اخبار روز

داستان دزدیدن اطلاعات هوش‌مصنوعی توسط چینی ها!

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که مقامات آمریکا به تلاش‌های چین برای دزدیدن اطلاعات مربوط به هوش مصنوعی نگرانی ابراز کرده‌اند.

این روزنامه آمریکایی در مقاله ای نوشت: اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) هوش مصنوعی را به فهرست فناوری های آمریکایی که باید از آن محافظت کند، اضافه کرده است. از سوی دیگر، چین این موضوع را به فهرست فناوری هایی اضافه کرده است که می خواهد تا سال 2025 در آن ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

در این گزارش آمده است: توانایی‌های چین در زمینه هوش مصنوعی در حال حاضر قابل توجه است، اما مقامات اطلاعاتی ایالات متحده اخیراً هشدارهایی صادر کرده‌اند مبنی بر اینکه آنها فراتر از مشکل سرقت دارایی‌های فکری هستند.

اف‌بی‌آی و سایر نهادها معتقدند که چین به جای سرقت اسرار تجاری آمریکا، به سرقت اسرار هوش مصنوعی روی آورده است تا مجموعه اطلاعات خود را در مورد آمریکایی‌ها تجزیه و تحلیل کند. طرحی آنقدر بزرگ که قبلا غیرممکن به نظر می رسید.

در آن گزارش، وال استریت ژورنال به اظهارات کریستوفر رای، مدیر FBI امسال اشاره کرد که گفت: چینی‌ها امروز به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای گسترش عملیات هک در مقیاس بزرگ خود هستند و از فناوری ما علیه ما استفاده می‌کنند.

به نوشته این روزنامه، نگرانی ها در مورد دسترسی چین به فناوری پیشرفته هوش مصنوعی به حدی عمیق است که مدیر اف بی آی و مدیران دیگر آژانس های اطلاعاتی غربی در ماه اکتبر جلسه ای با رهبران فناوری برگزار کردند تا این موضوع را بررسی کنند.

توسعه دهندگان فناوری های هوش مصنوعی نیز می ترسند اسرار آنها از چین به بیرون درز کند. اخیراً شرکت “Open A. Oh you.” در بررسی کامپیوتر یکی کارمندان او به جاسوسی برای چین مشکوک شدند و وضعیت را به FBI گزارش کردند. اما به گفته یک منبع آگاه، این کارمند بی گناه شناخته شد.

گزارش وال استریت ژورنال می‌گوید: برای چندین سال، تحلیلگران اطلاعاتی آمریکایی ابراز نگرانی کرده‌اند که چین در حال جمع‌آوری مقادیر زیادی از داده‌های شخصی هک شده در مقیاس وسیع است. داده های مقامات آمریکایی و مدیران شرکت.

به نوشته این روزنامه، چین سال هاست که از آمریکایی ها اطلاعات جمع آوری می کند و حجم این داده ها به حدی است که تجزیه و تحلیل آن برای انسان غیرممکن است. اما هوش مصنوعی به راحتی می تواند این داده ها را تجزیه و تحلیل کند و الگوهای معناداری را در آن بیابد.

وال استریت ژورنال نوشت: مقامات ایالات متحده بر این باورند که ماموران اطلاعاتی چین در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات از چندین منبع داده عظیم جمع آوری شده در طی چندین سال از موسساتی مانند دفتر مدیریت پرسنل ایالات متحده، شرکت های بیمه سلامت و بانک ها هستند. از جمله اثر انگشت، ارتباطات خارجی، بدهی های مالی و سوابق پزشکی. چین می خواهد از این برای ردیابی جاسوسان ایالات متحده و شناسایی افراد دارای مجوز امنیتی استفاده کند.

گلن گرتسل، مشاور سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده، می‌گوید: «چین می‌تواند از هوش مصنوعی برای ایجاد یک کتابچه اطلاعاتی برای هر آمریکایی که حاوی داده‌های مختلف باشد، استفاده کند. از جمله مدارک پزشکی، کارت اعتباری، شماره پاسپورت، نام و محل زندگی والدین و فرزندان. وقتی این پایگاه های داده را با صدها هزار هکری که برای دولت چین کار می کنند مقایسه کنید، خواهید دید که ما با یک تهدید وحشتناک امنیت ملی روبرو هستیم.

در عین حال، چین ادعاهای آمریکا در مورد “سرقت سایبری” را رد می کند. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در تابستان امسال گفت که آمریکا “بزرگترین امپراتوری هک و دزد سایبری جهان” است.

برای محافظت از فناوری آمریکایی، FBI در سال‌های اخیر بیشتر بر تولیدکنندگان تراشه‌هایی که قادر به پردازش برنامه‌های هوش مصنوعی هستند، تمرکز کرده است تا شرکت‌های هوش مصنوعی. چندین مقام سابق آمریکایی در این زمینه به وال استریت ژورنال گفتند که حتی اگر جاسوسان یا هکرها بتوانند الگوریتم‌های اساسی سیستم‌های پیشرفته امروزی را بدزدند، ظرف شش ماه این سیستم‌ها به گونه‌ای اصلاح و به روز می‌شوند که دیگر آن الگوریتم‌های دزدیده شده دیگر قابل استفاده نباشند. بسیار موثر خواهد بود.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا