دانستنی ها

چگونه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهیم؟

بر اساس مطالعه اخیر انجام شده در دانشگاه هاروارد، دانشمندان اعلام کردند که هر وعده گوشت قرمز فرآوری شده خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 46 درصد افزایش می دهد و هر وعده روزانه گوشت قرمز فرآوری نشده خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 24 درصد افزایش می دهد. . . به گفته محققان، مصرف یک وعده آجیل و حبوبات خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 30 درصد کاهش می دهد، در حالی که جایگزینی یک وعده لبنیات با گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت را تا 22 درصد کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس مطالعه جدیدی که در دانشگاه هاروارد انجام شده، افرادی که در هفته دو وعده گوشت قرمز مصرف می کنند، نسبت به افرادی که میزان کمتری گوشت قرمز مصرف می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند. به عبارت دیگر، با افزایش مصرف گوشت قرمز، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز افزایش می یابد.

محققان همچنین دریافتند که جایگزینی گوشت قرمز با منابع پروتئینی گیاهی سالم مانند آجیل و حبوبات یا مقادیر متوسط ​​محصولات لبنی با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

شیائو گو، نویسنده اول این مطالعه، محقق فوق دکتری در گروه تغذیه در دانشگاه هاروارد، گفت: «یافته‌های ما در این مطالعه از دستورالعمل‌های غذایی پشتیبانی می‌کند و بر اساس این یافته‌ها، به افراد توصیه می‌شود مصرف قرمز را محدود کنند. در واقع، این دستورالعمل برای گوشت قرمز فرآوری شده و فرآوری نشده اعمال می شود.

مطالعات قبلی به ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 اشاره کرده بودند، اما این مطالعه تغذیه بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را برای مدت طولانی مورد بررسی قرار داد. این مطالعه به طور قطع نشان داد که بین میزان مصرف گوشت قرمز و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 رابطه مستقیم وجود دارد.

برای انجام این مطالعه، محققان داده های سلامتی بیش از 200000 نفر را تجزیه و تحلیل کردند. بر اساس رژیم غذایی افراد، محققان دریافتند که مصرف گوشت قرمز، از جمله گوشت قرمز فرآوری شده و فرآوری نشده، به شدت با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. این مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که بیشتر گوشت قرمز مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، 62 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بودند.

همچنین مشخص شد که هر وعده غذایی روزانه حاوی گوشت قرمز فرآوری شده خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 46 درصد افزایش می دهد و هر وعده غذایی حاوی گوشت قرمز فرآوری نشده خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 24 درصد افزایش می دهد.

نرخ دیابت نوع 2 به سرعت در ایالات متحده و در سراسر جهان در حال افزایش است و این نگران کننده است زیرا دیابت نه تنها یک بیماری جدی در نظر گرفته می شود، بلکه عامل زمینه ای بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و کلیوی است. ، برخی از انواع سرطان و همچنین آلزایمر.

علاوه بر این، آنها دریافتند که مصرف یک وعده آجیل و حبوبات خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 30 درصد کاهش می دهد و جایگزینی یک وعده لبنیات با گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت را تا 22 درصد کاهش می دهد.

به گفته محققان، جایگزینی گوشت قرمز با منابع پروتئین گیاهی سالم علاوه بر فواید سلامتی، به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی کمک می کند و مزایای زیست محیطی دیگری نیز دارد.

این مطالعه در این ماه (اکتبر 2023) در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا