اخبار روز

استارتاپ‌ها چگونه بیمه قسطی بدون چک و سود ارائه می‌دهند؟

در ادامه می توانید جزئیات صحبت های مدیر محصول ازکی اط دلایل و جزئیات ارائه بیمه قسطی را بخوانید.

«هشمند رمضانی» مدیر محصول شرکت ایزاکی با بیان اینکه بازار بیمه به دو بخش بیمه اجباری و بیمه اختیاری تقسیم می شود، گفت: بر اساس آمار بیمه مرکزی حدود 7 تا 10 درصد دارندگان خودرو شخص ثالث ندارند. بیمه.» و به گفته کارشناسان، دلیل بروز یکسری بحران های اقتصادی و اجتماعی همین است. این 7 تا 10 درصد رسمی نشان دهنده یک خطر متحرک برای جامعه است و ایزاکی با این کار به طبقه حاکم کمک می کند تا بحران های اجتماعی را کاهش دهد. تحقیقات ما در مورد دلایل عدم استفاده از بیمه مسئولیت ما را به سطح عمیق تری از عوامل برد که به سه عنوان اصلی تقسیم می شوند. اولاً نبود فرصت مالی برای خرید فوری این سرویس، ثانیاً عدم وجود شرایط پرداخت اقساطی برای خرید این خدمات و ثالثاً هزینه این سرویس جزو اولویت های این قشر اجتماعی نبود، بلکه نیازهای روزانه مردم از اولویت بالاتری برخوردار بودند، اگرچه طبق قانون همه دارندگان وسایل نقلیه موظف به گرفتن بیمه مسئولیت هستند. این تحقیق در Ezki ما را بر آن داشت تا Ezki را با بازوی مالی جدید (Ezki Vam) گسترش دهیم که خدمات پرداخت اقساطی را به کاربران ارائه می دهد. در صنعت بیمه، ارائه خدمات پرداخت اقساطی مستلزم داشتن چک است و ایجاد دسته چک یکی از بزرگترین چالش های اهالی صنعت مالی و بانکی است. در ازکی موانع را برطرف کرده و تصمیم گرفتیم شرایط پرداخت اقساطی را نه تنها برای خرید محصولات بیمه، بلکه برای تهیه سایر امور روزمره نیز ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در اقتصاد تورمی روز به روز از قدرت خرید مردم کاسته می شود، کاهش قدرت خرید مردم باعث می شود مردم فقط به سمت خرید بیمه اجباری گرایش پیدا کنند و به تدریج بیمه اختیاری از آن حذف می شود و اولویت خرید حذف می شود. به طور متوسط ​​حق بیمه برای بیمه اجباری مبلغ قابل توجهی است و ممکن است برخی از افرادی که توانایی پرداخت یکباره حق بیمه را ندارند، ناخودآگاه مجبور شوند انعقاد بیمه نامه را به تعویق بیندازند یا خود را برای کنار گذاشتن آن آماده کنند. در نهایت منجر به یک خطر بزرگ می شود. این کاری است که آنها انجام می دهند.»

استارتاپ‌ها چگونه بیمه قسطی بدون چک و سود ارائه می‌دهند؟

انواع راه حل های پرداخت در ازکی

وی در ادامه به راهکارهای مختلف پرداخت در ایزاکی اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی برای دستیابی به رفاه اجتماعی مناسب و کاهش ریسک برای مردم باید روش پرداختی را در نظر گرفت که شرایط فردی تک تک افراد جامعه را در نظر بگیرد. در جامعه ما جامعه را کاهش دهیم. این روش پرداخت می تواند مدل پرداخت BNPL (اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید) باشد که در حال حاضر به کاربران امکان می دهد برای شرایط مالی مختلف به دو روش بیمه خریداری کنند: با دوره بدون بهره 30 روزه یا با پرداخت چند قسطی.

پرداخت اقساطی، انگیزه بیشتر برای بیمه

رمضانی روش پرداخت اقساطی بیمه خریداری شده را یکی دیگر از راهکارهای پرداخت عنوان کرد و گفت: ازکی با کمک ازکی وام (بازوی مالی ازکی)؛ نرخ بیمه را می فروشد. این امکان را به مشتریان می دهد تا به جای حق بیمه یک بار، در ماه های مختلف پرداخت کنند. این روش نه تنها باعث سهولت در بیمه اجباری افراد می شود، بلکه به عنوان انگیزه ای برای بیمه اختیاری تلقی می شود.

کاهش ریسک، هدف نهایی بیمه حق بیمه

رمضانی درباره اینکه هدف نهایی در بازار بیمه حق بیمه چه چیزی می تواند باشد، گفت: هدف نهایی می تواند تغییر رفتار در بازار بیمه باشد. به این ترتیب مشتریان به جای پرداخت حق بیمه در یک مکان، امکان پرداختی مشابه بسترهای اشتراک در صنعت بیمه را دارند. به این ترتیب می توانند ریسک خود را به صورت صحیح و مدیریت شده کاهش دهند و همواره از پوشش بیمه ای بهره مند شوند. از سوی دیگر، شرکت‌های بیمه با ایجاد یک بازی برد-برد، برخی از مشتریانی را که به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی دور از دسترس هستند، پس خواهند گرفت.»

مشکلات فروش اقساطی بیمه

مدیر محصول ایزاکی در عین حال به مشکلات و موانعی که در ایجاد روش‌های پرداخت یا پایداری این روش‌ها وجود دارد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مشتریانی که جذب روش‌های مختلف پرداخت شده‌اند و تمایلی به پرداخت یک روش ندارند. ” -حق بیمه تایم علیرغم شرایط “پرداخت انعطاف پذیر تمایل به بیمه اختیاری را افزایش می دهد.”

وی در این خصوص افزود: بخش دیگری از صنعت بیمه را شرکت های بیمه و تجمیع کننده ها (تجمع کننده محصولات) تشکیل می دهند که امکان انعقاد بیمه در شرایط مختلف را فراهم می کند. اولاً بحث عدم پرداخت حق بیمه و ثانیاً بحث تأخیر در پرداخت حق بیمه; هم جریان نقدی را کاهش می‌دهد و هم هزینه‌های این شرکت‌ها را افزایش می‌دهد.»

نیاز به ایجاد زیرساخت اعتبارسنجی

در ادامه مدیر محصول عزکی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت اعتبار سنجی در صنعت بیمه تاکید کرد: برای اینکه شرکت های بیمه در فضای بیمه حق بیمه فعالیت کنند و خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند، نیازمند داشتن زیرساخت اعتبارسنجی هستیم. به طوری که امکان پرداخت وام با کمترین ریسک وجود دارد. اما در حال حاضر این زیرساخت ها را نداریم و آن را یک چالش می بینیم. ما سعی می کنیم با استفاده از روش های موجود این هزینه ها را کاهش دهیم و بتوانیم این سرویس را به کاربران ارائه دهیم.»

نگرش منفی برخی شرکت های بیمه به خرید اقساطی

هوشمن رمضانی درباره نظر منفی برخی شرکت های بیمه نسبت به مدل خرید اقساطی یکی وی با اشاره به چالش های دیگر گفت: به دلیل اینکه شرکت های بیمه ریسک بیمه را به صورت یکپارچه و کلی محاسبه می کنند و محاسبه ریسک برای پرداخت حق بیمه و خسارت به صورت جداگانه انجام نمی شود، به همین دلیل در مقابل این فروش اقساطی مقاومت وجود دارد. با برخی از شرکت های بیمه امکان پذیر است. زیرا دغدغه آنها کنترل ریسک فروش بیمه است. یعنی پس از فروش بیمه نامه ای که هنوز حق بیمه آن به طور کامل پرداخت نشده است، ممکن است خسارتی ایجاد شود که شرکت های بیمه باید این خسارت را کنترل و پرداخت کنند. برای پیشگیری از این موارد، برخی از شرکت های بیمه به ویژه در بیمه های اجباری کمتر به این روش های پرداخت متکی هستند.

وی تاکید کرد: در واقع در صنعت بیمه باید ظرفیت این چشم انداز، زیرساخت ها و دانش برای مدیریت ریسک در این فضای کاربری ایجاد شود و شرکت ها می توانند به اندازه کافی با این مشکل مقابله کنند.

مزایای ارائه روش های مختلف پرداخت بیمه

رمضانی با تاکید بر مزایای استفاده و بهره‌مندی از روش‌های پرداخت، گفت: با وجود روش‌های پرداخت چندگانه و انعطاف‌پذیر، ما افراد جامعه را تشویق می‌کنیم تا بیمه مورد نیاز خود را به ساده‌ترین روش و با شرایطی متناسب با شرایط مالی خود دریافت کنند. خطر از دست دادن سرمایه با انعقاد انواع بیمه نامه های غیر اجباری.

مدیر محصول ایزاکی یادآور شد: اگر روش اعتبارسنجی مناسب در کنار روش پرداخت اعتباری مناسب داشته باشیم و بتوانیم با توجه به شرایط مالی هر مشتری روش‌های پرداخت ویژه و منحصربه‌فردی را ارائه دهیم، می‌توانیم به رشد و ضریب نفوذ صنعت بیمه کمک کنیم. بیایید این قدم را برداریم.»

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا