده نخل طلا شد، با اولین فیلمش با عنوان «ببین چگونه سقوط می کنند» در سال 1994 وارد هفته منتقدان جشنواره فیلم کن شد و سه جایزه سزار از جمله بهترین فیلم اول را از آن خود کرد. این فیلمساز فرانسوی در مجموع 6 فیلم از جمله «پیامبر»، «زنگ و استخوان»، «المپیادها» و اکنون «امیلیا پرز» در بخش رقابتی اصلی جشنواره کن داشته است.

فیلم قبلی او “پاریس، منطقه 13” در جشنواره فیلم کن در سال 2021 اکران شد. اودیارد پیش از این اولین کارگردانی انگلیسی زبان خود را با بازی خواهران با بازی خواکین فینیکس، جیک جیلنهال و جان سی ریلی انجام داد که برنده جایزه بهترین کارگردانی شد. ونیز او در سال ۲۰۱۵ با فیلم «دیپان» برنده نخل طلای کن شد و با فیلم «یک پیامبر» که طاهر رحیم در آن ایفای نقش کرد برنده جایزه بفتا و نامزد اسکار شد.

شخصیت اصلی فیلم جدیدش که نامش نیز از او گرفته شده است، از فصلی از رمان «گوش کن» بوریس رازون در سال 2018 الهام گرفته شده است و برای اولین بار اودیار به تنهایی فیلمنامه فیلم را نوشته است و توماس بیجن که همکاری می کند. -نوشت فیلم های متعددی از اودیار بود که به عنوان شریک خلاق در این فیلم حضور داشت.

فیلمبرداری در ابتدا قرار بود در مکانی در مکزیک انجام شود، اما در عوض به استودیویی در نزدیکی پاریس منتقل شد زیرا اودیارد معتقد بود که محیط استودیو به او اجازه می‌دهد فرم بیشتری تولید کند.

سالدانا اولین بار در سال 2013 با فیلم «پیوندهای خونی» به تهیه کنندگی گیوم کانه در جشنواره کن ظاهر شد و گومز در سال 2019 با فیلم «مردگان نمی میرند» ساخته جیم جارموش به جشنواره رفت.

«امیلیا پرز» به همراه «مرید» علی عباسی درباره دونالد ترامپ و «آخرین دختر روی پرده» با بازی پاملا اندرسون از پرمخاطب ترین فیلم های کن امسال در بازار جهانی هستند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا