برگ کباب را چگونه تهیه کنیم؟ آیا می توان چنین برگ کباب خوشمزه ای را در خانه تهیه کرد؟ علاوه بر پاسخ به سوالات ذکر شده در زیر نکاتی در مورد پخت کباب رستورانی و اصل را نیز توضیح خواهیم داد.

برگ های کبابی؛ غذاهای اصیل ایرانی

وقتی برش های بزرگ اما نازک گوشت از پیش چاشنی شده کنار هم روی سیخ گذاشته می شود و در گرمای ملایم کل مغز پخته می شود، احتمالاً به دلیل عطر، ظاهر و طعم آن، غذای بسیار خوشمزه ای ایجاد می شود. . در واقع این کباب خوشمزه یکی یکی از سه غذای اصلی رستوران هاست که در فرهنگ تاریخی ایران جایگاه ویژه ای دارد.

مواد اولیه تهیه برگ کباب

برای آموزش طرز تهیه کباب برگ ابتدا باید مواد لازم برای پخت را تهیه کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از مواد اولیه با کیفیت و تازه تاثیر بسزایی در طعم و کیفیت نهایی غذا دارد. علاوه بر این، برخی از مواد اولیه مانند میزان گوشت یا استفاده از ادویه های اختیاری به ذائقه و شخصیت افراد بستگی دارد. به طور معمول می توانید از مراحل زیر برای پخت این غذا برای هر فرد استفاده کنید.

گوشت

مهم ترین قسمت پخت یک کباب خوشمزه، تهیه گوشت مناسب است. به طور کلی بهتر است از گوشت گاو یا گوسفند استفاده شود اما می توان از قسمت های دیگر مانند ساق یا فیله نیز استفاده کرد. می توان گفت 150 تا 200 گرم گوشت با ضخامت مناسب برای یک نفر کافی است.

پیاز و سیر

همانطور که از پیاز و سیر برای طعم دادن به گوشت استفاده می شود، می توان آن را به صورت مایع با برگ های کبابی نیز سرو کرد که در ترکیب با برنج طعم لذیذی به ارمغان می آورد. بهتر است برای هر نفر یک پیاز متوسط ​​یا نصف پیاز بزرگ در نظر بگیرید. از طرفی یک حبه سیر کامل برای طعم دادن به تمام گوشت های کبابی کافی است.

روغن

گوشت را با برس روغن بزنید. برای این منظور با توجه به تمایل شما؛ یکی روغن های مختلف مانند آفتابگردان را از قبل آماده کنید.

ادویه

از مهم ترین ادویه های پخت کباب برگ می توان به نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زعفران و دارچین اشاره کرد. مقدار اینها با توجه به سلیقه شما متفاوت است.

دستور پخت گام به گام برای سرخ کردن برگ ها

وقتی در رستوران های مختلف برگ کباب سفارش می دهیم، با خود فکر می کنیم که پختن این غذا بسیار سخت است و احتمالاً نمی توانیم آن را بپزیم. اگرچه طرز تهیه کباب برگ کاملاً آسان است، اما باید مراحلی را طی کرد که بر طعم و عطر غذا تأثیر می گذارد. این مراحل عبارتند از:

آماده سازی گوشت

پس از شستن گوشت، آن را روی تخته گوشت قرار دهید و با چاقویی که از قبل تیز کرده اید، به صورت ورقه های نازک و یکدست برش دهید. بهتر است ضخامت برش ها حدود نیم یا یک سانتی متر باشد. دلیل اینکه ضخامت برش های گوشت بسیار مهم است، تأثیر آن بر فرآیند پخت است.

ادویه

مرحله بعدی چاشنی گوشت است. برای این کار پیازها را رنده کنید و آب و باقی مانده پیاز را جدا کنید. سپس گوشت ورقه شده را در ظرفی بریزید.

سپس پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه و هر ادویه دیگری که می خواهید به گوشت اضافه کنید. در این مرحله به یاد داشته باشید که آب لیمو می تواند گوشت را سفت کند، بنابراین آن را تا آخرین لحظه نگه دارید. سپس زعفران دم کرده را به مخلوط اضافه کنید.

حالا وقت آن است که همه مواد را خوب مخلوط کنید تا گوشت کاملا با ادویه آغشته شود. سپس روی بشقاب را با سلفون یا پلاستیک بپوشانید و حداقل 30 دقیقه و حداکثر 24 ساعت در یخچال بگذارید تا طعم گوشت خوب شود. صادقانه بگویم، هرچه زمان بیشتری را برای چاشنی گوشت صرف کنید، طعم بهتری را در ظرف خواهید دید.

پخت و پز

حالا سیخ های گریل را با ضخامت مناسب انتخاب کنید و برای استفاده بهتر آنها را با مقداری روغن چرب کنید. سپس گوشت مزه دار شده را روی سیخ ها زیگزاگ بزنید. اگر از فر آتشین برای این غذا استفاده می کنید، دما را تنظیم کنید و سیخ ها را به موقع بچرخانید تا صبر کنید تا ظرف کاملا بپزد. با این حال، اگر این غذا را در خانه طبخ می کنید، تابه گریل را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. سپس گوشت را روی تابه گریل قرار دهید و هر طرف را چند دقیقه کباب کنید تا پخته شود و رنگ آن تغییر کند. در ضمن در حین پختن گوشت را با برس روغن بزنید تا خشک نشود.

سرویس غذا

به یاد داشته باشید که یک غذای اصیل ایرانی با ادویه ها و سایر تنقلات خوشمزه است. بنابراین کباب برگ آماده را با برنج، سبزیجات کبابی، سیب زمینی خلال شده، سالاد، کلم ترش، نان و سایر غذاهای دلخواه سرو کنید.

نکاتی برای تهیه کباب برگ اصیل ایرانی

احتمالاً از قبل آماده اید که طرز تهیه برگ کباب را ادامه دهید، اما طعم و عطری که می خواهید را در ظرف نمی بینید و با خود می گویید پختن این غذا موضوع دیگری است. برای حل این مشکل به نکاتی که در زیر توضیح داده ایم توجه کنید:

در انتخاب گوشت وسواس داشته باشید. توجه داشته باشید که گوشت ساده لطیف تر است و انتخاب بهتری برای کباب ورقه ای به حساب می آید.

سعی کنید زمان بیشتری را برای طعم دادن به غذاها اختصاص دهید. ضمناً در مصرف زعفران دم کرده سخاوتمند باشید. زیرا ممکن است این مشکل روی طعم و پخت بهتر غذا تاثیر بگذارد.

اگر به دنبال اسانس پخت و پز هستید، برش های گوشت را با دقت و به ضخامت مناسب برش دهید. این کار به شما کمک می کند تا با تنظیم دما و بدون ایجاد سوختگی، آشپزی کاملی داشته باشید.

خلاصه

برگ های کبابی یکی طعمی لذیذ و عطر فوق العاده ای دارد که آن را به یکی از غذاهای مورد علاقه دوستداران کباب تبدیل کرده است. در این مطلب طرز تهیه کباب برگ اصیل ایرانی را بررسی کردیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما