اخبار روز

چگونه سیستم ایمنی خود را در 15 دقیقه تقویت کنیم؟

ورزش به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است و تحقیقات جدید نشان می دهد که می توانید این فواید را در کمتر از 15 دقیقه متوجه شوید.

سازمان بهداشت جهانی به بزرگسالان توصیه می کند که حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته داشته باشند. ورزش زیاد نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه می تواند برای قلب ما مفید باشد، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد و از سلامت روان ما حمایت کند.

ربکا هانت، دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه هیوستون، به نیوزویک گفت: «فعالیت بدنی منظم به طور فزاینده ای به عنوان یک عامل مهم در بهینه سازی عملکرد سیستم ایمنی شناخته می شود.

فعالیت بدنی در سطح یالا به شکل ورزش، سلول‌های ایمنی را وارد جریان خون می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در سراسر بدن گردش کنند تا وظایف خود مانند کشتن پاتوژن‌ها و سلول‌های سرطانی را انجام دهند. به طور خاص، مشخص شده است که ورزش غلظت نوع خاصی از گلبول های سفید خون به نام سلول های کشنده طبیعی (NK) را افزایش می دهد.

کار این سلول ها ساده است: آنها هر سلولی را که در اطراف بدن ظاهر می شود جستجو کرده و از بین می برند. اینها شامل میکروب ها و سلول های بیماری زا در بدن ما است که در معرض خطر سرطانی شدن هستند. مشکل این است که برای برخی افراد انجام جلسات طولانی مدت در باشگاه در هر روز مشکل است. با این حال، طبق تحقیقات جدید، ممکن است بتوانید این فواید را فقط پس از یک تمرین کوتاه مشاهده کنید.

در مطالعه‌ای که در دانشگاه هیوستون انجام شد، محققان بررسی کردند که چقدر طول می‌کشد دوچرخه‌سواری ثابت شود تا سطح سلول‌های کشنده طبیعی در خون افزایش یابد و آیا دوره‌های طولانی‌تر ورزش منجر به افزایش جمعیت سلولی می‌شود. . یا نه

برای انجام تحقیقات خود، تیم تحقیقاتی به رهبری هانت ده داوطلب بین 18 تا 40 سال را مورد بررسی قرار دادند تا به مدت 30 دقیقه روی دوچرخه ورزشی با شدت متوسط ​​ورزش کنند. سپس محققان 15 و 30 دقیقه پس از ورزش از این افراد نمونه خون گرفتند تا سطح سلول های کشنده طبیعی را آزمایش کنند. آنها دریافتند که سطح سلول های کشنده طبیعی در 15 دقیقه اول فعالیت بدنی به طور قابل توجهی افزایش می یابد و 30 دقیقه پس از فعالیت بدنی افزایش نمی یابد.

هانت می‌گوید: «نتایج ارزیابی مزیت واضح افزایش سلول‌های NK در جریان خون با ورزش بیش از 15 دقیقه با شدت متوسط ​​را نشان نمی‌دهد».

با توجه به حجم نمونه کوچک این مطالعه، تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج مورد نیاز است. با این حال، نتایج به شدت نشان می دهد که مزایای سیستم ایمنی ورزش تنها پس از 15 دقیقه آشکار می شود. هانت نتایج را در 4 تا 7 آوریل در نشست فیزیولوژیک آمریکایی در لانگ بیچ، کالیفرنیا ارائه خواهد کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا