حفظ تعادل بین زندگی شخصی و کار هر فرد یکی یکی از عواملی است که به بهبود کیفیت زندگی کمک می کند.

به گزارش ایسنا، یک کارشناس در کوئینزلند استرالیا گفت: حفظ تعادل بین کار و زندگی شخصی به معنای احساس رضایت و تاثیرگذاری در هر دو زمینه است.

این کارشناس می گوید: وقتی فردی احساس می کند که بین کار و خانه متعادل است، در کار عملکرد بهتری دارد و از زندگی خود رضایت بیشتری دارد.

وی افزود: مدیریت کار و زندگی به این معناست که افراد به عنوان مثال وظایف کاری خود را در خانه انجام ندهند یا در مواقع لزوم آن را کاهش دهند.

افراد برای رفع استرس و خستگی و بازیابی قوای جسمی و روحی خود به زمان کافی دور از محل کار و مسئولیت های حرفه ای خود نیاز دارند. وقتی ما کار می کنیم، این مرزها محو می شوند و جداسازی این دو را سخت تر می کند.

قوانین جدید در اواخر سال جاری در استرالیا اجرایی می شود که به کارکنان واجد شرایط این حق را می دهد که از تماس کارفرما یا شخص ثالث در خارج از ساعات کاری خودداری کنند.

این کارشناس گفت: این قانون گامی مهم و آینده نگر در شناخت اهمیت زمان استراحت پس از کار است.

به گزارش مجله تخصصی «مدیکال اکسپرس» این کارشناس یادآور می شود: افراد برای رهایی از استرس و خستگی و بازیابی قوای جسمی و روحی به زمان کافی برای دوری از محل کار و وظایف حرفه ای خود نیاز دارند.

وی افزود: زمانی که افراد نتوانند به طور کامل از کار جدا شوند، ممکن است دچار مشکلات سلامتی مزمن جدی و طولانی مدت شوند.

به همین دلیل است که مردم باید بدانند که چگونه تعادل بین کار و زندگی را مدیریت کنند و مرزهای قوی تعیین کنند. چه دور شدن از میز برای ناهار یا گذراندن شب های رایگان و استراحت در آخر هفته، مهم است که همه ما راه هایی برای کاهش استرس و آرامش پیدا کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما