دانستنی ها

چگونه مانند ورزشکاران المپیکی غذا بخوریم؟

بعد- از روز جمعه با شروع بازی های المپیک به مدت دو هفته شاهد بهترین ورزشکاران جهان خواهیم بود. وندی مارتینسون، کارشناس ارشد تغذیه تیم بریتانیا، درباره رژیم غذایی تیمش گفت: “آنچه که ما از نظر تغذیه برای این بازی ها به ورزشکاران خود ارائه می دهیم در مقایسه با المپیک های قبلی یک درجه بالاتر رفته است.” المپیک.”

آدامس کافئین دار بجوید (یا یک فنجان اسپرسو بنوشید).

به گزارش فرارو به نقل از تایمز، یک بررسی جامع در مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم ورزشی نشان می دهد که تنها 5 ماده شواهد کافی برای اثبات بهبود عملکرد ورزشکاران دارند. تحولاتی وجود دارد. کافئین یکی از اینها (بقیه شامل کراتین، نیترات یا عصاره چغندر قرمز، بتا آلانین و بی کربنات سودا) است.

تحقیقات نشان می دهد که کافئین می تواند با مسدود کردن ماده شیمیایی به نام آدنوزین که باعث خواب آلودگی ما می شود، از خستگی و حتی درد جلوگیری کند. به این ترتیب تمرکز، هوشیاری، انگیزه و زمان واکنش بهبود می یابد. بنابراین جای تعجب نیست که همه ورزشکاران از آن استفاده کنند.

مارتینسون می گوید: «اکثر ورزشکاران در پاریس به نحوی از کافئین استفاده می کنند. آدامس کافئین دار به طور فزاینده ای محبوب شده است. تحقیقات نشان می دهد که بدن انسان کافئین موجود در این لثه ها را سریعتر جذب می کند.

چای سیاه بنوشید

در میان غذاهای رژیمی ارسال شده به پاریس برای اعضای تیم بریتانیایی، 40000 کیسه چای وجود داشت. نوشیدنی های حاوی کافئین، از جمله چای و قهوه، زمانی به عنوان یکی از دلایل کم آبی در ورزشکاران تبلیغ می شد. این نظریه مدتهاست که توسط تحقیقات جدید رد شده است. در واقع چای به آبرسانی بدن کمک زیادی می کند. آنتی اکسیدان های موجود در چای همچنین به کاهش درد عضلانی پس از ورزش شدید کمک می کند.

چند تکه پاستیل بخورید

ورزشکاران عاشق غذاهای شیرین هستند تا به سرعت سطح انرژی خود را افزایش دهند. 35 کارتن بزرگ از انواع دانه های ژله ای برای مصرف ورزشکاران انگلیسی به پاریس ارسال شد. مارتینسون می گوید: «میان وعده های کربوهیدراتی در بین ورزشکاران بسیار محبوب هستند. به یاد داشته باشید که شما یک ورزشکار حرفه ای نیستید و مصرف زیاد این شیرینی ها برای سلامتی شما مضر است.

هر روز یک لیوان عصاره چغندر قرمز بنوشید

آب چغندر یک نوشیدنی محبوب در بین ورزشکاران المپیکی است زیرا حاوی مقادیر زیادی نیترات مواد معدنی در رژیم غذایی است. عصاره چغندر یکی از معدود موادی است که ثابت شده است که اثر تولید انرژی دارد. نیترات ها توسط بدن به نیتریت و سپس به اکسید نیتریک تبدیل می شوند. این ماده مسئول آرامش و گشاد شدن رگ های خونی است که منجر به استقامت بالاتر می شود.

عصاره چغندر 16 درصد بیشتر از حد معمول انرژی به ورزشکاران می دهد. سایر منابع غذایی نیترات شامل اسفناج، تربچه، چغندر و کاهوی برگ بلوط است.

نیترات ها به صورت کپسول نیز موجود است، اما مصرف غذاهای حاوی نیترات توصیه می شود.

با الکترولیت ها، نوشیدنی های ایزوتونیک و شیر آبرسانی کنید

در پاریس که در تابستان بسیار گرم است، مرطوب کردن بدن ورزشکاران یکی از مهم ترین برنامه های تیم انگلیس است. همه ورزشکاران برای جلوگیری از گرمازدگی و کم آبی بدن تحت نظر هستند.

نوشیدنی های ورزشی ایزوتونیک به راحتی برای همه ورزشکاران قابل استفاده خواهد بود. این نوشیدنی ها حاوی الکترولیت هایی مانند پتاسیم و سدیم هستند که از طریق تعریق از بین می روند. اگر ورزشکار حرفه ای نیستید، می توانید نوشیدنی ایزوتونیک خود را با افزودن کمی نمک به یک لیوان پوره کدو تنبل درست کنید.

شیر نر یکی این یکی دیگر از نوشیدنی های مورد علاقه ورزشکاران المپیک است. شیر قدرت و عملکرد عضلات را بهبود می بخشد و از کاهش وزن جلوگیری می کند.

خوردن ماست را فراموش نکنید

ماست طبیعی حاوی کازئین است. پروتئین به ترمیم عضلات کمک می کند، اما مزایای آن به همین جا ختم نمی شود. ماست فواید زیادی برای ورزشکاران دارد، از جمله حمایت از سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از ورزش. ماست سرشار از باکتری های مفید «پروبیوتیک» است که از سلامت روده حمایت می کند.

ورزشکاران تمایل دارند ساده ترین و طبیعی ترین انواع ماست مانند ماست یونانی را انتخاب کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا