سبک زندگی

چگونه می توانید با فرزندان خود در مورد حسادت صحبت کنید؟

بعد- جوتو در اوایل قرن چهاردهم دی Bondone «نقاش، دیوارنگار و معمار سبک نقاشی گوتیک و بیزانس، که نقطه آغاز توسعه هنر غربی محسوب می‌شود، مأمور شد تا فضای داخلی کلیسای کوچک Scrovini در پادوآ را با چندین تصویر ترسناک از جهنم تزئین کند که فضایل و رذایل را به تصویر می‌کشد. ” یکی یکی از قابل توجه ترین مطالعات، معرفی مفهوم حسادت بود. جوتو حسادت را به عنوان پیرزنی زشت با گوش‌های شلخته و شاخ‌هایی که از سرش می‌روید به تصویر می‌کشد.

به گزارش فرارو به نقل از تایمز، یک مار چاق از دهان پیرزن بیرون می آید و چشم به چشم او را در آغوش می گیرد. پیرزن یک کیسه پر از سکه در یک دست دارد و یک چنگال و یک چنگال در دست دیگر. پیرزن طوری نقاشی شده است که شبیه مجسمه ای در سایه های خاکستری باشد (با استفاده از تکنیکی به نام گریسای). تنها رنگ از شعله های قرمز روشن اطراف لبه های لباس گونی مانند او می آید. هدف از خلق این اثر این بود: یک درس اخلاقی فراموش نشدنی برای جامعه ای با سواد محدود که انسجام آنها به عنوان یک جامعه با اعمال افراد حسود تهدید می شود. حسادت مثل آتش می سوزد.

حسادت ما را نسبت به آنچه که داریم کور می کند و باعث می شود فقط آنچه را که دیگران دارند ببینیم. حسادت ما را به هیولا تبدیل می کند. این تصویر تمثیلی آموزنده است و درس آن را می توان در آثار مدرن تری مانند شیرشاه دیزنی دید که در آن رنجش اسکار از لطف و قدرت برتر برادرش باعث می شود دست به کارهای وحشتناکی بزند. به عنوان برادر کوچکتر ترسناک موفاسا و عموی دور شاهزاده سیمبا کنترل را به دست می گیرد پراید او یک سنگ بود و برای این منظور دست به هر کاری می زد. رابطه اسکار با برادرزاده اش پیچیده بود.

او از وجود سیمبا عصبانی بود زیرا تولد او شانس اسکار را برای گرفتن تاج و تخت به خطر انداخت. اسکار دومین فرزند بعد از موفاسا است، یعنی موفاسا همیشه اولین کسی بود که تاج و تخت شیر ​​را به دست آورد. حسادت و عصبانیت اسکار قطعا با تولد سیمبا معنا پیدا می کند. بنابراین سیمبا و نالا را برای به دام انداختن موفاسا به قبرستانی بسیار خطرناک می فرستد و زمانی که این نقشه با شکست مواجه می شود، سیمبا را فریب می دهد تا در وسط یک گله وحشی بایستد و منتظر موفاسا است تا شاهزاده را نجات دهد.

وقتی موفاسا سیمبا را نجات می‌دهد، روی سنگی می‌لغزد و از اسکار کمک می‌خواهد، اما اسکار وانمود می‌کند که با دیالوگ‌های دراماتیک و پوزخند کمک می‌کند و سپس موفاسا را ​​به داخل گله می‌اندازد. با مرگ موفاسا، اسکار به سیمبا می گوید که تقصیر سیمبا بوده که پدرش کشته شده است. سیمبا ناپدید می شود و اسکار کنترل را به دست می گیرد پراید او صخره را تصرف می‌کند و دشت‌ها متعاقباً تبدیل به یک زمین بایر می‌شوند، محصولات کشاورزی و دام‌ها از بین می‌روند در حالی که او تمام مواد غذایی را برای خود ذخیره می‌کند.

بچه ها به خصوص مستعد حسادت هستند و از خود می پرسند: چرا پسر عموی من چیزهای جالب تری از من دارد؟ چرا دوستانم تنقلات بهتری از من دارند؟ چنین احساساتی می تواند مانند آتشی فروزان باشد و ما را نسبت به آنچه داریم کور کند. این احساسات همچنین می تواند منجر به رفتار ناخوشایند شود. بیشتر قلدری ها با حسادت مرتبط است.

علاوه بر این، ما در عصری به خصوص حسادت‌انگیز زندگی می‌کنیم که به‌ویژه به لطف رسانه‌های اجتماعی، می‌بینیم که چقدر زیباتر، زیباتر، محبوب‌تر، ثروتمندتر، عاشق‌تر و مسافرکش‌تر از ماست. اینها هر لحظه جلوی چشم ما ظاهر می شوند.

نمی توان با قطعیت گفت که نقاشی جوتو از حسادت بهترین مکان برای شروع توضیح حسادت به کودک است. اولین کاری که برای از بین بردن حس حسادت باید انجام دهید این است که با کودک صحبت کنید. از او بپرسید که چه احساسی دارد و از او بخواهید دلیل حسادتش را توضیح دهد تا بتواند به شما بگوید چه می خواهد. بگذارید کودک به این فکر کند که آیا چیزی که می خواهد به او لذت موقتی می دهد یا شادی طولانی مدت. از او بخواهید فکر کند که آیا شخصی که به او حسادت می کند واقعاً بیشتر از او دارد یا خیر و اگر داشتن بیشتر را نه تنها به عنوان دارایی بلکه به عنوان عشق، تفریح ​​و رفاه در نظر بگیریم، بفهمیم که آیا کودک واقعاً همان شخصی است که به او حسادت می کند یا خیر. آیا شایسته است؟ هدف در اینجا باید کمک به آزادسازی دیدگاه کودک باشد.

دانته در کمدی الهی خود در برزخ فکر می کند که پلک های حسود با سیم آهنی به هم دوخته شده است. وقتی زمان کمتری را صرف نگاه کردن به داشته های دیگران می کنیم، می توانیم از داشته های خود رضایت بیشتری داشته باشیم. تشویق فرزندان خود به فکر کردن در مورد آنچه که کافی به نظر می رسد یک تمرین مفید برای همه ما نیز هست. با این حال، توضیح این نکته مهم است که حسادت یک احساس کاملاً طبیعی است، همه ما آن را احساس می کنیم و جای خجالت ندارد. مهم این است که با حسادت چه می کنید. حسادت در مورد میل است و می تواند انگیزه دهنده باشد و باعث شود ما برای به دست آوردن چیزهایی که می خواهیم بیشتر تلاش کنیم. اما بیشتر ما این را صرفاً به خشم درونی نسبت می دهیم.

در کلیسای اسکروینی هر یک از رذایل فضیلت همراهی نیز دارد، مثلاً بخشش به شکل جوانی زیبا با تاجی بر سر ظاهر می شود، در حالی که در آن اثر فرشته و کاسه ای بزرگ از میوه به تصویر کشیده شده است. . او روی چیزی که به نظر می رسد کیسه های غلات باشد ایستاده است و کیسه های پول کوچکی که زیر پایش گذاشته شده نماد نوعی سخاوتمندی نسبت به دیگران است. وقتی چیزی را با دیگران به اشتراک می گذارید، برای مثال وقتی بیشتر از دوستانتان رسید دارید، همیشه احساس خوشحالی بیشتری می کنید. این پیام یک اثر هنری است که توسط جوتو خلق شده است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا