دانستنی ها

چگونه کم خونی را کنترل کنیم؟

متخصص هماتولوژی و سرطان بزرگسالان با تاکید بر اینکه کم خونی و کمبود آهن در بدن انسان ناشی از تغذیه نامناسب است، گفت: مصرف کم مواد غذایی حاوی آهن باعث کم خونی در افراد می شود، زنان جوان و کودکان در حال رشد باید به نوع این بیماری توجه کنند. به تغذیه و مصرف غذاهای حاوی آهن توجه کنید.

به گزارش خبر پی ام آپ، وی با اشاره به بروز کم خونی در افراد گفت: یکی یکی از اجزای سیستم خون انسان، گلبول قرمز است، شاخص های آزمایشگاهی برای بررسی عملکرد این گلبول ها وجود دارد و با بررسی شاخص های گلبول های قرمز مانند هموگلوبین و هماتوکریت در هنگام آزمایش خون، مشکل برطرف می شود. . عملکرد چنین سلول های خونی در بدن مشخص می شود.

بر اساس این موارد، سازمان بهداشت جهانی تعریفی ارائه کرد که اگر تعداد هموگلوبین او در زنان کمتر از 12 و در مردان کمتر از 13 باشد، یک فرد بالغ به عنوان کم خون طبقه بندی می شود.

این فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان درباره علل کم خونی در برخی افراد توضیح داد: افراد زمانی دچار کم خونی می شوند که گلبول های قرمز از مغز استخوان تولید نشود یا مغز استخوان در محیط بدن گلبول های قرمز تولید کند. این گلبول های قرمز از بین می روند یا گلبول های قرمز به درستی تولید نمی شوند.

دلایل این امر متفاوت است، به عنوان مثال، زمانی که مغز استخوان (یعنی جایی که تمام اجزای خون در آن ساخته می شود، مانند گلبول های سفید، گلبول های قرمز و پلاکت ها) بیمار است، مغز استخوان را نمی توان در همه. آقاب خاطرنشان کرد: این فرد از کم خونی رنج می برد.

وی با بیان اینکه این عارضه به دلیل وجود انواع سرطان های مغز استخوان یا بیماری های مختلفی که مغز استخوان فرد را درگیر می کند امکان پذیر است، ادامه داد: ممکن است مغز استخوان مواد و ویتامین های لازم برای مغز استخوان را نداشته باشد. تولید خوب گلبول های قرمز خون را عادی می کند، در نتیجه فرد کم خون می شود یا مغز استخوان گلبول های قرمز می سازد اما به دلایلی در بدن از بین می رود، در برخی موارد برای دستگاه گوارش فرد امکان پذیر است. خراب شدن مشکل دارد و باعث دفع خون از بدن بیمار می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا