به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، این فیلم به کارگردانی فانگ لی، مستندی درباره جنگ جهانی دوم است که داستان غرق شدن کشتی ژاپنی حامل صدها اسیر جنگی انگلیسی و تلاش قهرمانانه ماهیگیران چینی برای نجات را به تصویر می کشد. آنها

به گزارش ایسنا، این اولین بار است که سینمای چین از سال 1979 و شرکت در مسابقه اسکار، یک فیلم مستند را به عنوان نماینده رسمی خود به آکادمی معرفی می کند، مستندی که در مرحله انتخاب فیلم هایی است که چینی ها برای برانگیختن آن تلاش می کنند. احساسات ملی گرایانه در داخل کشور

مستند غرق شدن لیسبون که جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را در ژوئن افتتاح کرد، بخش نسبتاً مبهمی از سال 1942 در طول جنگ جهانی دوم را زنده می‌کند، زمانی که یک کشتی نظامی ژاپنی به نام لیسبون توسط اژدرهای نیروی دریایی آمریکا مورد اصابت قرار گرفت. یونایتد قرار گرفت. در آن زمان از این کشتی برای انتقال اسیران جنگی استفاده می شد و بیش از 800 سرباز انگلیسی بر اثر غرق شدن کشتی و یا با شلیک گلوله ژاپنی ها کشته شدند. نزدیک به 380 اسیر جنگی بریتانیایی دیگر توسط ماهیگیران چینی که جان خود را برای نجات و پناه دادن اسرا از نیروهای ژاپنی به خطر انداختند، نجات یافتند.

فانگ لی، کارگردان و تهیه کننده فیلم، سفرهای زیادی برای جمع آوری داستان غرق شدن کشتی و تجربه بازماندگان انجام داد. این کارگردان که سابقه طولانی در صنعت سینمای چین دارد و همچنین تجربه کار نقشه برداری اقیانوس را دارد، به رسانه های چینی گفته است که در سراسر چین، بریتانیا، ژاپن، آمریکا و کانادا و خانواده های اسرای جنگی بازمانده سفر کرده است. او همچنین تلاش کرد تا آنچه را که گمان می رود کشتی غرق شده واقعی لیسبون مارو باشد، کشف کند و این روند را در فیلم مستند خود به تصویر کشید.

مستند «غرق مارو لیسبون» پس از اکران در 6 سپتامبر در چین به موفقیت چشمگیری دست یافت و در سایت فیلم چینی «دوبان» امتیاز فوق العاده بالای 9.3 و در اپلیکیشن فروش بلیت «Maoyan» امتیاز 9.6 را دریافت کرد. “. این فیلم حدود 5 میلیون دلار در سینماهای چین فروخته است که فروش قابل توجهی برای یک مستند است.

در 25 سالی که چین از شرکت در رقابت بین المللی اسکار می گذرد، دو بار نامزد بهترین فیلم بین المللی شده است. در سال 1990، ژانگ ییمو اولین نامزدی اسکار کشورش را با تراژدی عاشقانه «جو دو» با بازی گونگ لی و سپس در سال 2002 با فیلم کلاسیک «قهرمان» به دست آورد. تاکنون هیچ فیلم چینی برنده اسکار بهترین فیلم بین المللی نشده است.

پیش از این کمیته اسکار کشورهایی مانند فرانسه، آرژانتین، مکزیک، کانادا، شیلی، کاستاریکا، مراکش، پاناما، پرو، اروگوئه، کامبوج، ژاپن، قرقیزستان، آلمان، ترکیه، عراق، فلسطین، کره جنوبی، تایوان، ارمنستان، اتریش، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، مجارستان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، رومانی، اوکراین، ایسلند، کنیا، فنلاند، هند، آرژانتین و مکزیک نیز فیلم های برگزیده خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده اند.

سینمای ایران نیز فیلم «در آقوس درم» ساخته بابک خواجه پاشا را به عنوان نماینده خود در اسکار آتی شناخته است.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 14 نوامبر 2024 (24) است. آبان) فهرست نامزدهای اولیه اسکار بین المللی نیز در تاریخ 17 دسامبر (27) است. آذر) و نامزدهای نهایی در 17 ژانویه 2025 (27 دی) اعلام می شود.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر برنده اسکار بهترین فیلم بین المللی به نمایندگی از سینمای بریتانیا شد.

۲۴۵۲۴۵

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما