اخبار روز

چین با هوش مصنوعی انتخابات آمریکا را مختل می کند

شرکت فناوری مایکروسافت در گزارشی هشدار داده است که چین ممکن است از هوش مصنوعی برای اخلال در انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند استفاده کند.

به گزارش ایسنا، مایکروسافت در گزارش جدید این غول فناوری هشدار داده است که گروه های سایبری تحت حمایت دولت چین از هوش مصنوعی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند در سال جاری استفاده خواهند کرد.

به گزارش گاردین، گزارش منتشر شده همچنین هشدار می دهد که کره شمالی ممکن است در این تلاش ها مشارکت داشته باشد.

تیم اطلاعاتی تشخیص تهدید مایکروسافت به طور منظم گزارش هایی را در مورد تهدیدات احتمالی از سوی بازیگران دولتی و غیر دولتی منتشر می کند. ماه گذشته، این گروه هشدار داد که یک گروه هکر به نام Midnight Blizzard از حساب های ایمیل مدیران ارشد جاسوسی می کند و توسط دولت روسیه حمایت می شود.

افزایش اخیر برنامه‌های هوش مصنوعی که می‌توانند تصاویر و ویدیوهای واقعی ایجاد کنند، به ترس از انتشار اخبار جعلی یا ناهنجاری‌ها در فضای مجازی منجر شده است.

ماه گذشته، هم ایالات متحده و هم بریتانیا، هکرهای مورد حمایت چین را به راه اندازی کمپین علیه روزنامه نگاران، مشاغل و سیاستمداران در هر دو کشور متهم کردند.

در این گزارش آمده است که با رأی نیمی از جمعیت جهان در انتخابات سال 2024 در سراسر جهان، تأثیر این تهدید حتی بیشتر است. چین می خواهد از این موقعیت استفاده کند و نتایج را به نفع خود تحت تأثیر قرار دهد.

آزمایشات چین در تایوان

بر اساس گزارش مایکروسافت، در اوایل سال جاری در جریان انتخابات ریاست جمهوری تایوان، چین با استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و گروه مستقر در پکن Storm 1376 که به نام SpamFlag Active in the Election نیز شناخته می شود، یک کمپین اطلاعات نادرست راه اندازی کرد.

این گروه ظاهراً یک رای جعلی از یک نامزد تهیه کرده و آن را در یوتیوب منتشر کرده است. با این حال، پلتفرم قبل از اینکه به بسیاری از کاربران برسد آن را حذف کرد. این نامزد در نهایت در نوامبر شکست خورد.

علاوه بر این، این گروه همچنین محتوایی در مورد ویلیام لی که یک نامزد طرفدار دولت بود و در نهایت در انتخابات پیروز شد، تولید کرد.

به گفته مایکروسافت، گروه Storm در سال 2016 توسط پکن حمایت شد و اولین بار بود که یک گروه تحت حمایت دولت برای استفاده از هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر انتخابات در یک کشور خارجی کار کرد.

مایکروسافت معتقد است که انتخابات تایوان مرحله آزمایشی برای این رویکرد بود. چین به دنبال تشدید حملات خود در طول انتخابات پرمخاطب خواهد بود. به گفته این شرکت، چین حداقل می تواند محتوای رسانه های اجتماعی تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کند که به نفع موقعیت آن باشد.

در ایالات متحده، گروه‌های چینی در تلاش هستند تا با طرح پرسش‌های تفرقه‌انگیز، کمپین‌های نفوذ را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنند. به عنوان مثال، سؤالاتی در مورد سرمایه گذاری در مرز ایالات متحده و مکزیک یا بسته های کمکی به اوکراین و اسرائیل برای برانگیختن واکنش های شدید کاربران و ایجاد اختلاف در رأی دهندگان استفاده می شود.

چنین تلاش هایی همچنین می تواند برای جمع آوری اطلاعات در مورد جمعیت رای دهندگان پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده استفاده شود.

این گزارش می افزاید که تاثیر چنین محتوایی در جذب مخاطب در حال حاضر کم است. با این حال، آزمایش‌های بیشتر در این زمینه و بهبودهای انجام شده می‌تواند در آینده تغییری در بازی ایجاد کند.

جالب اینجاست که این گزارش پس از آن منتشر شده است که یک هیئت بازبینی رسمی منصوب شده توسط کاخ سفید قبلاً گفته بود که اشتباهات مایکروسافت به هکرهای تحت حمایت چین اجازه داده است تا به حساب های ایمیل مقامات ارشد آمریکایی نفوذ کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا