دانستنی ها

چگونه ویتامین D بیشتری دریافت کنیم؟ / 3 راه مطمئن برای دریافت ویتامین D

راه های ایمن برای افزایش سطح ویتامین D شامل قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و مصرف مکمل های ویتامین D3 است. خوردن غذاهای غنی از ویتامین D نیز ممکن است تا حدی موثر باشد.

به گزارش بازتاب آنلاین، در اینجا سه ​​راه راحت برای دریافت ویتامین D مورد نیاز بدن آورده شده است:

قرارگیری در معرض نور خورشید: اگر چندین بار در هفته، حتی برای مدت کوتاه، به عنوان مثال 15 دقیقه – 3 بار در هفته، در معرض نور خورشید قرار بگیرید، می توانید بیش از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین D دریافت کنید. به یاد داشته باشید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید علاوه بر تامین ویتامین D، خطراتی نیز دارد و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. بنابراین، بیش از زمان توصیه شده در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

مکمل: ویتامین D3 بهترین گزینه برای رفع کمبود ویتامین D است، اما قبل از شروع مصرف مکمل های ویتامین D، لازم است با یک آزمایش خون ساده سطح ویتامین D خود را اندازه گیری کنید و در صورت لزوم از قرص ها و سایر مکمل های این ویتامین استفاده کنید. سطح توصیه شده برای ویتامین D 40-60 نانوگرم در میلی لیتر است.

پس از چندین ماه استفاده از این دارو، سطح ویتامین D خود را مجدداً بررسی کنید و دوز مکمل خود را بر اساس آن تنظیم کنید. مصرف زیاد ویتامین D گاهی اوقات باعث کلسیم اضافی در خون می شود.

غذاهای غنی از ویتامین D: منابع غذایی غنی از ویتامین D شامل ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا، شیر گاو، آب پرتقال، شیر سویا، زرده تخم مرغ، قارچ، جگر گاو، غلات کامل و جو است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا