اخبار روز

ژاپن برای «آبله میمونی» هشدار سطح یک صادر کرد :: بازتاب آنلاین

دولت ژاپن برای بیماری ویروسی «ام پاکس» که قبلا آبله میمونی نامیده می‌شد، «هشدار سطح یک» صادر کرده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، دست‌اندرکاران سلامت در این کشور از افرادی که به هفت کشور آفریقایی سفر می‌کنند یا در آن اقامت دارند می‌خواهند در این خصوص محتاط باشند و به‌روزرسانیِ دستورالعمل‌های بهداشتی را دنبال کرده و به دقت به آنها عمل کنند.

این هشدار پس از آن صادر شد که سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد افزایش اخیر مبتلایان به‌ام پاکس عمدتا در جمهوری دموکراتیک کنگو، یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی است.

وزارت امور خارجه ژاپن این هشدار را روز پنج‌شنبه صادر کرد و اکنون عمومی شده است. این هشدار شامل جمهوری دموکراتیک کنگو، بوروندی، کنیا، رواندا، اوگاندا، جمهوری کنگو و جمهوری آفریقای مرکزی می‌شود.

به گزارش ان اچ کی، «هشدار سطح یک» پایین‌ترین هشدار در مقیاس چهار درجه‌ای ژاپن است.

دولت از مردم می‌خواهد هنگام سفر یا اقامت در کشورهای ذکر شده، مراقب باشند به این بیماری مبتلا نشوند.

نسخه جدیدی از ویروس بیماری آبله میمونی که نام آن به دلیل جلوگیری از برخی انگ‌های اجتماعی در جامعه آفریقا، از سوی سازمان جهانی بهداشت به «ام‌ پاکس» تغییر یافت در هفته‌های اخیر باعث نگرانی جهانی شده است چراکه به نظر می‌رسد نسخه جدید حتی از طریق تماس نزدیک معمولی نیز راحت‌تر پخش می‌شود.

این بیماری به طور معمول بین دو تا چهار هفته طول می‌کشد. دوره پنهان آبله میمونی پس از ابتلای افراد به ویروس بین پنج تا ۲۱ روز است؛ به عبارت دیگر علائم بیماری در مبتلایان بین پنج تا ۲۱ روز پس از ورود ویروس به بدن بروز می‌کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا