دانستنی ها

چگونه با رژیم غذایی و ورزش دیابت را شکست دهیم؟

به گزارش سرویس ترجمه پی ام آپ، دیابت تقریباً 422 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است، اما با تغییر سبک زندگی می توان خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد. انتخاب یک رژیم غذایی متعادل می تواند به کنترل دیابت کمک کند، توصیه می شود از غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات استفاده کنید، زیرا فیبر جذب قند را کند می کند و از افزایش آن جلوگیری می کند، همچنین مصرف یک عدد رژیم غذایی سرشار از پروتئین به دلیل داشتن پروتئین، غذاهایی مانند گوشت و لوبیا بدون چربی، از جمله مرغ و ماهی، به شما کمک می‌کنند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل و روغن زیتون نیز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهند، زیرا این نوع چربی ها قند خون را افزایش نمی دهند. همچنین میزان مصرف غذا نیز بسیار مهم است، بنابراین خوردن چند وعده غذایی کوچک می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند. حذف نوشیدنی ها و تنقلات شیرین از رژیم غذایی نیز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

رژیم غذایی به تنهایی برای مبارزه با دیابت کافی نیست و فعالیت بدنی نیز به همان اندازه مهم است. فعالیت هایی مانند پیاده روی سریع، دویدن یا دوچرخه سواری باعث افزایش حساسیت به انسولین می شود. انجام تمرینات قدرتی نیز در این زمینه موثر است، عضله سازی نه تنها کالری می سوزاند بلکه به کنترل قند خون نیز کمک می کند، ورزش هایی مانند یوگا نیز می تواند استرس را کاهش دهد و سطح قند خون را کنترل کند.

توصیه می شود به طور مرتب سطح قند خون خود را چک کنید تا در صورت لزوم بتوانید رژیم غذایی و فعالیت بدنی خود را تغییر دهید. برای این منظور، همیشه با یک متخصص مشورت کنید تا برنامه ای را پیدا کنید که متناسب با نیازها و سبک زندگی شما باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا