اخبار روز سینما

چگونه شیر پاک کن خانگی بسازیم؟ /طریقه‌های ساده برای پاکسازی و نگهداری سلامت پوست با هزینه کم!

شیر پاک کننده خانگی درست کنید به داشتن پوستی سالم کمک می کند. کرم پاک کننده های موجود در بازار ممکن است با پوست شما سازگار نباشند. اما شیر پاک کن های طبیعی و شیر پاک کن های ساخته شده از مواد اولیه طبیعی و گیاهی علاوه بر پاکسازی پوست در حفظ سلامت و زیبایی پوست نیز موثر هستند.

شیر پاک کننده را در خانه با مواد طبیعی تهیه کنید

شیر پاک کن خانگی درست کنید

در این مقاله بهترین پاک کننده های شیر برای خانه را به شما نشان می دهیم.

درست کردن شیر پاک کن خانگی با سیب زمینی

از این پاک کننده برای رفع لک های پوستی نیز استفاده می شود. برای تهیه آن ۲ عدد سیب زمینی آب پز شده را با یک لیوان شیر مخلوط کرده و هر روز از آن استفاده کنید. این مخلوط را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

تهیه شیر پاک کن خانگی با عسل و تخم مرغ زده شده

2 قاشق غذاخوری عسل را که در دمای معمولی نگهداری شده و با یک لیوان شیر و یک زرده تخم مرغ خوب رقیق شده است، مخلوط کرده و پس از مخلوط کردن، صورت خود را تمیز کنید. می توانید این مخلوط را به مدت یک هفته در یخچال نگهداری و استفاده کنید.

شیر پاک کننده را در خانه با مواد طبیعی تهیه کنید

درست کردن شیر پاک کننده خانگی با هویج

22 عدد هویج تازه بزرگ را روی رنده رنده کنید و با یک لیوان شیر مخلوط کنید و هر شب با این شیر پاک کننده آرایش را پاک کنید. این شیر پاک کن را فقط 24 ساعت می توانید در یخچال نگهداری کنید.

شیر پاک کننده را در خانه با مواد طبیعی تهیه کنید

تهیه شیر پاک کننده خانگی با نعنا و جعفری

4 قاشق غذاخوری نعنا خشک خرد شده و 4 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده و 300 میلی لیتر شیر آماده کنید. نعنا و جعفری خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و شیر را بریزید و خوب مخلوط کنید، مخلوط مورد نظر را به مدت 12 ساعت بگذارید سپس مخلوط را صاف کرده و در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.
از ترکیب نعناع و جعفری یک شیر پاک کننده مناسب برای پوست های چرب حاصل می شود که دارای مقدار زیادی چربی و جوش و لک و منافذ باز پوست است.می توانید از این مخلوط ساده به جای کرم های چرب برای تغذیه پوست استفاده کنید.جعفری باعث کاهش چربی پوست می شود. پوست و نعناع اثر شفابخش قوی دارد می توانید این ترکیب را دو بار در روز پس از شستن صورت خود بمالید.

شیر پاک کننده را در خانه با مواد طبیعی تهیه کنید

شیر پاک کننده خانگی درست کنید با نعنا و خیار

1 عدد خیار و 5 برگ نعناع را ریز خرد کرده و همراه با 1 فنجان شیر در مخلوط کن بریزید سپس مخلوط به دست آمده را فیلتر کنید. با استفاده از یک پد پنبه ای، شیر پاک کننده را روی پوست صورت بمالید و با حرکات دایره ای ملایم پوست را تمیز کنید. سپس می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید. تاریخ انقضای این شیر پاک کن طبیعی یک هفته در یخچال می باشد.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا