دانستنی ها

چگونه استرس، افسردگی و اضطراب را اول صبح غلبه کنیم؟

بعدی- ممکن است هنگام درمان استرس، افسردگی و اضطراب ذهن شما روی چیزی که می خورید متمرکز نباشد، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که رژیم غذایی مناسب، به ویژه صبحانه، کلید سلامت روان است!

به گزارش سان؛ محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا دریافتند که لاکتوباسیلوس، باکتری موجود در ماست و غذاهای تخمیر شده، ممکن است به مدیریت استرس و جلوگیری از افسردگی و اضطراب به بدن کمک کند. این تیم به رهبری آلبان گوتیه معتقد است که این یافته ها به درمان بیماری های روانی منجر می شود. این مطالعه جدید از طریق آزمایش بر روی موش انجام شد.

بدن انسان پر از هزاران میکروارگانیسم است که در مجموع میکروبیوتا نامیده می شوند. این میکروارگانیسم ها برای سلامت بدن حیاتی هستند. این گروه تحقیقاتی نشان داد که هرگونه اختلال در میکروبیوتا، چه به دلیل بیماری یا تغذیه نامناسب، باعث بروز بیماری های مختلف و حتی سرطان گسترده در بدن انسان می شود.

با انتشار این مطالعه، دانشمندان اکنون به سلامت روده به عنوان ابزاری برای مبارزه با بیماری ها و بهبود سلامت نگاه می کنند. چگونگی تأثیر میکروارگانیسم ها بر سلامت روان به موضوع داغ دنیای علم و دانش تبدیل شده است. دکتر گوتیه و تیمش در تلاشند لاکتوباسیلوس را از سایر میکروارگانیسم‌های روده جدا کنند تا نقش آن را در سلامت روان مشخص کنند. تحقیقات قبلی نشان داده است که این باکتری ممکن است نشانگر افسردگی در موش های آزمایشگاهی باشد.

تحقیقات جدید در تلاش است تا رابطه بین این باکتری و سلامت روان را درک کند. گوتیه گفت: قبل از انجام تحقیقات، می دانستیم که لاکتوباسیلوس در بهبود اختلالات خلقی مفید است و سطح آن پس از استرس روانی کاهش می یابد، اما دلایل اصلی این تغییرات برای ما نامشخص بود. «مطالعه میکروبیوتا چالش های فنی زیادی را به همراه دارد.

این تیم از دو گروه مختلف موش برای تحقیقات خود استفاده کردند. در حالی که یک گروه از موش ها دارای لاکتوباسیل در روده خود بودند، گروه دیگر این باکتری را در بدن خود نداشتند. دکتر با انجام آزمایش‌های رفتاری و قرار دادن موش‌ها در معرض طیفی از عوامل استرس‌زا، گروه تحقیقاتی Gaultier دریافتند که موش‌های بدون این باکتری در روده‌شان اضطراب و افسردگی بیشتری نشان می‌دهند.

دانشمندان همچنین دریافتند که لاکتوباسیل ها می توانند سطوح بالایی از یک واسطه ایمنی به نام اینترفرون گاما را حفظ کنند. این واسطه ایمنی پاسخ بدن به استرس را تنظیم می کند و به پیشگیری از افسردگی کمک می کند. دکتر Gaultier توضیح داد: “کشف جدید ما نشان می دهد که چگونه لاکتوباسیلوس که در روده زندگی می کند، بر خلق و خوی و اختلالات سیستم ایمنی تاثیر می گذارد.”

آندریا مرهاک، یکی یکی از محققان این مطالعه افزود: با در دست داشتن این نتایج، ابزار جدیدی در اختیار داریم که اکتشافات جدید را برای بهینه سازی توسعه پروبیوتیک ها سرعت می بخشد. مهم‌تر از همه، اکنون می‌توانیم بررسی کنیم که چگونه می‌توان از حفظ سطوح سالم لاکتوباسیل‌ها یا اینترفرون گاما برای پیشگیری و درمان اضطراب و افسردگی استفاده کرد.»

اگرچه این یافته ها نشان نمی دهد که خوردن ماست می تواند به افراد در مدیریت اضطراب یا غلبه بر افسردگی کمک کند، اما نشان می دهد که باکتری های موجود در غذا می توانند به عنوان ابزاری برای مدیریت سلامت روان در آینده استفاده شوند.

جس هیلارد، متخصص تغذیه ورزشی قبلاً توضیح داده بود که یک ماست یونانی برای صبحانه باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید و از افزایش قند خون در اواخر روز جلوگیری می کند. در همین حال، محققان دانشگاه ایالتی اورگان می گویند که مصرف محصولات شیر ​​تخمیر شده ماست ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا