اخبار روز

چگونه به کودکانی که مدرسه نمی روند انگیزه می دهید؟

مددکار اجتماعی آموزش و پرورش گرگان بی انگیزگی را دلیل اصلی درس نخواندن دانش آموزان دانست و راهکار بازگشت دانش آموزان به مدرسه را تشریح کرد.

زهرا نصیری درباره علت ترک تحصیل دانش آموزان به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دانش آموزانی که ترک تحصیل می کنند معمولاً هدف از تحصیل را نمی دانند و احساس می کنند که درس خواندن منبع درآمدی را که در آینده به آن نیاز خواهند داشت به دست نمی آورد. دارند.

وی با اشاره به دلایل انصراف دانشجویان گفت: این دانشجویان می گویند باید 12 سال درس بخوانیم و در نهایت وارد تجارت شویم، بنابراین درس را رها می کنیم و بلافاصله وارد بازار می شویم و وارد بازار می شویم.

روانشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی و آموزش شهرستان گرگان فقر اقتصادی یکی وی با برشمردن دلایل ترک تحصیل دانش آموزان افزود: برخی خانواده ها از لحاظ مالی از نظر مالی بسیار پایین هستند و حتی برای خرید پوشاک و لوازم التحریر برای فرزندان خود مشکل دارند.

درس نخواندن ثمره تلخ فقر مالی و فرهنگی خانواده هاست

نصیری با بیان اینکه اکنون فقر اقتصادی فقر فرهنگی را نیز به همراه دارد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از خانواده هایی که با مشکلات مالی مواجه هستند، به تحصیل فرزندان خود اهمیتی نمی دهند و ترجیح می دهند فرزندانشان از راه کار درآمد کسب کنند.

وی با تاکید بر اینکه بازگشت دانش آموزان از مدرسه و جلوگیری از وقوع این حادثه ناخوشایند نیازمند تصمیم گیری های کلان در سطح کشور است، گفت: معلمان مدارس باید با ایجاد انگیزه در دانش آموزان با ایجاد فضای آموزشی جذاب از ترک تحصیل جلوگیری کنند.

روانشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی همراز شهرستان گرگان با بیان اینکه طبق قانون دانش آموزان باید حداقل تا پایه نهم تحصیل کنند و هیچکس نباید مانع ادامه تحصیل آنها شود، گفت: در مورد کودکان. که هنوز تحصیلات خود را به پایان نرسانده اند قبل از کلاس نهم ممکن است از طریق قانون و بهزیستی اقدام کنیم اما این راه حل موثری نیست و باید این مشکل برطرف شود.

افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از ترک زود هنگام مدرسه

نصیری آسیب های اجتماعی را افزایش داد یکی وی پیامدهای ترک تحصیل دانش آموزان را برشمرد و افزود: دانش آموزانی که به مدرسه می روند حتی اگر علاقه ای به یادگیری نداشته باشند ساعت ها در محیطی امن و سالم سپری می کنند اما دانش آموزانی که ترک تحصیل می کنند خارج از کنترل خانواده هستند. و درگیر بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند دوستان ناباب و مواد مخدر می شوند و تبدیل به مواد مخدر می شوند.

وی با تاکید بر اینکه ترک تحصیل در درازمدت منجر به افت سطح علمی کشور و افزایش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: آموزش و پرورش باید آمار دانش آموزان را هر ساله و به این شکل از ثبت احوال اخذ کند. شناسایی دانش آموزانی که از تحصیل بازمانده اند. سپس اقداماتی برای بازیابی آنها انجام می شود و در شرایطی که نیاز به اقدام قانونی است، قوه قضاییه نیز وارد عمل می شود.

روانشناس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی همراز گرگان با بیان اینکه بسیاری از رشته هایی که در حال حاضر در مدارس ارائه می شود متناسب با نیاز بازار کار نیست، گفت: فعالیت های فنی و حرفه ای نباید به پایه دهم و حرفه آموزی محدود شود. ما می خواهیم دانش آموزان را از سنین پایین بپذیریم، زیرا بسیاری از ترک تحصیل ما در سال های اولیه اتفاق می افتد.

این کارشناس مددکاری خاطرنشان کرد: اگر از ابتدا با فعالیت های مهارتی در مدارس شروع کنیم، علاوه بر یادگیری، بازی با همسالان خود و ضرب المثل “اگر دانش آموزان ما پس از کسب مهارت ها” مهارت لازم را کسب کنند، دانش آموزان نیز موارد لازم برای ورود به بازار را خواهند داشت. مشاغل یادگیری کسانی که در سنین بالاتر وارد بازار کار می شوند آسیب اجتماعی کمتری متحمل می شوند و در یافتن شغل مورد نظر خود موفق تر خواهند بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا