اخبار روز سینما

چگونه پاسپورت اربعین را آنلاین دریافت کنیم؟


به گزارش شمانیوز؛ با توجه به اقدامات انجام شده، زائرانی که در ایام اربعین حسینی به کربلای معلی می روند، می توانند به صورت اینترنتی برای دریافت گذرنامه زیارتی اقدام کنند. ثبت نام برای اخذ پاسپورت حج از 2 طریق امکان پذیر است؛ روش اول ثبت نام در سامانه «سخا» و روش دوم استفاده از نرم افزار موبایل «پلیس من» است.

برای ثبت نام از طریق درگاه اینترنتی سخا، سامانه سخا را در موتورهای جستجوی اینترنتی جستجو کنید، وارد این سامانه شده و وارد پنجره خدمات فراجا شوید.

برای ثبت نام از طریق اپلیکیشن پلیس من، پس از ورود به این نرم افزار تلفن همراه، گزینه و تسهیلات پلیس گذرنامه را در لیست خدمات انتخاب کرده و سپس گزینه صدور گذرنامه را انتخاب کنید. در اینجا وارد پنجره سرویس پاسپورت می شوید.

در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری خود می شوید.

با انجام مراحل و به دست آوردن نام کاربری و رمز عبور می توانید به راحتی وارد این اپلیکیشن شوید.

پس از ورود به برنامه به باجه پلیس مهاجرت و خدمات گذرنامه مراجعه کرده و گزینه درخواست پاسپورت زیارتی را انتخاب کنید.

در این قسمت باید وضعیت تاهل و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. همچنین باید یک عکس شخصی با ابعاد 6*4 با حجم کمتر از 200 کیلوبایت آپلود کنید و گزینه تایید را انتخاب کنید.

سپس باید هزینه صدور گذرنامه 65 هزار تومانی را به صورت آنلاین پرداخت کنید. پس از انجام موفقیت آمیز تمامی این مراحل، گذرنامه زیارتی شما از طریق شرکت پست برای شما ارسال می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا