به گزارش پی ام آپ، مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت که در صورت روی دادن هرگونه تخلف در فروش ۱۱ نوع کالا، که در طرح کالابرگ الکترونیکی عرضه می شوند و جزو کالاهای تعزیراتی محسوب می شوند، افراد و مردم می توانند این موضوع را به مراجع ذی ربط یا سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

در حال حاضر، خانوارهایی که در مناطق دهکده های شهری با جمعیت بین یک تا سه هزار نفر زندگی می کنند، می توانند به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کنند. در صورتی که این خانوارها با قیمت های استاندارد مبنای ۱۴۰۱ تومان خرید کنند که با هدف تامین کالاهای اساسی تعیین شده است، هر یک از اعضای خانواده می تواند مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به علاوه میزان تورم ماه جاری را به عنوان تشویقی دریافت کند.

بعضی از شهروندان اظهار داشته اند که برخی از فروشگاه ها در زمانی که مشتریان قصد دارند توسط این فرآیند خرید کنند، تخلف کرده و با اعلام مواردی مانند “قبل از خرید، باید کالای خود را رزرو کنید” یا “تنها کالاهایی با نشان تجاری خاص مشمول طرح هستند”، مردم را در این خصوص فریب می دهند.

نحوه خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی

در این باره، سید رضا یحیوی مشاور معاون وزیر تعاون بیان کرد که در طرح کالابرگ الکترونیکی هیچگونه نیازی به آن ۱۱ رکن خوراکی به عنوان شرط خریداری نیست و هر فرد با استفاده از دستگاه کارت‌خوان خود به راحتی می‌تواند خرید خود را انجام دهد.

وی بیان کرد: این فرآیند هیچ شرطی ندارد و با استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی خود، از بیش از ۱۲۲ هزار فروشگاه خرد و ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای می‌توانید خرید کنید.

سید رضا یحیوی به تأکید کرد که چون این ۱۱ رکن خوراکی به عنوان کالاهای تعزیراتی محسوب می‌شوند، تخلفاتی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی و تحمیل خرید برای خریدار ممنوع است و افراد می‌توانند هر نوع تخلف را به نیروهای تعزیرات یا سامانه ۱۲۴ گزارش داده و در برابر آن قانونی برخورد شود.

یحیوی بیان کرد: با خرید 200 هزار تومانی مبلغ یارانه از این طریق، 120 هزار تومان به عنوان مشوق به اعتبار حساب فرد اضافه می شود. همچنین اگر تا پایان سال در این 11 گروه تورم داشته باشیم، دولت آن میزان را پوشش می دهد و شهروندان کالای مورد نظر خود را با همان قیمت اعلامی خریداری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح قبلی صورتحساب الکترونیکی مربوط به دهک های اول تا سوم جامعه بود و به این ترتیب 29 میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. با اضافه شدن دهک های چهارم و پنجم، 19 میلیون شهروند دیگر به این رقم اضافه شد و اکنون جمعیت هدف طرح کارت الکترونیک به 48 میلیون نفر می رسد.

امکان خرید آنلاین در طرح کالابرگ الکترونیکی فراهم شد

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضا یحیوی اعلام کرده که در حال حاضر ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خُرد به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند. وی همچنین بیان کرده که با سه فروشگاه اینترنتی مذاکره شده که تست‌های فنی آن‌ها نیز انجام شده و با توجه به آنکه زیرساخت‌ها برای این طرح کاملاً آماده است، انتظار می‌رود فروشگاه‌های مذکور آمادگی خود را برای اجرای طرح اعلام کنند تا به مردم اطلاع‌رسانی شود.

قبلاً، یحیوی تقویت زیرساخت‌های امنیتی و به‌روزرسانی نرم‌افزار را به عنوان دو اقدام مهم شرکت فارا برای این طرح مطرح کرده بود و همچنین بر اهمیت همگرایی ادارات کار با مسئولان استانی و نظارت مستقیم استانداران در اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی تاکید کرده بود.

از اول شهریور ماه امسال، خانوارهای دهک‌های چهارم و پنجم هم مشمول طرح یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی شده‌اند. در صورتی که ۵۰ درصد اعتبار یارانه ۳۰۰ هزار تومانیشان را صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در این طرح کنند، ۱۲۰ هزار تومان یارانه بیش‌تری دریافت خواهند کرد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *