اخبار روز

چگونه می توان سهام متوفی را بدست آورد؟


به گزارش مانیبان، وراث سهام باید در اولین گام برای دریافت سود ثبت نام کنند، زیرا در مرحله بعدی پرداخت سود سهام، سود سال گذشته متوفیان فقط به وراثی که ثبت نام را انجام داده اند، پرداخت می شود. فرآیند در وب سایت سهام.

چگونه در Sejam ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در سجام ابتدا باید به سایت Sejam.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی کنید. پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، فرد باید احراز هویت کند.

1- یکی وراث متوفی باید وارد درگاه ذینفع یکپارچه بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir و در مرحله بعد با وارد شدن به قسمت «اموال متوفی» کد ملی و تاریخ تولد متوفی را وارد کنند. در قسمت “مشاوره” قرار ملاقات بگذارید “پرونده باید اطلاعات لازم را در مورد زمان ارسال پرونده و نوع دارایی متوفی کسب کند.

2- یکی وراث سجامی باید مدارک مورد نیاز را به دفاتر کارگزاری یا شعب بانک های مورد تایید شرکت سپرده گذاری مرکزی تحویل دهند که فهرست آن در سایت csdiran.ir موجود است.

لازم به ذکر است فرآیند ثبت در سامانه میراث کاملا رایگان است. هم اکنون بیش از 6000 شعبه منتخب بانک های ملی، ملت پارسیان و تجارت و شرکت های کارگزاری منتخب آماده ثبت نام وراث سهام متوفی در این سامانه هستند.

لازم به تاکید است که در حال حاضر فقط اعمال آن مرحوم قبلا تیر ماه 1399 قابل انتقال است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا