دانستنی ها

چگونه دیرتر پیر شویم و جوان بمانیم

متخصص تغذیه «گابریلا پیکاک»،  در انگلیس می‌گوید: علم ثابت کرده است که تمامیما می‌توانیم با ایجاد تغییرات ساده‌ای در عادات مصرف غذایی سالم و سبک زندگی خود آینده‌ بهتری برای خود بسازیم.

این متخصص می گوید: عواملی مانند مصرف مواد غذایی ناسالم، مصرف سیگار و الکل، آلودگی هوا و مشتقات پلی فلوروآلکیل (PFA) موجود در ظروف تفلون و بطری های پلاستیکی آب منجر به بروز علائم پیری زودرس می شود.

به گزارش ایندیپندنت، او همچنین به مجله «سان» گفت: در هر سن و شرایطی که باشید، برای تغییر سرعت پیری و در آغوش گرفتن انرژی و نشاط جوانی هیچ وقت دیر نیست.

به گفته پیکاک، شما فقط باید سه کار را انجام دهید تا روند پیری را کند کنید و ظاهری جوان تر داشته باشید.

اجتناب از مصرف شکر

این امر برای کسانی که علاقه زیادی به شیرینی دارند امری ضروری است، اما به گفته این متخصص سلامت، «نه» گفتن به شکر برای سلامتی مفید است و روند پیری را کند می کند. او توضیح داد که شکر باعث التهاب مزمن می‌شود و منجر به افزایش وزن می‌شود و بر سطح انرژی و هورمون‌ها تأثیر می‌گذارد که بر ظاهر و احساس شما تأثیر منفی می‌گذارد.

مصرف تغذیه ای

مواد مغذی قدرت ضد پیری فوق العاده ای دارند. به گفته پیکاک، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C، A و E که در میوه ها و سبزیجات فراوان هستند، برای خنثی سازی رادیکال های آزاد که باعث پیری زودرس می شوند، ضروری هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 علاوه بر آنتی اکسیدان، رطوبت پوست را حفظ می کنند، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند و خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهند. همچنین مصرف ماهی های چرب مانند سالمون، پروتئین بدون چربی و آب قلم توصیه می شود.

گرم و سرد

دمای شدید می تواند یک روش ضد پیری بسیار خوب باشد. مانند پیاده روی در هوای آزاد در سرمای زمستان، ورزش کردن، یا گرفتن دوش آب سرد بعد از حمام آب گرم.

روش دیگر این است که 5 تا 15 دقیقه در سونا بمانید و سپس برای افزایش انعطاف بدن به داخل حوضچه آب سرد بپرید.

به گفته این کارشناس سلامت، اگر این موارد را چند بار تکرار کنید، بدن یاد می گیرد که خود را با آن سازگار کند و به آن عادت کند. اما برای افرادی که بیماری یا عارضه خاصی دارند، استفاده از روش های فوق باید با مشورت پزشک انجام شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا